Varulv Varbruari 3 Månförmörkelse: Runda 1

Just det, jag lär väl ryka, mitt testamente blir att ni får kolla noga vilka som fick mig att bli utröstad. Jag kan ha fel om Impetigo och Fjodor. Är det kanske andea laxar med i leken?

Hursomhelst, det är förstås en no-brainer att rösta på ”ulviga Basse”. Heeelt riskfritt för ulvarna.

Basse, bara lite jättebitter

Är det någon som har pejl på röstläget, jag får inte det att funka alls nu. Vore bra om vi fick pejl på't.

Jag är ok med att Basse åker, men ser helst att vi röstar ut BM ärligt talat.

Jag kommer vara och kolla på bandy nu ikväll (kvartsfinal, Västerås SK - Vetlanda) och kommer ha dålig passning på tråden.

Det är ingen ulvlogik, det är en ulvgoof. Du fattade direkt att Brynolf var bybo eftersom han inte var ulv. Så när folk började gröna honom hängde du inte med i svängarna!
Precis. Det krabbiga är inte att Impe ifrågasätter mig, utan att han snubblar på två olika fötter i samma inlägg; en med ulvtoffla och en med bybotoffla.

Nu ska jag bidra med något också 😄

Jag tycker det är svårt att hitta nåt tydligt rött på någon så jag går på grönfärg istället.

Där tycker jag fortsatt att Brynolf, Vimes, Impetigo och Sidd är gröna i den ordningen på metagröning och bra deltagande i byfrämjande samtal.

Sen är det ju svårare, jag är väl inte superövertygad om Basses rödfärg men jag väljer honom över som ulv över Fjodor, tycker ett par av Fjodors poster låter väldigt by även om de är få. Big Mama får jag inget grepp på, både Basse och BM är spelare jag brukar ha svårt att läsa.

Risken är väl att nån av mina gröna spelare gömmer en ulv men det hade varit mycket förvånande om det var två.

Tror min röst ligger bra på Basse för stunden men BM ungefär lika sannolik. Impetigo har dragit mig vid näsan om han är ulv, han läser väldigt grön i mina ögon.

Lite svårt att avgöra om jag har två bybor med mig som röstar på Basse eller om det smugit med en ulv i Fjodor eller Impe.

Tror inte det är tre bybor vi drevar i alla fall i Basse, BM och Impe så lite signal borde vi allt få.

Vi lär sitta med sju spelare i R2 (ulvarna vill inte minska antalet misstänkta bybor förrän när de ska vinna, behöver inte jaga power) och förhoppningsvis lite signal om vi inte helt enkelt knep en ulv. Gott om tid för analys i R2 då och lika bra att inte rösta ut någon där, räknar inte med mycket action den rundan.

@Vimes
@Brynolf

Jag har inga problem med att skippa röstning i hur många rundor som helst och låta alla snacka av sig. Ser förstås mer av tex @fjodorsenuba @Sysp @Big Mama men det är inte det jag vill fråga om.😇

Det här med läktarens ”namn” som de ska ge oss 30 min innan deadline:
Hur mycket vikt är det med att dra några större växlar med det namnet.
Rött eller grönt: skit samma.

Apropå vilken färg läktaren ska ge oss: det är väl så att alla deltagare initialt sitter å hoppas att just dennes namn ska komma som grönt. Det är större chans 2/7 att läktaren prickar rätt.
Men: det ställningstagandet bi nu valt är helt ofarligt för ulvarna som väl lite extra skulle tycka det vore jobbigt att bli utpekade som röd. En fundering: kan det vara ett ulvapåhitt att vi nu ska fiska in ett grönt namn från läktaren?

Men min grundfråga är: kommer namnet ge oss nåt tror ni?

Har just kommit innanför dörrn. Ska läsa ikapp allt gulligt vi skrivit om varandra med Alla Hjärtans Dag i nära minne.

Formella svaret är förstås att jag var nästan helt säker på att du fått välja (jag har hört det talas om gånger flera att du skulle få välja sida i nåt spel) men ville dubbelkolla med Hägern i PM då jag inte noterat att det var utskrivet i startinlägget.
Det här höjde jag på ena ögonbrynet för.

Du frågar Brynolf förvånat i flertalet poster, innan den här posten, om det här och ska tom kolla med SL. Men kollar inte startpostens info.
Lite som vissa andra lirare (inte minst undertecknad) som kan missa info och ändå vara bybor för sånt gör bybor.

Men du skriver här att du var säker på att Brynolf fått välja och att du hört talas om det i flera spel…

Ser faktiskt ut som att det sista stycket med ”det formella svaret” skulle kunna vara nåt från en ulvtjatt som råkade komma med i slutet av den här posten?

Vad det detta du reagerade på Brynolf?

Har just kommit innanför dörrn. Ska läsa ikapp allt gulligt vi skrivit om varandra med Alla Hjärtans Dag i nära minne.
Din knaside om att vi ska röstblanda i slutet fick ju inte så mycket hurrarop från deltagarna.
I post R1:66 verkar du stå på dig.
Ser du problemen?

En annan grej: varför såg det ut som att du och @Basenanji båda i tandem klev på med röster på mig typ samtidigt? Kändes som ett koordinerat drevförsök där. Kommentar😇

@Vimes
@Impetigo
@fjodorsenuba
@Sysp
@Basenanji

Hur tänker ni angående Brynolfs val av fraktion?
Varför är det enligt flera här större chans att denne är bybo?
Vi spelar Varulvsspel👍
Rätt få deltagare med få rundors spel.
Brynolf (och Impe) lurade brallorna av byn i första Vargbruarispelet.

Brynolf snackar bybo-patos…
Ska vi alltså tänka att Brynolf vill ha ett lugnare spel som bybo eller?

Jag har ingen koll mer än att jag alla dar i veckan skulle valt ulv-fraktionen. Vi är olika och det är jag.
Hur tänker ni om Brynolfs val?

Måste dra till med den här godingen igen:
Hoppas inte jag är otydlig eller uppfattas som aggressiv, jag försöker inte ”brunsmeta” utan det är bara mina ofiltrerade tankar om spelet😇

Leta efter par! Ulvarna kämpar stenhårt för att inte bli ihopkopplade.
OK, jag letar par och jag tror att paret är Impe och Sidd.

- I Vargbruari 1 var det två bybor som bråkade ihjäl sig: Ant och Sysp.

- I Vargbruari 2 var det två bybor som bråkade ihjäl sig: Ant och Sidd.

- I Vargbruari 3 försöker två ulvar att spela upp scenen av två bybor som bråkar ihjäl sig: Sidd och Impe (begåvningsreserv mm). Men den här gången är det inte bybor utan ulvar som lajvar.

Men du skriver här att du var säker på att Brynolf fått välja och att du hört talas om det i flera spel…

Ser faktiskt ut som att det sista stycket med ”det formella svaret” skulle kunna vara nåt från en ulvtjatt som råkade komma med i slutet av den här posten?

Vad det detta du reagerade på Brynolf?
Ja, typ. Kanske inte just från chatten men att man som ulv ibland slinter när man försöker jonglera med kunskap som man inte får visa byn att man har.

Men min grundfråga är: kommer namnet ge oss nåt tror ni?

Nä. Alltså, det är ingen genialiskt orakelsvar liksom. Utan en uppfattning från några halvengsgerade lirare på läktaren. Det är inte helt ointressant, men knappast något spelavgörande.

Back