Var hittar man stöd i en social konflikt?

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Jag har några bekanta som hade väldiga problem med socialtjänsten och blev rätt illa behandlade. De klagade upprepade gånger till IVO och förvånande nog hände något. De fick plötsligt en ny handläggare som bedömde situationen helt annorlunda och de blev berättigade till den hjälp de tidigare blivit nekad.

Jag vet inte om de hjälper men jag tänker att framföra klagomål till IVO är åtminstone något man kan göra.
Det är sant - det är något man kan göra.

Fast jag har tappat räkningen på hur många resultatlösa anmälningar till IVO jag har gjort genom åren. Det kanske är som med Trisslotter - plötsligt händer det.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,840
Location
Off grid
Det är sant - det är något man kan göra.

Fast jag har tappat räkningen på hur många resultatlösa anmälningar till IVO jag har gjort genom åren. Det kanske är som med Trisslotter - plötsligt händer det.
Ja. Sen brukar det ta lite tid och hjälper det sällan de utsatta i det pågående fallet. Men kommunen får kanske en knäpp på näsan och ändrar sina rutiner framöver.

Ofta orkar dock de som är mitt uppe i det inte göra en anmälan. Så det är ju typiskt sånt man kan hjälpa till med som ”utomstående”.

//EvilSpook
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Gissar att du redan fått höra det men du har ju varit där för någon i behov av hjälp en period så du har gjort något bra. Förstår att det i nu:et är jobbigt och omöjligt att koppla bort allt men när det förhoppningsvis löst sig så ska du nog ändå försöka tänka så att du har gett gjort något bra och gett någon/några chansen. Att de inte tar chansen sedan är ju helt i deras händer och inget som du ska försöka lägga på ditt samvete.
 
Top