Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Jag hoppade det eftersom det inte är till ett svenskt spel, och därmed föll lite utanför.Dark Scania har Helsingborg!
Jag hoppade det eftersom det inte är till ett svenskt spel, och därmed föll lite utanför.Dark Scania har Helsingborg!
Jodå. Det är tydligt att Genlab Alfa är en del av Elysium IV som vi från Kaisers testamente vet ligger i Norge. Och därmed diskvalificeras från denna tävling.Genlab Alfa (alltså till År Noll) vill jag minnas ligger någonstans i Skandernas berg (på den svenska sidan). Exakt var tror jag inte framgår.
Ett samtal till morsan senare – absolut! Ivar var bror till Carlo, och alltså min mormors farbror. De var söner till Axel, som i så fall skulle ha varit den som gått lärling hos anfadern till @Oscar Silferstjerna (vad hette han?).
EDIT: Även mormor involverades, och kunde korroborera att Axel gick lärling hos en smed som kommit från en större herrgård. Egentligen skulle han ha hetat Ottosson, så det är högst sannolikt att han tog läromästarens efternamn.
Jepp!Man får väl gå en match mot hamnskiftande heruliska bärsärkar i Småland också? Eller var det de där koordinaterna?
Förvisso. Men det är Solna, Sundbyberg och Huddinge också. Ska inte de räknas som Stockholmsförorter?Ekerö är en egen kommun, inte Stockholm.
Det finns en modul till Pendragon som heter Land of Giants, hårt baserad på Beowulf. Den utspelar sig i Skandinavien på "arthuriana"-tiden. Även Sverige. Jag vet också att det finns någon liknande modul till Ars Magica, men om det ska handla om svenska spel är det kanske inte så jätterelevant.Geatborg! Kartan är rätt storskalig, men tycks ligga vid Kungssten eller Frölundaborg.
Ja, ursäkta så mycket kära moderatorer, men vi får helt enkelt hoppas att någon skapar äventyr om smedsläkter.Edit: Sorry, jag blev visst lite off topic igen, men jag svarade åtminstone på frågor som ställdes av trådstartaren. Och det här kan ju ses som (väldigt nischad) research för fler äventyr i fantastiska Kronobergs län…
Sin egen lyckas smed - skräckens grogrund i Hovmantorp till Kult: DL.Ja, ursäkta så mycket kära moderatorer, men vi får helt enkelt hoppas att någon skapar äventyr om smedsläkter.
När får vi en svensk remake av Cabin in the Woods under titeln Sommarstugan på Kinnekulle?Konventsäventyret Dolt under ytan till Kult utspelar sig vid en sommarstuga utanför Hällekis på Kinnekulle. Min hembygd. Sommarstugans planlösning är ärligt plankad rakt av från mina kusiners helt äkta sommarstuga.
Det finns en modul till Pendragon som heter Land of Giants, hårt baserad på Beowulf. Den utspelar sig i Skandinavien på "arthuriana"-tiden. Även Sverige. JAg vet också att det finns någon liknande modul till Ars Magica, men om det ska handla om svenska spel är det kanske inte så jätterelevant.
Rollspelet Svenil handlar om den onda, mörka, dystopiska kampanjvärlden Skövde.
I scenariosamlingen Från Atlantis till Blekinge utspelar sig ett scenario i just Blekinge.
Äventyret Gudarnas Nåde till Viking börjar i en liten by strax utanför Ulricehamn i Västergötland. Sedan gör man diverse resor och så (bla till Visingsö), men det börjar vid Ulricehamn. Dessutom har du modulen Norden som beskriver femtioelva olika platser i Sverige.
Med en uppföljare en generation senare som istället berör Nybros avloppsnät.Sin egen lyckas smed - skräckens grogrund i Hovmantorp till Kult: DL.