Varulv Vargbruari 2 Ny måne: Runda 1

Röstar vi ut Basse som ulv är det seriös grönpoäng för Fjodor - väldigt opportunistisk röst.

Detta ställer ju allt på sin ända. Helt klart.
Varför sån panik med att outa?
Det är trots allt flera timmar kvar på rundan.

Jag vettefan. Finns det något smart vi kan göra i denna situation?

Det logiska i Anthrox spel är ulv som panikar. Finns ingen anledning att outa i detta skede.

Samtidigt vill jag inte rösta ut vår siare. För mig känns det mer naturligt att en ulv i Anthrox sits outar i detta läge än att en bybo-siare i Anthrox sitts hade gjort detsamma.

Men men tills vidare.

Röst: Ingen

Vad tänker ni andra?

Jag tänker att Anthrox var ledande drevet med mindre än en timme kvar. Han verkar dessutom lite tjurig. Kan nog vara legit.

Hur som, jag tycker du ska rösta på nån och inte rösta på "Ingen".

Inget motclaim så vi har grön Anth på banan.

Jag har fortsatt läst spelet såsom jag listade upp igår sen kväll.
De som försöker i R1: Sidd, Anth, Vimes.
Glidarna: Basse, Octa
Frånvarande: Stratten, Fjodde.

Jag tänkte då att de som jag tycker försöker är bybor.
De frånvarande struntar jag i vilket då betyder att Basse/Octa är ”titta på när bybor kämpar”-ulvar.

Jag funderade förstås på de tre rösterna på mig: Anths aggroröst, Fjoddes feberröst och Octas obegripliga röst.

Såg Octas post om att Basse och Vimes typ samtidigt skrev Siare A och Siare B och orar mig starkt om att det är ett tydligt misstag av två ulvar. Dock såg jag även en liknande formulering i en Anth-post så jag lägger nog ner det spåret.

Sen så hade jag förstås ett par tänkbara scenarior med Anth som surulv med typ frånvarande Fjodde i tom ulvtjatt eller att Vimes/Anth som varit så tajta hade nåt masterplan ulvspel: allt med Anth kan vi nu lyckligtvis skippa.

Efter min post i morse så var det ju tydligt hur Vimes tyckte jag var mer grön. Det har nog ulvar tagit åt sig: kan det vara därför Basse släppte Vimes och Octa hoppade bort från mig å båda röstar på Anth.

Mycket signaler mot Basse/Octa som ulvparet.

Röst: @Basenanji

Bassebus har inte försökt leta ulv!

Asså jag har varit med ett tag. Jag vet hur det här genget funkar: ”if everything else fails, vote Basse”. Och tja, jag vill inte bli utröstad i R1.

Så här: jag har varit kritisk mot Vimes och Anthrox ”peka med hela handen och lyd, bybo!”-spel. Jag blir också förvånad hur de går ihop så tydligt!

Men vafan jag kan förstås ha fel — jag är bara en usel bybo för det mesta och vad har vi annars att analysera? Det är väl också helt sjukt uppenbart ulv-spel att göra som Antjox och Vimsan vilket får min teori att sjunka ihop som en dålig sufflé.

Men det är mitt bästa den här rundan och mer än så kan jag inte göra.

Jag hoppas att siarna siar Vimes om dubbelsiarplanen ska genomföras! En grönad Vimes skulle kunna ge oss mycket!

jag har varit kritisk mot Vimes och Anthrox ”peka med hela handen och lyd, bybo!”-spel.

Du får jättagärna peka på inlägg där jag har den här inställningen. Jag tror inte det finns något (utöver möjligen den här grejen med att dölja snajpclaim vid deadline).

Ok, jag har inget annat att ta till. Men måste rädda mig.

Jag är siare

Rösta inte ut mig! 😩

Men jag är fan sugen på att rösta ut Octa för att han sitter på "Ingen" med en kvart kvar till deadline. Jävla sätt är vad det är.

För övrigt: stor risk att läktartråden inte hinner byta mål med en kvart kvar. Har de haft sin röst på Basse eller Anthrox är det lite synd om vi försöker väja från dem och så snubblar vi på att BM är och jazzar, Impetigo fiskar hummer (det gör man kanske inte på vintern) och Brynolf dj:ar

Nu förstår ni varför jag varit så nojjig kring styrda sianden.

Nä, Anthrox var hundra procent för och har också claimat siare. Så om ingen av er ljuger går det uppenbarligen utmärkt att tycka olika om detta trots att man är siare.

Back