Professor T
The Fun Guy From Yuggoth
Ehum. Det här är intressant - känner att jag måste dubbelkolla denna fetmarkering, så att det inte är Svavelvinter vi snackar om här? Skulle kännas lite märkligt inte omnämna den vid namn i sammanhanget - och jag inte uppfattat det som den skulle anpassas till Drakkejsaren generellt. Jag förstår det inte kan finnas någon som helst info ge, men skulle uppskatta ett ja/nej så jag inte sprider falsk information om en framtida release på DB Discorden...Precis sådär var det för mig också, fast jag faktiskt aldrig kom längre än till Svavelvinter och Marsklandet. För mig var DoD dessa två äventyr samt Döda skogen, Maktens portar, och alla hemmasnickrade äventyr vi spelade. Så det återspeglas nog lite i hur nya DoD ser ut. Men jag tror det är bra att inte ha en officiell spelvärld, eftersom det skulle kunna bli ett hinder för eget skapande. Och det är ju toppen att ett gäng som verkligen brinner för Ereb Altor kan ge ut det. Med allt det sagt så bygger våra officiella äventyr bit för bit en slags implicit värld, med Drakkejsarens hemlighet, Ärans väg, Arkand och en fjärde del som just har påbörjats. Men tanken är att dessa delar ska gå att placera in i valfri spelvärld.
(Mvh Internetlokal DoD-korrespondent)
@Badmojo för ev uppdatering av "vad kommer härnäst-tråden", beroende på svar.