Varulv Vargbruari 1: Spelet är slut

Kan jag få medalj för årets hittills i särklass sämsta bybo. Baserat på:

- var en av de första och mest ihärdiga mobbarna av Octa.

- slängde bort mitt siarskap 40 sekunder för tidigt. 40 sekunder! Det är en evighet så här i OS-tider. Nu räckte ju dessa sekunder visst denna gång men vilken ångest.

- vaskade typ av siare och utsatte den andra siaren för dödlig fara.

- valde som enda grönade bybo vem som skulle ut, det som avgjorde spelet. Vänta nu, hmm, vem ska jag ta… Jag vet: Sysp - min bybofrände!

Ridåååå!

Men hörni, fan vad fiktiva deadlines drar ned tempot när det är menat att vara som högst. Vi måste göra nåt åt det otyget en dag.
Enda timmen jag hade tid att spela idag var dödligt tråkig. Den som skrev nåt fick bara sitt eget eko tillbaka. 🥹

Ja, jag tyckte i alla fall att det var g l a s k l a r t att Brynolf och Impetigo var ulvarna! Redan från R1. Direkt. Jag bah': det e Brynolf och impetigo som är ulvarna! Haha, gotcha!

/Basse, skönt att man är profsionelle

Ja, vi hade ju i princip löst det redan från första inläggen i R1. Inga konstigheter alls faktiskt.

Jag ställde massor med frågor du aktivt undvek, och jag fick ingen hjälp med grävandet trots att du upprepade gånger sa att du skulle gräva 😅 Vad var det meningen att jag skulle tänka egentligen liksom? 😘
Och den där posten hade typ sex olika sense of urgencies, jag står fast vid att den kändes som ett spammail!
Fair. Det enda jag lärde mig är att man inte ska lova att gräva om man inte har tid att gräva.

Ålrajt, då är det dags för övriga spelare att få glänsa. Go Go Go!

@Vimes
@Sidd
@fjodorsenuba
@Basenanji
@BiobunkerVII
Nån mer?

Jag tror att vinnarna i spel ett och två kommer få göra upp i final.

Och förlorarna kör bronsmatch.
Spel 3: Vinnande byn i spel 2 mot ulvarna från spel 1. Kan ulvarna Brynolf och Impetigo hålla sig gömda igen eller kommer byn ledda av Basse hitta dem? Rafflande för oss som får följa från läktarplats 🍿

Hur gick snacket på läktaren?
@Anthrox var skummast tyckte läktaren ganska länge. Sen råkade jag tyvärr ge ett siarsvar till @StradhLestat innan jag insåg att det var han som var nattmördad (EFTERSOM DET VAR SÅ JÄVLA MYCKET SOM HÄNDE I ULVTRÅDEN KLOCKAN 19:59 :D )

Så när stradh kom in i läktartråden med infon att @Sysp var grön (trots att stradh ju var den naive väktaren) så blev det lite lättare att tolka spelet där tror jag.

Kanske var det något tippat i ulvarnas favör?
Jo, det är ju hårt att byn bara får bomma en gång. Å andra sidan var det två spelare som kunde gröna sig, så 2/5 chans att pricka ulv i första rundan är ju bättre odds än i väldigt många spel.

Jag började fundera på minispel förra året när vi hade ganska mycket snack om att det blev för mycket inlägg i R1, och tänkte att småspel kunde passa eftersom de automatiskt blir mer överblickbara. Sen kom @Basenanji och pratade om att man behövde mycket varulvsspel innan påsk så man står ut med oxveckorna, så då tänkte jag att vargbruari-grejen kunde passa.

Att det blev twilight-tema var egentligen bara en följd av mekaniken, plus att min dotter hade en liten twilight-period i höstas där vi plöjde alla filmerna. Ni får ursäkta (men om ni inte har sett dem än är de faktiskt rätt bra underhållning)

Last edited:
Kan jag få medalj för årets hittills i särklass sämsta bybo. Baserat på:

- var en av de första och mest ihärdiga mobbarna av Octa.

- slängde bort mitt siarskap 40 sekunder för tidigt. 40 sekunder! Det är en evighet så här i OS-tider. Nu räckte ju dessa sekunder visst denna gång men vilken ångest.

- vaskade typ av siare och utsatte den andra siaren för dödlig fara.

- valde som enda grönade bybo vem som skulle ut, det som avgjorde spelet. Vänta nu, hmm, vem ska jag ta… Jag vet: Sysp - min bybofrände!

Ridåååå!
Asch, det var egentligen bara vaskandet som var en tabbe, och eftersom ingen av oss ulvar hann fatta vad din outning betydde så spelade det eg ingen roll. Förutom att byn förutsatte att den riktige siaren mördades. Men det hade de ju inte behövt göra 😁

Å andra sidan dolde du jättebra att du öht var siare. Stradh misstänkte vi, men din outning kom som en total överraskning.

@Anthrox Jag har läst om mina egna poster i R1 nu och jag kan se att tonen inte var bra, den gjorde det svårare för båda oss att backa och bidrog nog till byförlusten. Jag ska försöka kunna peta och ligga på utan att det ska bli väl så hårt, hamnade uppenbarligen i ett sämre triggat tillstånd än vad jag mindes det som men det är lite brutalt att läsa tillbaka och se vad man faktiskt skrev.

Nya tag senare i vargbruari? ❤️

Back