Nekromanti Varför?!

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Re: Rollspelshobbyn pågår utanför regelböckerna

"En liten korrigering: anno domini 1985 och fram till Doom, i princip så kunde dungeoncrawl inte skötas via dator. Ursäkta för historielektionen."

Det var ungefär det jag menade, att på 80-talet kanske möjligheten till gå-å-slåande kunde locka folk, men nu får man närmast rikta in sig på folk som är mer intresserade av just rollgestaltning och kreativitet. Något som dessvärre inte står särskilt högt i kurs. :gremfrown:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tack, Storuggla. :)

..det där behövdes. :gremsmile:
Min attityd har blivit grymt missuppfattat de två senaste gångerna när jag försökt komma med lite blygsam psykologisk betraktelse. (Och så var det ju incidenten innan det också..)

Men själv brukar jag ju proppa inläggen med smilies också. :gremsmile:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Alltså

Nu inser du väl faran med att skriva för korta inlägg. Hur ska någon kunna veta att det egentligen är det här som du menar när de läser ditt första inlägg? Jag är iallafall glad över att jag hade missförstått dig eftersom jag var ganska säkert på att du var en schysst kille efter att ha läst dina tidigare inlägg.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Isolerad på min kammare

"Har gotharna på något sätt påverkat populärkulturens utseende och uttrycksformer? "

Bör kanske påpeka att populärkulturen och jag inte går hand i hand precis. Jag vet inte så mycket om vad som händer ute i den stora världen. Du har säkert rätt. Men jag hävdar ändå att de antagligen inte är så stora rebeller som de själv tror att de är/var.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Rollspelshobbyn pågår utanför regelböckerna

"I övrigt har du helt rätt, vilket också märktes på rollspelens kraftiga dropp efter det glada åttiotalet. Hobbyn har aldrig varit på den nivån sedan dess, vare sig med eller utan Vampire eller Kult."

Vilket torde bevisa att de som övergav hobbyn främst gjorde det därför att de hittade enklare sätta att utöva sin spelstil på och inte på grund av någon brist på orginalitet eller innovation. Spelar man ensidigt massmördande så kan man lika gärna sköta det både enklare och snyggare med hjälp av en dator. Frågan är om förlusten av dessa spelare verkligen påverkade rollspelens utveckling negativt. Ekonomiskt säkert men inte lika mycket när det gäller den konstnärliga och utvecklande biten.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Normal Rising?

"Jag hävdar att du har kvar julavataren fortfarande, vilket tyder på högsta graden av gubbighet och stockkonservativism. ^_-"

Eller lathet och brist på initiativförmåga, vilket som nu är att föredra. :gremsmile:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Rollspelshobbyn pågår utanför regelböckerna

"Vilket torde bevisa att de som övergav hobbyn främst gjorde det därför att de hittade enklare sätta att utöva sin spelstil på och inte på grund av någon brist på orginalitet eller innovation."

Vetefaen. Droppet kom innan Doom kom, inte efter. Rollspel var inte deras grej, helt enkelt, inte ett mer omständigt sätt att krypa i grottor på än datorspel.
 

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Ärligt:

Jag erkänner att jag var ute efter att bli missförstådd för att

a) väcka ilska
b) retas
c) vända på frågeställningen - vem avgör vad som är mesigt och idiotiskt? Som jag redan har förklarat skiter jag fullkomligt i vad folk utanför hobbyn tycker om den (även om det är sorgligt när välmenande föräldrar förbjuder sina barn att pyssla emd världens bästa hobby). Den känsla jag vill förmedla är en av uppror och motstånd och "i don't care!" typ. Om de vill kalla oss mesar och idioter kan de väl få göra det. Det enda jag behöver i utbyte är rollspel. Det kallar jag självpåtaget utanförskap, Rising kan slänga sig i väggen med sina lönsamhetskalkyler!
 
Top