Nekromanti Varför?

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
Varför klagar alla så fort det kommer någonting nytt? Det har släppts en bok till Drakar och Demoner 6, visserligen den viktigaste boken av dem alla, men jag såg att någon redan hade klagat på Trudvang, dom vet ju ingenting om den? Och vad är egentligen felet med reglerna? Jag tycker bara att dom har blivit bättre nu... Speciellt magireglerna är offantligt bra! Sedan var det någon som skrev att han undrade varför "Hela" var en animism-besvärjelse; här är min teori: Animism, är en naturmagi, som är livets magi, alltså passar hela in där! bye!
P.S. Tycker alla att Chronopia verkligen var så kasst, eller är det bara en trend folk har hoppat på? Personligen tyckte jag att modulerna till Chronopia var skrivna på ett skönt sätt, att man har en "guide" dock är det tråkigt att bara man läser "guidens" beskrivning av staden så märker man att det lika gärna kunde heta "Boffernopia".... tråkigt.. (Personligen spyr jag av tanken på Chronopia) D.S.

"Erik wuzz here"
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
5 som har läst det, men ingen har svarat? Är det för att jag är ny här, eller för korkad för att förtjna ett svar på en insändare? *Väntar med spänning*

<b><i>Erik var här
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Chronopia-kritik

Jag vill faktiskt påstå att väldigt många gillar Chronopia väldigt mycket. Detta trots att kritiken från de som inte gillar spelet/spelmiljön varit öronbedövande. Det är nämligen likadant med Chronopia som med DoD v6 - det är de kritiska rösterna som skriker högst och hörs mest!

Sedan kan man givetvis ha alla möjliga åsikter om både Chronopia och nya DoD. Det har jag i alla fall, men då detta numera är ett officiellt DoD-forum ser jag ingen anledning att komma med ickekonstruktiv kritik. Jag hoppas att alla andra som känner sig träffade gör likadant. Låt forumet bli en samlingspunkt för de som spelar DoD - vi andra kan ju häcka på andra forum och låta RiotMinds kommunicera i fred med sina konsumenter. De tar sig i alla fall tid att göra det, till skillnad från många andra spelförlag.

/Baldyr

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Du undrade varför ingen svarade, så jag ska väl ge dig ett förhoppningsvis tillfredställande svar.
Drakar och Demoner är ett spel med vilket den svenska rollspelshobbyn fick sin igentliga fart, och därför ligger det många varmt om hjärtat. Dessutom så tillhör vi äldre DoD spelare till några av de mest konservativa som finns, och därmed har vi svårt att ta till oss förändringar av "det gamla goda". Detta är nog en stor anledning till att folk klagar på nya versionen. Att någon klagar på Trudvang redan har jag nog missat i så fall, men det är ganska obefogat att göra än så länge och därmed så rör det sig nog snarare om att den personen redan efter att ha läst regelboken har gjort sig en uppfattning om världen och bestämt sig för att han inte ska tycka om den.

Men, jag gillar spelet skarp.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Du undrade varför ingen svarade, så jag ska väl ge dig ett förhoppningsvis tillfredställande svar.
Drakar och Demoner är ett spel med vilket den svenska rollspelshobbyn fick sin igentliga fart, och därför ligger det många varmt om hjärtat. Dessutom så tillhör vi äldre DoD spelare till några av de mest konservativa som finns, och därmed har vi svårt att ta till oss förändringar av "det gamla goda". Detta är nog en stor anledning till att folk klagar på nya versionen. Att någon klagar på Trudvang redan har jag nog missat i så fall, men det är ganska obefogat att göra än så länge och därmed så rör det sig nog snarare om att den personen redan efter att ha läst regelboken har gjort sig en uppfattning om världen och bestämt sig för att han inte ska tycka om den.

Men, jag gillar spelet skarpt.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Hela

Det var jag som uttalade mig om besvärjelsen HELA. Eftersom jag tykte att den borde finnas under Mentalism.

Profeten från Norr..
Är övertygad om att Riotminds försöker frambringa
Antikrist.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Nytryck av EDD

De riktiga rävarna skulle väl helst se EDD i nytryck, skulle väl bara var det som skulle göra dem nöjda. (Ränkas nog själv till den gruppen egentligen, men mina EDD-bucker är i ett så bra skick att jag inte behöver några nya än på ett par år.) Vi förkastade DoD91 och Chronopia, att vi skulle såga DoDv6 var väl bara väntat.

Dock tycker jag att DoDv6 är ett helt lysande spel, det var länge sedan jag spelade något med så trevliga regler, det är helt enkelt inte ett dåligt spel. Om det sedan borde heta Drakar och Demoner är väl en helt annan sak.

Awaiting MERMAID: the Dehydration
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Nytryck av EDD

OOooo ett nytryck av gammla EDD Gigant osv skulle vara guld värda...
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Re: Nytryck av EDD

Gigant????

Snacka om misslyckad produkt - de fåtaliga intressanta delarna dräktes totalt i de allt för ointressanta och värdelösa delarna (som t.ex. fältslagsreglerna).

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 
Top