Var är citatet ifrån leken

Alright! Min tur då:

"You know, I really don't envy you trying to take over the world. I mean, the world is a big place. All that war and starvation and wars and drugs. Everyone would expect you to have all the answers. And what would you do about unemployment?"​

Som alltid när ska hitta på citat för folk att gissa gäller det ju dels att hitta en perfekt balans mellan lätt och svårt, samtidigt som man hittar något som på ett bra sätt visar att man har God Smak™ i sin nördighet. Utan att säga mer än så, är jag åtminstone glad att det inte tycks vara alltför lätt

För att begränsa lite: det är från en serie. Alltså en sån med pratbubblor, inte en sån man ser på TV.

Har ni inte tatt det ikväll nån gång så får ni en ny ledtråd då.

Det kan vara coolare brittiska superhjältar. Hmmm… Är det Miracle-Man eller Zenith?

Det är, såklart, Zenith. En av mina favoritscener, där han konfronterar det onda techbiljonär-geniet som vill reboota hela världen och ta över den…

Jag tänker på den scenen och det citatet specifikt nästan varje gång jag ser en "ta över världen"-skeletor-plot numera.

(Hade ni inte tagit det innan ikväll så hade första ledtråden nog varit att @Rymdhamster var rätt ute med Magnum =) )

”Do you think God stays in heaven because he, too, lives in fear of what he's created here on earth?”
(Jag låter den här rulla förbi eftersom jag skrev ett citat nyss och inte har något bra nytt citat i huvudet, men måste ändå vara outhärdlig och påpeka att jag vet vad det är från)

Back