Nekromanti Var i hela världen är ni???

iBib

Veteran
Joined
13 Jan 2001
Messages
3
Location
Umeå
Vi spelar nästan uteslutande i Europa.

Europa har en bra blandning mellan kulturer och stora möjligheter för intriger.
 

Donk_UBBT

Veteran
Joined
2 May 2001
Messages
40
Mina spelare (alltså de jag är spelledare för) brukar för det mesta bo i EF (ofta i Holland) men vara födda i något annat land (allt för att snåla in på språk-poängen). Men själva äventyrandet brukar nästan aldrig utspela sig i Europa. Ju längre bort och ju underligare kultur, natur och klimat det är destå roligare tycker jag att det är, framför allt eftersom de inte har stora möjligheter att ta med sig bestyckningen på reguljära transportmedel. Bara med hjälp av NeoGames äventyr kom de ju till Japan, sydostasien, Marocko, Colombia, Florida, Svalbard och Norge (har inte SL:at Operation Mangala än...ÄN!).

DONK - skickar folk dit de ej vill
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
En kampanj jag håller på att skriva (det går långsamt)utspelar sig i huvudsak i en storstad. Man gör sedan utflykter till gibraltar, svarta havet och en avlägsen processanläggning (alaska, kanada?)


Snow
Dead, but still walking around
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: USA nån??

USA är ju perfekt att spela i. Speciellt BAMA.
Med sin mörka storstadstämning passar det min spelstil perfekt. Tyvärr inte mina kompisars, dock.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Rage

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
64
Location
Borlänge
Vi brukar spela lite varstans, lite olika beroende på vad jag känner för just nu så härjar rpna i sydamerika, venezuela

"Dispose of them discreetly,
Demolish them completely."
-Fred the Singing Bandit
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Scandinavien passar bra för de flesta sorters äventyr, om man söker vildmark finns fjällen eller finska och norrländska skogar, Köpenhamn/Malmö är en rutten storstad, och Stockholm bjuder på konspirationer och överklassliv. Det är mer givande att ha en eldstrid i gamlastan, rädda Barsebäck från terrorister och bli kidnappad av den ryska maffian i Helsingfors, än att spela på plattser som man inte känner mer än till namnet. Det är ju lungt fler som känner till gamlastan än New Orleans franska kvater.

"Om du beger dig ut på tigerjakt, förvänta dig en tiger"
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Svenskar i Paris!

Jajjamensan, Vi svenskar rör oss utomlands i framtiden. Ett par karaktärer jag gjort har kommit från Sverige (Geografiskt sett, det hette nog skandinav på nationalitet...)

"Beware of the Cöla Craver!"
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Tyskland och London

Pular f.ö med ett en öventyrs serie i london, tyskland och ryssland för tillfället

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

kalas

Veteran
Joined
18 Oct 2000
Messages
96
Location
Västerås, Sverige
Re: Polen såklart!

Sitter i Warsawa och väntar på min permobil. Som antagligen inte kommer att komma till min bror utan mig. Ska ut och ta mig en tur tänkte jag.
:]

/Darki (mannen som inte orkar gå till ICA)
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Senaste "äventyret" utspelade sig i Los Angeles, men det var länge sen vi spelade... på Venice Beach om man ska vara precis... lite i Compton tror jag...

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Confusion

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
182
När jag spelar så brukar vi hamna i The Union eller California free state om vi inte blir utslängda i Sibien eller Kazakstan
 
G

Guest

Guest
Mina uppdrag brukar ha en bred geographisk spridning... allt ifrån ödemarkerna i maiami till hög klassen i skandinavien och kina... det du får tänka på är hur mycket du vill låta dina spelare göra... i ödemarken kan de göra vad som men i en skyskrapa full me biffiga vakter bör dom tänka efter om de vill bråka... Förbluffa dina spelare genom att låta dom smaka på nya upplevlser och kulturer..

No Leaf Clover
 
G

Guest

Guest
RE: var e ni

Mina uppdrag brukar ha en bred geographisk spridning... allt ifrån ödemarkerna i maiami till hög klassen i skandinavien och kina... det du får tänka på är hur mycket du vill låta dina spelare göra... i ödemarken kan de göra vad som men i en skyskrapa full me biffiga vakter bör dom tänka efter om de vill bråka... Förbluffa dina spelare genom att låta dom smaka på nya upplevlser och kulturer..

No Leaf Clover
 
Top