Nekromanti Varför så trögt?

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Under de senaste åren så har man inte stött på många nyheter vad gäller Neotech. Mitt eget intresse var stort när N2 dök upp men har nu nästan helt försvunnit.

Av de planerade produkterna så känns de som plagiat av andra svenska.

Jag och fler med mig, saknar en riktig thrillerkampanj på 200 sidor som tar rollpersonerna genom vilda äventyr och platser.

Under tiden har i stället Eon blomstrat och man undrar om N2 har dragit sin sitsa suck för det har snart jag gjort.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag och fler med mig, saknar en riktig thrillerkampanj på 200 sidor som tar rollpersonerna genom vilda äventyr och platser.
Varför inte ta och skriva en fet thrillerkampanj då? Jag har en del fragment man kan slänga ihop till några äventyr. Men eftersom jag planerar utveckla dem själv så kommer jag behålla dem för mig själv faktiskt.

/Seinet Wintermute - Tycker det är mysigt med regnet utanför
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Jag tror inte Neogames är intresserade av att anlita mig som författare och dessutom finns det tidsproblem. Även om jag själv har goda ideér på hur en kampanj skulle kunna utformas.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Se det inte som ifall de är intresserade av att anlita dig.

Skriv kampanjen, skicka in till Neogames och fråga ifall de vill publicera den. Om jag inte minns helt fel så har Neogames en FRILANSARENS HANDBOK på sin sida.

Utforma kampanjen, skriv rent, "korra" den, rätta eventuella fel. Snegla på handboken och disponera texten så den följer handboken. När du är så nöjd med det du kan bli så skickar du in det till Neogames och om det är enormt bra så kommer de säkert att publicera den.

/Seinet Wintermute - Lyssnar på "Blood Red Skies" just nu
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Sen när började du jobba för någon utan att få lön...
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Re: Man får väl lön?

Jovisst!

Om materialet blir publicerat...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Man får väl lön?

"Om materialet blir publicerat..."

Tror fan det att ingen har lust att betala dig för ett jobb som de inte kan göra något av. Det vore som att betala dig för att du på eget bevåg klippte grannens gräsmatta.

Skriv bra så blir du publicerad. Blir du publicerad så får du lön. Sådan är regeln.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Re: Man får väl lön?

Oj, Oj! Jösses! För helvete!

Nog fan vet jag att det är så. Jag har redan ett jobb förövrigt som betalar sig bra och tar upp vardagen.

Skulle jag få en överdriven lust att skriva ihop en kampanj på 200 sidor så skulle jag nog själv publicera den under annan form och håva in vinsten själv.

Men det var liksom inte det som inlägget handlade om från början...
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Bland annat sedan jag blev redaktör här på sidan. Även sedan jag fick i uppdrag att sammanställa en kontaktlista för mitt vattenpololag. Skolan är ett annat exempel.

/Seinet Wintermute - Har en lön på runt 800 kronor i månaden
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Men jag antar att du inte går ut och jobbar gratis åt något företag.

De andra sakerna kan jag förstå.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Nope, eller det beror på vad det är för företag.

Och andra sidan är det inte någon bra liknelse eftersom du inte arbetar för något företag ifall du skriver en kampanj. Du arbetar för dig själv, om du vill att Neogames skall publicera det åt dig så gör ju egentligen de ett jobb ÅT dig.

/Seinet Wintermute - Skall snart äta sönderstekta korvar och överkokt pasta
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Varför så dåliga svar?

Alltså, nu känner jag medlidande för stackars PAX. Han skriver ett enkelt, rakt och konkret önskemål (formulerad som en fråga) till Neogames, och som tack för hjälpen får han höra självklarheter om hur det går till att arbeta som frilansare och en uppmaning om att "skriv en egen kampanj om du nu vill ha en" vilket inte direkt var särskilt hjälpsamt. PAX ställde ju sin fråga såsom konsument (till Neogames och egentligen inga andra). Att fräsa "gör det själv" blir ingen hjälpt utav.

Nå, själv har jag slutat spela Neotech för länge sen, så jag bryr mig inte om själva frågan, men jag tycker inte man ska prata sönder den här typen av inlägg med ovidkommande nonsens, när det ju egentligen är väldigt enkelt att ge de precisa svar som PAX var ute efter.

Stå på dig grabben! Låt dem inte slingra sig undan!
/Rising
hejar på
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
Tja...

...jag kan bara svära över att Rising, före mig, hann rapa ur sig exakt samma självklarheter som jag själv hade tänkt säga. Jag får väl lov att tillägga att jag också står på din sida, PAX.
 

Boobis

Warrior
Joined
14 Mar 2002
Messages
253
Location
STHLM
Frågan är väldigt intressant för oss som någon tidigare nämt vill konsumera, och inte skriva (allt | så mycket | någonting) själv.

Händer det något med N2? Säljer det för dåligt? Vill ingen skriva moduler?

Det verkar som utgivningstakten är ca 0-1 produkter per halvår, kommer det fortsätta vara så?

Sen kan man ju undra om Phobia och Terra One kommer att få samma utgivningstakt som n2, och om neogames har tagit sig vatten över huvudet. :gremwink:

-Joel, som funderar högt
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Re: Varför så dåliga svar?

Håller med om att PAX (och alla andra N2 spelare/konsumenter) förtjänar ett svar. Neogames har med detta forum en otroligt bra möjlighet till direktkontakt med sina kunder, något som många andra företag säkert avundas dem. Men samtidigt kanske inte alla på Neogames vill sitta och skriva inlägg i forumet hela dagarna? :gremwink:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Varför så dåliga svar?

"Stå på dig grabben! Låt dem inte slingra sig undan!"

Nu är det ju inte Neogames som slingrar sig, utan snarare vi andra.
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Mitt intresse för neotech lugnade ner sig lite innan n2 släpptes och gled upp igen när det väl kom ut i butikerna. Anledingen var att min grupp hade lirat Neotech så pass länge innan n2 kom. Vi har väl köpt det mesta till Neotech, samt Offensiv och Euro till N2.

Men ta Deadlands t.ex. Vi har inte köpt en enda modul till det, har bara regelboken. Vi har inte tröttnat. fick det 97 eller 98.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Varför så dåliga svar?

Jag tänkte mest att Neogames har en möjlighet att strunta i den här tråden nu, då den har blivit söndertjatad, vilket de inte skulle ha haft i inläggets ursprungliga skede. Nu kan Neogames med andra ord slingra sig undan diskussionen om inte PAX står på sig.

Vi andra har väl egentligen inte gjort oss skyldiga till undanslingring, (för vi har ju ingen skyldighet (eller möjlighet) att svara på PAX's önskemål) utan bara gammal vanlig söndersvamling.

Nå, nog med det nu. Det är enklare att slingra sig undan i ett tättbevuxet snår som detta än i ett välupplyst kalhygge. Så låt oss nu lämna diskussionen i fred, tills PAX fått det han var ute efter.

/Riz
 
Top