Varulv Vargbruari 1: Runda 1

Kul att vara i gång! Förväntade mig att ha massor att läsa i kapp nu när jag ramlade in så rätt skönt att det varit en lugn r1. Flee än jag som knte riktigt var med på att februari innebär 1 februari 00.00 verkar det som.

I r2 är ci sex spelare varav rvå ulvar och två siare. Får vi två grönafe då har vi två ulvar bland fyra spelare, så det talar för att siarna snajpoutar i sluret av r1 tånker jag. Missar vi två av två förlorar vi men annars har vi väl segern klar där?

Så jag tror att snajpoutning i slutet av r1 är framfångsreceptet. Och förstås outning om en siare håller på att röstas ut. Då får vi byta mål. Det gäller nog i aå fall oavsetthur vi värderar siarclaimet (två ulvar blabd fyra spelare gäller oavsett om vi har motclaim eller inte).

Nej, tänk bort mig. Missar vi i både r1 och r2 i det upplägget förlorarvi ju med 2-2… så det är inte alls vattentätt.

Hmm, inget uppenbart sätt att möeda spelet då va?

Men snajpoutning i r1 kanske ändå är bäst, om vi inte missar både r1 och r2 ligger vi bra till sen. Å andra sidan har ulvarna fritt fält att knäppa våra siare.

Oavsett outning eller i te håkler hag med om att siarna absolut inte ska säga om de siar vampyr eller carulv

Kul att vara i gång! Förväntade mig att ha massor att läsa i kapp nu när jag ramlade in så rätt skönt att det varit en lugn r1. Flee än jag som knte riktigt var med på att februari innebär 1 februari 00.00 verkar det som.

I r2 är ci sex spelare varav rvå ulvar och två siare. Får vi två grönafe då har vi två ulvar bland fyra spelare, så det talar för att siarna snajpoutar i sluret av r1 tånker jag. Missar vi två av två förlorar vi men annars har vi väl segern klar där?

Så jag tror att snajpoutning i slutet av r1 är framfångsreceptet. Och förstås outning om en siare håller på att röstas ut. Då får vi byta mål. Det gäller nog i aå fall oavsetthur vi värderar siarclaimet (två ulvar blabd fyra spelare gäller oavsett om vi har motclaim eller inte).
Vi har i praktiken bara en siare, den andra kommer alltid sia grönt. Så vi kan inte lita på en enda grön sining innan vi vet vem som ör den fungerande siaren.

Fullt ös i tråden ser jag!

Anthrox varför skriver du inget?

Fördelen med att outa direkt är att vi gör R1 enklare för oss. Och oddsen är ganska stora att ulvarna nattmördar en av våra siare direkt efter R1 oavsett. 40% risk oavsett. Och om en av våra siare dör utan att vi vet om att de är siare så är vi körda. Då är det öppen gata för ulvarna att outa siare.

Däremot tänkte jag inte på att siarna förstås kan snajpa i slutet av R1. Det löser problemet med att en siare dör utan att vi vet om det. Så det låter bra!

Hur vet ulvarna att en siare dött?
40% i R1 är rätt höga odds.
- De kan antingen chansa direkt. 40%.
- Se att ingen outar och claima.
- En ulv är påväg ut och claimar oavsett.

Finns egentligen inga dåliga alternativ för ulvarna ovan.

Vi röstar ju ut en spelare också.

Om vi röstar ut en bybo i R1 har ulvarna 50% chans att pricka siare med nattmordet.

40% i R1 är rätt höga odds.
- De kan antingen chansa direkt. 40%.
- Se att ingen outar och claima.
- En ulv är påväg ut och claimar oavsett.

Finns egentligen inga dåliga alternativ för ulvarna ovan.
Fast de vet oavsett inte vilken siare som åkt, så det är ju ett rätt risky move hur som som kan backfirea på ganska många sätt. Men vi får ju spela ut det som det blir oavsett, och om siarna snajpoutar i R1 så är det ju moot oavsett så inget att haka upp sig på.

Problemet med typ konsensus kring taktiken är att det inte blir nåt kvar att diskutera och träta om, känns ju väl sävligt just nu i tråden.

Det är väl @Sysp och @Big Mama som inte kommit in i spel ännu så jag läggermin röst där tills vidare.

Röst: @Sysp

Back