Du är inte min bybokompis.
Nu var ju inte "bybokompis" begränsat till mig, min poäng är att rösta utan motivering och att gröna utan motivering är inte hjälpsamt för övriga bybor, varken i att få hjälp från dig eller att få färg på dig.
Om du ser mig som bybokompis eller inte är inte relevant, vi är kompisar när vi inte spelar och anledningen till att jag går på dig nu är för att jag tycker att du spelar ulvigt och då vill jag har sva och motiveringar, och pressar dig när du inte svarar. Det tycker jag är bra bybospel.
Sen om mitt spel uppfattas som för "taggigt" i den här omgången så säger jag bara - sorry. Vi har typ två rundor på oss att få ut en ulv i det här mikrospelet, vi behöver börja jobba och dreva redan i första rundan. Jag tycker jag är väl inom gränsen för god ton.
Förutom att jag pressar dig och att jag kom in sent i rundan, vad är det som gör att du tror att jag är ulv? Jag har redogjort för mina misstankar mot dig rätt tydligt vid det här laget.
Och jag är rätt säker på att "Siare ska outa så sent som möjligt i R1" är det viktigaste som skett för byn (tätt följt av Stradhs "Siare ska inte outa team"), så nog har jag i kontexten gjort mitt den här rundan för att hjälpa byn.
Om du läste min post som du tyckte var upprepning av vad som sagts tidigare, så var ju hela poängen att "outa sent i rundan" inte borde ge några grönpoäng för det har ulvarna antagligen räknat ut att de behöver göra (se bara på scenario B i din analys, ingen ulv vill hamna i den sitsen), medans Stradhs "Siare ska inte outa team"är hjälpsamt på riktigt och inte nödvändigtvis något som en ulv skulle lyft, alltså mer grönpoäng där. Att du bakar ihop dem och sätter likhetstecken mellan dem tycker jag inte stämmer.
Gör det ens någon skillnad på ifall ulvarna motclaimar eller ej?
Och sen mer sånt här. "Å ena sidan..." "Å andra sidan...". "Spelar det ens nån roll?"
Nu har du i den här rundan lyft:
* Är vi säkra på att det inte är en varulv och en vampyr? (Ja, det står uttryckligen i startinlägget.)
* Spelar det nån roll ifall ulvarna motclaimar eller ej? (Ja, rimligen värt att analysera.)
* De kanske bara har ett nattmord? (Skulle Häger skriva att det var vaniljvarulvsspel då eller formulera sig som han gjorde i ulv-PM?)
Inget av det här är nåt annat än snömos på ett rätt okarakteristisk sätt från dig.
Om jag var ulv skulle jag då:
1) Komma in sent i spelet och bli misstänkliggjord för det. Gå in och försöka hitta signal och försöka dreva spelare. Spela aggressivt.
2) Fundera lite i en ulvchatt. Komma fram till att ulvarna behöver outa. Vara med från start. Öppna försiktigt, skriva om säkra ämnen (ja, att outa sent är säkert, se ovan). Skämta. Så lite förvirring genom att öppna upp scenarion och regeltolkningar som är krystade at best. Rösta på den som drevar en.
Jag hade nog valt 2, jag förstår inte riktigt varför jag skulle välja 1 om jag var ulv.