Nekromanti Vapen

Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Lyfalisvärdet är /images/icons/cool.gif (coolt). Jag har alltid gillat alvvapen så jag tycker att man ska ha två carwelan eller cinneachsvärd (ett i varje hand) plus en Sahlam. (Två Lyfali är lite överdrivet.)
Båge är både häftigare och bättre tycker jag. För att utjämna detta kan man köra med att man har 50% högre GC i armborst, vilket är ganska troligt.

Mvh Victor Palm

I'll be back
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Re: Båge mera civiliserat?!

Hur kommer det sig då att de stora Trukherna hellre använder sig av kortbågar än armborst?

Mvh Victor Palm

I'll be back
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Båge mera civiliserat?!

"Hur kommer det sig då att de stora Trukherna hellre använder sig av kortbågar än armborst?"

De har inga. Det man inte har kan man inte använda.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
1. Vilket vapen är ditt favoritvapen???
Ishanin... den har ju fördelarna från Svärd, Spjut och Stav

2. Hur många vapen bör en RP ha???
Så många han orkar bära... eller SL tycker räcker

En fråga om Asplöv... en missla, magiker.... varför vapen???
Och orkar denna (lilla) individ bära alla vapen ?
Hur ser det ut? tänk lite realistiskt.. var får alla vapen plats? i fickan ?

3. Armborst eller Båge???
Eftersom jag är en alv "geek" så säger jag nog båge....
 

Lontryuin

Veteran
Joined
3 May 2002
Messages
189
Location
Uppsala
Favoritvapen:

Lyfali eller Cinneach

Antal vapen:

Vapenmästare: Så många han/hon kan bära
Andra: Ett eller två...

Armborst eller båge:

Båge, all the way...
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Re: Båge mera civiliserat?!

...Armborstskytten har bara lort under fingernaglarna.

Rufina skulle bli mycket förnärmad om någon påstod att hon bara har "lort under fingernaglarna"! (Att det i stort sett är allt hon har är en annan sak... det är uppträdandet som är det viktiga!)

/Henrik
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,910
Location
Barcelona
1. Vilket vapen är ditt favoritvapen???

Da! Den darkenska brödkniven! Finns det något fräckare?

2. Hur många vapen bör en RP ha???

Svärd, spjut och båge räcker väl gott? Då har man täckt upp alla eventualiteter.

3. Armborst eller Båge???

Svår fråga, men jag lutar nog mot båge. Armborst tar så förjordat lång tid att ladda, och bågar är dessutom mer eleganta.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Valmer

Veteran
Joined
5 Sep 2002
Messages
29
Location
Norsjö, Västerbotten
1. Jag gillar Morgonstjärnan(som egentligen är en spikklubba/images/icons/clown.gif)
Mycke slafs, det passar mej/images/icons/devil.gif

2. Tycker det räcker med två-tre stycken, typ morgonstjärna, dolk och båge.

3. Båge, helt klart
 

Ratigan

Veteran
Joined
20 Feb 2002
Messages
90
Location
Södertälje
1. Beror på vad jag spelar. Spelar jag pyar har jag riddare somyrke för det mesta, då blir det Stridssvärd, Storsvärd och riddarlans. Annan alv Carwelan eller Ishani.

2. Det som är lämpligt för yrket. Som riddare har jag oftast ovanstående vapen, annars oftast bara ett eller två exklusive dolk som oftast bärs utöver vanlig beväpning.

3. Avståndsvapen är för fega stackare/images/icons/grin.gif. Självklart föredrar jag båge, mycket bekvämare att stå på avstånd och skjuta par pilar för att mjuka upp motstånaranen/images/icons/devil.gif
 

Caldaras

Veteran
Joined
25 Sep 2000
Messages
82
Location
Borås
1. En uppsättning dolkar för kast eller närstrid som kan gömmas i kläderna är en favorit - men det beror på vilken sorts rollperson man spelar. Ibland kan en stor klubba eller ett vackert svärd kännas bra.

2. Åter igen det beror på karaktären. En munk kanske har en stav (om ens det) medan en manisk vapensamlare har 2- 3 fullpackade vagnar. /images/icons/smile.gif

3. Båge har helt klart en viss stil och är lätt att ha med sig. Ett armborst är tungt och klumpigt, men är mycket mer användarvänligt.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Re: Båge mera civiliserat?!

Målet för en nybakad armborstskytt har en pil i ögat, målet för en nybakad bågskytt har en pil på sex fots avstånd! /images/icons/tonguea.gif
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Re: Båge mera civiliserat?!

Trukher har inga armborst. De är dessutom inte sofistikerade. Sabrier, thalasker och jargier har armborst. De är sofistikerade (eller åtminstone mer sofistikerade än trukher). Märks ett mönster?
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
1. Beror på gubbens stil, "typ 1" förser sig med en lätt sabel eller ett lelldorin, "typ 2" förser sig med stridsgissel, zhandyxa och stor rundsköld.

2. Typ 1 bär kanske på några kastdolkar i ärmen, typ 2 har en golfbag /images/icons/cool.gif

3. Typ 1 slungar kanske iväg någon kastdolk men föredrar närstrid, typ 2 är försedd med ett rekorderligt, pålitligt armborst.
 
Top