McAber
Varulv
Frågan är säkert ställd förut, men inte i närtid.
Vad har vi för olika bevekelsegrunder för att åka på konvent och spela rollspel?
Vad har vi för olika bevekelsegrunder för att åka på konvent och spela rollspel?
Du gör verkligen ett stort jobb där nere, riktigt bra av dig!När jag är spelledare är starka motivationer att visa upp spel som inte är Dungeons & Dragons och att introducera rollspel för nybörjare. Hobbyn är ny här, så jag vill dra mitt strå till stacken för merfalden.
Jag är ju smutsig hippie, så att spela och spelleda är ofta samma sak.Frågan: Varför spelleder du på konvent? får bli en egen enkät.
Själv spelar jag gärna nya spel med gamla kompisar (eftersom fler av dem blir det inte tillfälle att spela med utanför konventssituationen). Det är även kul att se nya sätt att spelleda och spela.
Sedan har det blivit att jag har några system/spelledare man gärna prickar in ifall det går, eftersom det blivit så i några år nu.

Jo, det är sant. Men jag ville skilja på att vara arrangör (dvs även SL) och gå konvent för att "bara" spela.Jag förstår inte hur folk tror att man kan spelleda ett spel utan att spela det?
....