Varför kom alla cyberpunkrollspel 1988-1993?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,555
Location
Rissne
Fast ”nu” är ju fantastiskt, och blir stadigt bättre.
Well, jag brukar beskriva det för mina elever som att vi lever i en scifi-film men att den är lite ojämnt fördelad…

Jag skulle ju till exempel säga att det absolut är så att vi globalt sett har färre i absolut fattigdom, och att det är bra. Men samtidigt har vi ett framväxande prekariat – den såkallade medelklassen får försämrad trygghet på arbetsplatsen och de demokratiska problem som finns i ökade klassklyftor tycker jag inte man ska förringa. För att inte tala om hur det ser ut på den politiska arenan, där hela västvärlden i princip bara går längre och längre mot fascismen. Igen.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,893
Location
The Culture
MODERERING

Nu verkar diskussionen inte handla om cyberpunkrollspel längre. Försök att hitta tillbaka till det ämnet om ni vill fortsätta diskutera här.

Tack på förhand.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Jag vet inte om jag tycker det är dött med cyberpunk-rollspel. Jag tror det mer är svalt intresse i Sverige. Jag var lite för seg för att hoppa på Altered Carbon-rollspelet när det kickstartades, men det är rätt stor hype kring det bland mina rollspelskompisar i amerikat.

Sen pratar de om något rollspel som är en blandning av filmerna district 9 och elysium som är rätt populärt också.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,866
Location
Marjura
Jag vet inte om jag tycker det är dött med cyberpunk-rollspel. Jag tror det mer är svalt intresse i Sverige. Jag var lite för seg för att hoppa på Altered Carbon-rollspelet när det kickstartades, men det är rätt stor hype kring det bland mina rollspelskompisar i amerikat.

Sen pratar de om något rollspel som är en blandning av filmerna district 9 och elysium som är rätt populärt också.
Minns du vilket rollspel det senare var?
 
Top