Såhär tänker jag om alla spelare just nu:
Sysp - svårt att utvärdera p.g.a. nästan obefintlig närvaro. Förslaget att låta läktaren avgöra utröstningen i R1 tror jag är feltänk, men är väl också en sådan där typisk brainfart som lite ingår i att försöka vända och vrida på spelet som bybo. Försiktigt positiv till Sysp, men behöver förstås delta mer för att man ska kunna säga något på riktigt.
Big Mama - ulvig tycker jag. Hänger upp sig på konstiga saker, gillar och lägger fram planer som inte gynnar byn. Oklart motiverade misstankar, tycker jag.
Vimes - det är ju jag, grön förstås.
Basenanji - svår att utvärdera också. Igår var det tydligen flytt och titta på 1600-talsvrak. Idag var det också full rulle och svårt att vara aktiv. Håller med BM om att Impetigo och Sidd är skummisar (vilket jag inte håller med om, se nedan). Smygulvsvarning imho. Lite orange tycker jag.
fjodorsenuba - svår att utvärdera. Har dock haft viss verkshöjd i de inlägg som har skrivits. Så försiktigt positiv.
Brynolf - är engagerad och intresserad av att försöka hitta en vettig strategi för byn med mekaniken vi har att förhålla oss till (=grönande). Inledningsvis hade jag någon lite rutten magkänsla över Brynolf, men nu kan jag inte riktigt sätta fingret på vad den.
Impetigo - engagerad i diskussionen om "rätt strategi". Jag och Impetigo verkar tänka ganska lika, vilket ju kan tyda på att vi är på samma lag. Så grönande där. Skulle vilja se lite mer ställningstaganden mot andra spelare nu när vi kör utröstning i R1. Tycker nog att rösten på fjodor är rätt slapp.
Sidd - har blivit en del missförstånd och oklarheter i diskussionerna åt båda hållen. Men det får det bli, och det känns som att Sidd aktivt sökt förstå och förklara när det blivit tokigt vilket är byboigt förstås. Försiktigt positiv till Sidd.
---
Så, mest misstänkta för mig just nu är BM i första hand, och Basenanji i andra.
Sedan har vi en grupp som är svårutvärderad än så länge: Sysp och Fjodor. Där har jag dock lite positiv vibb utifrån det lilla jag sett.
Sedan har vi en grupp spelare jag tycker spelat grönt: Impetigo och Brynolf. Dock ska det noteras att de har spelat grönt i en diskussion som berör spelmekaniska och mer sejfa diskussionsämnen. De behöver också lyckas vara skarpa i diskussionen om vilka de misstänker.
Slutligen har vi Sidd som jag för det mesta har svårt att utvärdera på ett vettigt sätt. Jag tycker dock han känts välvillig och intresserad av att hålla tråden konstruktiv, så där tänker jag tills vidare ha honom på den grönare planhalvan.