Nekromanti Var i hela världen är ni???

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Överallt !

När vi spelar så brukar vi röra oss över hela världen. Fats vi brukar kanske inte röra oss i de värsta överklassgrejen... Snarare att vi våldgästar dem ibland..

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Vi har för det mesta varit i stockholm. Besökte hemorten en gång och mötte en del intressanta spelledarpersoner. /images/icons/smile.gif

/Anders
Partiledardebatter KAN vara intressanta
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Europa blir det...

Jag kan avslöja så här mycket (eftersom vi inte börjat spela i våran grupp än) att vi antagligen kommer befinna oss i Europa till att börja med (i ett engelskspråkigt land).
Sen kommer det väll att avgöras utav vad spelarna gör vart det befar sig... :O)

->>Magnus<<-

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
För våran del är det väldans olika. Förra äventyret utspelade sig i Paris. I det nuvarande läget är våran grupp slittrad. Min RP är fortfarande i Paris, medan en är i Afganistan, en i Tokyo och en annan i BAMA. Fast vi är alla på väg mot Afganistian.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Östra Maine i Hamburg.
ChemCorps regionalkontor där närmare bestämmt.

RP kommer dock ursprungligen från Holland men emigrerade till Schweiss (stavas?).

/Seinet Wintermute - Har precis lyssnat klart på Rhapsody - Symphony Of The Enchanted Lands

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Lite överallt. För tillfället befinner sig 2 RP i norrland. Annars brukar det mest vara storstäder. Slum, industriområden, affärsdistrikt, ja i princip överallt i städerna förutom den översta överklassen. Har iofs planerat lite små äventyr där...
Men kort sagt, lite varstans.
//Boboliwsy
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Schweiz

Det ser mer korrekt ut, men jag kommer fan inte komma ihåg det endå. /images/icons/smile.gif

/Seinet Wintermute - Skall strax ut i regnet och jobba.

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Seinet on 2001-07-01 02:52.</EM></FONT></P>
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
För tilfället i enom ett svart hål(tror vi) i någon sorts suspekt parallelt universum utan en vettig möjlighet att ta oss hem.

Eller var det inte det svaret du ville ha? /images/icons/wink.gif

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

O.J

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
85
Location
Falun
Det nystartade gatugänget "Fatal Fists" strävan efter makt och rikedom i Köpenhamn-Malmös betongdjungler.

P.S Bästa låten att fajtas till när man spelar N2 är "The trooper" med Iron Maiden D.S

You´ll take my life but I´ll take yours too
You fire your musket but I´ll run you through
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
För tilfället i enom ett svart hål(tror vi) i någon sorts suspekt parallelt universum utan en vettig möjlighet att ta oss hem.

Vi får hoppas att det är ett maskhål i så fall, för svarta hål är, teoretiskt åtminstone, omöjliga att ta sig ur.

Eller var det inte det svaret du ville ha?

Personligen skulle jag vilja höra att alla spelar i Europa, eftersom jag skrivit väldigt mycket om just den stadsdelen...

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
jag vill att du skriver om europas alla länder helt allmänt.. alla huvudstäderna, en kort historik och lite mer om hur det ser ut i städerna med betong, bilar, om det är drogliberalt, tjohoo.. skriv om europa, inte nån överklass, utan mer hur medelklassen/underklassen har det. kanske nån karta skulle vara bra oxå.

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Det du nämner kommer att beskrivas i Neotech Euro, som ligger färdigt på Neogames bord för layout. Däremot håller jag på att skriva det äventyr som kommer att hamna i N2-boxen, så jag är intresserad av att höra att jag valt rätt stad att förlägga historien till :gremwink:.

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Varför inte skriva om överklassen? Det kan ju vara intressant det med.

/Seinet Wintermute - Lyssnar på någon idiot från AFA på radio just nu.

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
USA nån??

Är det bara min spelgrupp som brukar börja sina äventyr i USA?? Jag vet att det stog i N1-boken att det 'bör' utspela sig i Japan eller Europa, men USA är så slummigt ju!

:: pelle ::

------------
"God of the Polfa"
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
london

..för där spelar vi alltid, och stämningen där (när vi spelar) är alltid heltuff!..

mjoff. dessutom tycker jag att det är lagom stort och fint där.

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
näe. för det är nämligen trist.. seru.
det enda överklassen duger till är att ge bort pengar till folk som ska göra deras ärenden. deras liv är juh skyddade, de får juh inte lånehajar på sig som vill att de ska betala in massa småpengar..! det är mycket enklare för en underklassare att råka i trubbel (och därmed in i ett äventyr) än för en överklassare.

man kan hitta på hur överklassarna gör själv, det är roligare att veta hur underklassen fungerar!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 
Top