DoD Varför är det så svårt att få tag i Kristalltjuren?

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
600
Älskar Kristalltjuren och hade väldigt roligt som spelare, en sista peak innan det blev ett längre uppehåll (vi körde sen också Femte Konfluxen men det var mer ett antiklimax efter Kristalltjuren och de föregående).

Jag har en teori att det är en raritet just för att det är det roligaste och coolaste äventyret och finsmakarna vill ogärna skiljas från det.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,921
Location
Ludvika
Jag har för mig att jag hade väldigt kul när jag splade kristaltjuren. I alla fall är det en av kampanjdelarna jag ofta tänker tillbaka på och känner att det var coolt och kul.

Men det kräver nog en skicklig SL som kan manöverera skeendena så att inte spelarna kör fast.
 

folketsfiende

drömvändare
Joined
5 Nov 2021
Messages
90
Location
Stockholm
Jag har för mig att jag hade väldigt kul när jag splade kristaltjuren. I alla fall är det en av kampanjdelarna jag ofta tänker tillbaka på och känner att det var coolt och kul.

Men det kräver nog en skicklig SL som kan manöverera skeendena så att inte spelarna kör fast.
Ha! Jag gav er så lite hjälp jag kunde! Utom med
"trans vino veritas"
.

Dessutom lät jag er misslyckas med hela kampanjavslutet...
 

folketsfiende

drömvändare
Joined
5 Nov 2021
Messages
90
Location
Stockholm
Ok, det här behöver utvecklas ... :)
Mja, jag lade ut en del i mitt tycke rätt saftiga ledtrådar och antydningar i blickfånget. Hade i avsaknad av maktspelare preppat raugonerna som tänkta huvudaspiranter att vara konfluximetriskt närmast om inte spelgruppen lyckades åstadkomma något annat. När ledtrådarna med mera inte väckte någon större respons, lät jag raugonplågan bryta lös. Det var lite mysigt.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,764
Location
Nett-ruh-bi
Ingen aning om var det här landar, men som du kanske vet pågår en auktion just nu. Prisnivån har inte stuckit iväg ännu.

Ähum. Den gick lite dyrare än vanligt. (Och fortfarande dyrare än D5K i ospelat skick!)

(Redigerat i efterhand p.g.a. hjärnsläpp.)
 
Last edited:
Top