Varulv [var är UTKANTE?] - Spelet är slut

Vimes

Kuken, ballen, Arosvallen!
En gång fanns det en by som hette Utkante. Där slöt bybor, varulvar och demoner en pakt i den grå forntiden. De valde glädjen, sa de.

Nu finns inte Utkante mer. Istället har ett mörker fallit över byn. En helvetisk masugn står på Tempelklippan och spyr ut kolsvart rök och mörkröda gnistor. Mellan husen och i gränderna tuggar mörka käftar på Utkantes mänskliga kött. I Smedjan faller Den Blodbestänkta Hammaren över världen och omformar den i Sezgolleths avbild.

Utkante är inte längre en liten by bland varulvar, drakar och demoner. Det är Sezgolleth, plågornas pris, första utpost i vår värld.

Yenniz röstas ut.
Kvar i spel är Sidd, StradhLestat och Sysp.

~*~

Vinnare av Slaget om Utkante är Sezgolleth och hans anhängare:
@Sidd (demonfursten Sezgolleth)
@StradhLestat (ovillig anhängare)
@Sysp (ovillig anhängare)
@Anthrox (död anhängare)

~*~
Alla får skriva!
~*~
It's all about the bonk

@Vimes, jag fattar ju givetvis exakt hur hela spelet fungerade, men om du känner att du vill förklara det för de andra som inte fattade något så är det helt okej.

Fattar. Men för er andra då: reglerna har ni sett, men inte rollerna. De kommer här:

Noooo! 😭 So close!

Okej, nu vill jag höra allt om alla i spelet, spill the beans!

Jag har varit ärlig om det jag gjort.
Bonk på Anthrox, bonk på Hägern, bonk på Sidd, bonk på Impetigo och bonk igen på Sidd ikväll.

Jag fick ihop +2 anfall och +2 röster.

Och jag skrev ihop en liten grej för en annan verklighet, där det slutade annorlunda.

Solen stiger över horisonten och målar himlen i intensivt röda toner. Tystnaden är total, lukten av härsket kött ligger fortfarande tung. I fjärran hörs några kråkor kraxa i sin ensamhet.

Yenniz, StradhLestat och Sysp sitter utanför smedjan, kylan visar deras andedräkter i dansande rök. Ingen säger något, denna vinst känns knappast som en seger med alla liv som gick förlorade. Liv av vänner och bekanta som vissa av dem själva tagit i paranoian som haft dem i ett järngrepp de senaste dagarna.

Yenniz sneglar på de två männens allvarliga ansikten, fårade och ärrade av livet. Hon drar efter andan. "Jaha, då är det enda som är kvar att återbefolka byn, då?" Båda vänder sina ansikten mot henne, ögonbrynen rynkade och ilska som för ett ögonblick blänker till i deras ögon. Inte rätt tid, inte rätt plats, tänker hon för sig själv. Så mildras StradhLestats blick." Inte en chans, du." Han fnyser med ett litet leende på läpparna. Sysp släpper fram ett bullrande skratt. "Näej, jag tror inte du har tillräckligt med guld för att få mig full nog för det. Och jag vill inte vakna upp med en kniv i ryggen." Hon suckar låtsat uppgivet. "Ni sårar mina känslor, era drumlar."

De sitter igen i tystnad, leendet på allas läppar dör sakta ut. Solen fortsätter sin resa medan de sitter och inte vet hur de ska fortsätta sin.

Last edited:
Arosvallen!

Jaja. Grattis alla vi demoner! Och grattis till alla vi i byn, nog spelade vi rätt fröjdigt?

Extra shoutout till mina mordbuddies @StradhLestat (stabile smeden, snyggt!) och @Yenniz (obehagligt bra spelat).

Och såklart förlåt till @Basenanji för bonk, men du smög in om natten i mitt hus på Tempelklippan så det var väl nödvärn med knölpåk, eller hur? 😁❤️

För övrigt: it's ALL about the bonk. Bästa strategin som bybo/anhängare är att bara bonka loss så mycket som möjligt. Antingen bonkar man alla demoner och vinner som by, eller så bonkar man ihjäl alla ens fiender (även om de är bybor) och vinner som anhängare. Bonk it, magistern, helt enkelt.

Jag ska skriva mer imorgon, men:

@Sidd gjorde ett toppenjobb som demonfurste. Rätt fokus i början: skicka mörka erbjudanden, bygga upp DP-banken. Och vasst i slutet: valde att tysta rätt spelare, såg att det skulle funka att tysta alla i slutet och rösta Yenniz själv. Värdig demonfurste-vinst.

@Yenniz! Tala om att bli nersläppt i ett helt galet sammanhang av vansinninga människor, bisarra spelmekaniker och märklig jargong, och trots detta vara skarp, fokuserad och ha koll. Tror det är vassaste debuten på länge ärligt talat!

Smeden slutade med
Attackvärde 5
Försvar 4... Siktade på att byggA stats för en slutstrid som aldrig kom!

Tack för ett mästerligt arr @Vimes
Grattis @Sidd (och grattis till mig själv och @Sysp
som ofrivilligt uppnådde ett av våra vinstvillkor).
May the Bonk be with you!

Oxh vem av er stoppade mig från smedjan i R1?

Jepp lysande @Yenniz. Och ja min plan i R1 var helt ärlig. Jag chansade på att du var bybo.
Jag skulle kunnat buffa oss och försvara dig i smedjan och du fjärrbonka. Men någon ville annat...

Back