Varför ogillar folk mental/sociala stats?

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Det är verkligen inte samma sak, så som jag alltid har använt färdigheten. Egentligen är det bara ett helt vanligt slag för Uppmärksamhet eller vad det nu kan heta i spelet du spelar. Finna ting som syns hade ju varit helt menlöst. Jag vet inte hur det är med er men jag letar enbart efter dolda ting.
Absolut, att rulla ett upptäcka eller perception slag är helt okej. Jag tycker mer det handlar om hur man utformar pusslen än hur man använder reglerna. Om man öppnar den hemliga dörren genom att komma på att man måste droppa blod på altaret eller om man bara slår ett upptäcka slag för att hitta den hemliga knappen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Absolut, att rulla ett upptäcka eller perception slag är helt okej. Jag tycker mer det handlar om hur man utformar pusslen än hur man använder reglerna. Om man öppnar den hemliga dörren genom att komma på att man måste droppa blod på altaret eller om man bara slår ett upptäcka slag för att hitta den hemliga knappen.
...och det beror väl helt på spel och spelstil, right? Vill vi sitta och klura escape room-problem så är det ju inte så konstruktivt att lösa det med ett slag. Vill jag ha monsterslakt är escape room-grejen inte fokus. Vill jag ha drama är det fan oklart hur jag hamnade i den där grottan från början.
 
Top