Nekromanti Varför Gemini

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Har själv...

Nackdelen med Myth är att det är skrivet för att vara "hack-n-slash" spelande. Men har tyvärr inte kollat närmare på det själv. Hack-n-slash är något av det tråkigaste jag vet, och när författarna till modulen går ut och lanserar den som en hack-n-slash rpg source book in the world of myth, så tappade jag snabbt intresset.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Re: Har själv...

"Nackdelen med Myth är att det är skrivet för att vara "hack-n-slash" spelande."

Måste inte nödvändigtvis vara en nackdel. Av egen erfarenhet kan jag säga att episka kampanjer tenderar att bli väldigt intressanta och seriösa.

I andra äventyr kan spelarna få den felaktiga uppfattningen att "Om vi kan döda det, så får vi döda det."

I Myth kommer nog lite mer moral in i det hela. Även om spelarna säkert inte får dåligt samvete av att hacka ner en och annan thrall.
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Hoppas bara att du inte är Eon spelare... Eller i alla fall inte upskattar Mundana som är ett snorigt och tråkigt exempel på vad som kan hända när folk har för lite fantasi...

Johan Sjöberg och Stefan Ljungqvist är bäst...

Och du, i det här landet finns banne mig inte ett bättre författat rollspel...

I det här landet finns det å andra sidan inte mycket som är sämre författat än Eon (Vilket du borde hata eftersom det är ruggigt oengagerande läsning)...

Det enda Eon har är regler... Och de är ju i och för sig de bästa som går att få tag på...

Hellre låter jag två oskyldiga Gnuer dö än ett skyldigt Mufflon...
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Gemini är spelvärt, EON är inte ens värt att bläddra i - that's my oppinion....

Vad jag menar med att Gemini är tråkigt att läsa, om jag inte skrev det i tidigare inlägg, är att mycket upprepas boken igenom.

EON däremot har INGET som tilltalar mig.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Re: Motvikt

Hmmm. Sa jag att jag hade något emot Gemini eller skrev jag för- och nackdelar ?
...
Återigen: Anledningen till att jag finner det som tråkig läsning är att mycket upprepas genom boken. Det känns som du läst det mesta redan när du kommer till de senare kapitlen.

Vad gäller historia så anser jag att för mycket inte bör stämma överens - då kan du lika gärna läsa din historiabok eller se en dokumentär på TV för att få inspiration till spelet.

Däremot är de korta berättelserna på sidornas överdel helt underbara, likt de motsvarande som finns i vissa tillbehör till Mutant Chronicles, och ger en mycket bra överblick. Sedan när det gäller "principmörkret" så menar jag bara att det känns lite "hafsigt" på något sätt. Det är mörkt och hemskt, ja, men inte alltid på ett trovärdigt sätt.

Gemini har däremot fördelar som få andra spel har.
 

hallu87

Veteran
Joined
8 Apr 2001
Messages
1
Location
Kristianstad, Sverige
Skräck är ballt.... Alltså är Gemini BÄST....
Men iförsig. Ifall man är en klenis och gillar Western. Så förstår man!!

:) Jag är en riktigt fantast av GEMINI......
 
Top