Impetigo
Följer gällande marin lagstiftning
Suspekt på vilket sätt?
Ok, tack!1/6 att blindpricka siaren men som också måste gå igenom två väktare och som om det misslyckas inte ger något positivt alls för ulvarna, samt ger byn två extra de facto-grönade spelare.
Du brukar glida in sent i R1 men då brukar du ha stenkoll på läget och berätta hur det minsann ligger till. Vet inte om det direkt är rödande men en annan Impe vi ser nuSuspekt på vilket sätt?
Du brukar glida in sent i R1 men då brukar du ha stenkoll på läget och berätta hur det minsann ligger till. Vet inte om det direkt är rödande men en annan Impe vi ser nu![]()
Outa siaren tycker jag är ulvigt i detta spel. Då har voffarna korn på siaren, och blir siaren väktad, så får vi inga sianden ändå...Som sagt så förstod jag inte att vi var sent i r1. Jag trodde spelet nyss börjat.
Ulvigt? Tydligen enligt octa och brynolf. Varför ulvigt? Oklart.
Vimes började skriva mycket men har nu dragit sig tilbaka. Typiskt ulvigt!
RÖST: @Vimes
(pro tip: ja e ingen ulf)
Outa siaren tycker jag är ulvigt i detta spel. Då har voffarna korn på siaren, och blir siaren väktad, så får vi inga sianden ändå...
Nää här luktar något blöt voffe i ditt resonemang... om du inte kan förklara det bättre...
Visst vi har 2 väktare.... Men den de vaktar har ingen förmåga. Då blir vår siare värdelös. Ulvarna kan ligga på där med nattmord tills det går igenom och låta byn rösta ut sig själv under tidenBästa förklaringen är väl att peka på spel nummer två denna månaden.
Siaren outade inte. Ulvarna kunde outa siare. Ulvarna vann.
Jag vill bara protokollföra att jag mest sammanställde och argumenterade lite i ämnet, och att det på det stora hela var en team effort som även @Brynolf och @Octagonal var delaktiga i, men kanske fram för allt så var det @Sysp som la fram idén först.uppfattar Anths upplägg som vettigt.
Visst vi har 2 väktare.... Men den de vaktar har ingen förmåga. Då blir vår siare värdelös. Ulvarna kan ligga på där med nattmord tills det går igenom och låta byn rösta ut sig själv under tiden
TackJag vill bara protokollföra att jag mest sammanställde och argumenterade lite i ämnet, och att det på det stora hela var en team effort som även @Brynolf och @Octagonal var delaktiga i, men kanske fram för allt så var det @Sysp som la fram idén först.
För det känns ibland som att jag får credd för smarta idéer bara för att jag postat om dem, och postat mycket (som jag alltid gör). Så just här är det ju Sysp som bör ha flest grönpoäng för tanken imo.
Väktare får de ju gärna motclaima om de vill, för gör de det jan de ju inte längre mörda väktarna.TackMen jag börjar fundera på idén lite, blir det inte rörigt om ulvarna claimar väktare också när vi outar? Största delen av värdet med att outa brukar ju vara grönandet och den blir ju lite sådär om det blir motclaim. Men det är klart, ulvarna kan ju inte gärna claima både siare och väktare, då har vi ju två av tre redan någorlunda inringade. Eller ja, då behöver vi leta en ulv bland siarna, en bland väktarna och en bland övriga - det låter ju ganska görligt, särskilt om båda siarna ger oss sianden som vi vet om vi kan lita på när vi hittar rätt. Så antagligen kan inte ulvarna motclaima både siare och väktare för så många gratisskott har de inte att ge bort.
Tror planen att bara outa väktare i R1 fortfarande håller, men det hade varit bra att få in lite fler poster från lågflygarna så en outning imorgon eftermiddag låter ju rätt vettigt?
Ska vi försöka wall-of-text-blocka sistens outning vid deadline R1 (som nån föreslog, Impe? Octa?) eller ska vi vänta med outningen till slutet på R2 / början på R3 baserat på om siaren fick en träff?