Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 1

Har det börjat! Jag satt och bankade i forumet klockan 8 i morse, prick 12 timmar efter att SL skrivit att han behövde detta antal timmar att samla sig, och sen fler gånger under förmiddagen. Gav sen upp och IRLade och så ser jag att det är full fart här nu utan mig! Nu läsa ikapp, men så här mycket har jag redan förstått att..

Happy.... birthday.... to... .... ... ... you.
Happy.... birthday.... to... .... ... ... to.... to.... you.
Happy.... ... birthday.... dear Mr.... Antjox.
Happy.... birthday.... to... .... ... ... you.
💋 Smack

Nu har jag läst ikapp om än lite skummande. Ber om ursäkt på förhand om det jag nu skriver är redan sagt och förklarat. Sammanfattning av läget som jag ser det just nu:

Jag ser ingen som helt nytta med att outa väktarna nu. Varför skulle en väktare vilja outa sig nu i början när det inte finns någon grönad som ska väktas och hen inte ens kan väkta sig själv. Väktandet kan komma till pass i senare rundor.

Vimes har skrivit ett skäl: att locka till nattmord på väktare och därigenom skydda siaren. Inte helt dåligt. Meeen kommer inte ulvarna då parera för det och rösta på vem som helst utom de två väktarna för att försöka pricka siaren?

Om jag vore väktare (säger inte om jag är eller ej) så skulle jag vänta tills jag håller på att bli utröstad med att avslöja att jag har powerroll och behöver sparas. Det är så jag tänker just nu i alla fall men jag kanske ändrar mig när fler smarta argument läggs fram.

Det beror på vem som är på läktaren? 😁
Ni skojar va. SL sitter ensam på läktaren när alla spelar.

Jag ser att läktaren från förra omgången finns kvar. Ska vi bybor träffas där och prata ihop oss om vem som har powerroller och hur vi ska spela?

Ni skojar va. SL sitter ensam på läktaren när alla spelar.

Jag ser att läktaren från förra omgången finns kvar. Ska vi bybor träffas där och prata ihop oss om vem som har powerroller och hur vi ska spela?
Glöm andra spel.
Inget skrivande i gamla trådar🙏
Förstår att du längtar till läktaren men inga mer hundpromenader med 🐶tack👍

Jag ser ingen som helt nytta med att outa väktarna nu. Varför skulle en väktare vilja outa sig nu i början när det inte finns någon grönad som ska väktas och hen inte ens kan väkta sig själv. Väktandet kan komma till pass i senare rundor.
För att två outade väktare är två garanterat gröna spelare, som inte är helt enkla att mörda eftersom de kanske kommer väkta varandra, kanske inte.

Nu vill jag sätta ner foten här mot outande men kan inte bestämma mig för om jag ska rösta på Brynolf eller Vimes pga detta. Ni kan betrakta er som röstade på, en halv röst var. 😁

Jag gillar och vill vårda Marilyns minne, kämpastark människa i en mycket tuff tid! Jag diggar! Däremot blir jag tveksam till det musikaliska arrangemangets slutackord! Eller så har jag för moderna öron?

Våra eminenta musiker i varulvsklubben vet svar — och får då självklart frågan!
De landar väl bara på den mest logiska gruntonen? Hursom ett mästerverk med så många lager.

Så har jag fattat det hela om jag säger så här:
Ingen outar nu i R1
Väktarna outar i R2?
Siaren outar inte alls?
Nejnej, såhär:

Väktarna outar nu i R1 (imorgon)
Siaren outar när det blir dags (R3 i dagsläget. Beror på massa shit)

Back