Var är citatet ifrån leken

Jag kör på en där det är lätt att veta ungefär vart den kommer ifrån, men svårt att veta precis.

"A pantherish twist and shift of his body avoided the blundering rush of two yellow swordsmen, and the blade of one, missing its objective, was sheathed in the breast of the other."

P.S: Eller måste det vara något en karaktär säger?

Jag kör på en där det är lätt att veta ungefär vart den kommer ifrån, men svårt att veta precis.

"A pantherish twist and shift of his body avoided the blundering rush of two yellow swordsmen, and the blade of one, missing its objective, was sheathed in the breast of the other."

Så det är Sword & Sorcery och jag tror det är Conan. För Conan blir jämförd med en Panther 90000 gånger.

MEN VILKEN CONAN?! 🥵

Hmmm.. Jag börjar tidigt Phoenix on the Sword?

Jag har ingen aning, men jag gillar det så jag googlade, och jag kommer definitivt ta mig en närmare titt!

Förövrigt sa ju ursprungsinlägget bara "ett citat" och du citerar ju nån, om än inte en specifik karaktär =D

Jag går på att Yellow swordsmen är rasistiskt mot asiater och därför.. Slithering Shadow?
Det är beklagligt att så är fallet. Men jag sätter en skrattemoji för jag uppskattar applikationen av logik även om jag inte uppskattar ursprungsförfattarens (eller kanske bara dåtidens) mentalitet!

Det är beklagligt att så är fallet. Men jag sätter en skrattemoji för jag uppskattar applikationen av logik även om jag inte uppskattar ursprungsförfattarens (eller kanske bara dåtidens) mentalitet!

Jag håller med, det är en man får skratta för det är så absurt rasistiskt 😂

Nytt citat! Nytt medium igen!

”You do not know me, but I know you, each of you was one of the survivors of Ashcroft, but your mistaken in your belief that you won. A cult has arisen here, bizarre flesh creatures and rots are stalking the streets, people have started disappearing, the shadows have been shrouded this place and I can feel a link to something… otherworldly, I am seeking your help. Come to Ashcroft we will cut the malignancy from this world one tumor at a time, come to Ashcroft.”

Nytt citat! Nytt medium igen!

”You do not know me, but I know you, each of you was one of the survivors of Ashcroft, but your mistaken in your belief that you won. A cult has arisen here, bizarre flesh creatures and rots are stalking the streets, people have started disappearing, the shadows have been shrouded this place and I can feel a link to something… otherworldly, I am seeking your help. Come to Ashcroft we will cut the malignancy from this world one tumor at a time, come to Ashcroft.”
The Curse of Stradh?

...Hunter: The Reckoning. Dataspelet?

Jag har ett vagt minne av:
  • Att ens originstory är att man överlevt en supernatural event i Ashcroft penitentiary.
  • Av någon anledning så involverar skiten råttor som är större än människor?

...Hunter: The Reckoning. Dataspelet?

Jag har ett vagt minne av:
  • Att ens originstory är att man överlevt en supernatural event i Ashcroft penitentiary.
  • Av någon anledning så involverar skiten råttor som är större än människor?

Ah! Men vilket av Hunter tv-spelen? Jag accepterar också namnet på karaktären som säger citatet.

Fuck? Mer än 1 hunter spel?

Och efter som det är Hunter och @God45 så gissar jag God45. Aka Joshua Matthews.

RÄTT! Det är just God45 som sagt det! Och det är i Hunter the Reckoning: Redeemer!

HtR spelen är weird för spel 1 var till Gamecube och Xbox. Sedan kom två uppföljare mer eller mindre samtidigt men uppföljaren som hette Wayward kom bara till PS2 och den som heter Redeemer kom bara till Xbox. Det är så man säljer många spel tydligen?

Nästa citat är ditt!

Är det Harry Dresten i Storm Front eller Fools Moon? Vet att jag läst det citatet och bara läst de två böckerna i den serien.

Back