Nekromanti Vapen

Lyfalisvärdet är /images/icons/cool.gif (coolt). Jag har alltid gillat alvvapen så jag tycker att man ska ha två carwelan eller cinneachsvärd (ett i varje hand) plus en Sahlam. (Två Lyfali är lite överdrivet.)
Båge är både häftigare och bättre tycker jag. För att utjämna detta kan man köra med att man har 50% högre GC i armborst, vilket är ganska troligt.

Mvh Victor Palm

I'll be back

Re: Båge mera civiliserat?!

Hur kommer det sig då att de stora Trukherna hellre använder sig av kortbågar än armborst?

Mvh Victor Palm

I'll be back

"Hur kommer det sig då att de stora Trukherna hellre använder sig av kortbågar än armborst?"

De har inga. Det man inte har kan man inte använda.

1. Vilket vapen är ditt favoritvapen???
Ishanin... den har ju fördelarna från Svärd, Spjut och Stav

2. Hur många vapen bör en RP ha???
Så många han orkar bära... eller SL tycker räcker

En fråga om Asplöv... en missla, magiker.... varför vapen???
Och orkar denna (lilla) individ bära alla vapen ?
Hur ser det ut? tänk lite realistiskt.. var får alla vapen plats? i fickan ?

3. Armborst eller Båge???
Eftersom jag är en alv "geek" så säger jag nog båge....

Favoritvapen:

Lyfali eller Cinneach

Antal vapen:

Vapenmästare: Så många han/hon kan bära
Andra: Ett eller två...

Armborst eller båge:

Båge, all the way...

...Armborstskytten har bara lort under fingernaglarna.

Rufina skulle bli mycket förnärmad om någon påstod att hon bara har "lort under fingernaglarna"! (Att det i stort sett är allt hon har är en annan sak... det är uppträdandet som är det viktiga!)

/Henrik

1. Vilket vapen är ditt favoritvapen???

Da! Den darkenska brödkniven! Finns det något fräckare?

2. Hur många vapen bör en RP ha???

Svärd, spjut och båge räcker väl gott? Då har man täckt upp alla eventualiteter.

3. Armborst eller Båge???

Svår fråga, men jag lutar nog mot båge. Armborst tar så förjordat lång tid att ladda, och bågar är dessutom mer eleganta.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

1. Jag gillar Morgonstjärnan(som egentligen är en spikklubba/images/icons/clown.gif)
Mycke slafs, det passar mej/images/icons/devil.gif

2. Tycker det räcker med två-tre stycken, typ morgonstjärna, dolk och båge.

3. Båge, helt klart

1. Beror på vad jag spelar. Spelar jag pyar har jag riddare somyrke för det mesta, då blir det Stridssvärd, Storsvärd och riddarlans. Annan alv Carwelan eller Ishani.

2. Det som är lämpligt för yrket. Som riddare har jag oftast ovanstående vapen, annars oftast bara ett eller två exklusive dolk som oftast bärs utöver vanlig beväpning.

3. Avståndsvapen är för fega stackare/images/icons/grin.gif. Självklart föredrar jag båge, mycket bekvämare att stå på avstånd och skjuta par pilar för att mjuka upp motstånaranen/images/icons/devil.gif

1. En uppsättning dolkar för kast eller närstrid som kan gömmas i kläderna är en favorit - men det beror på vilken sorts rollperson man spelar. Ibland kan en stor klubba eller ett vackert svärd kännas bra.

2. Åter igen det beror på karaktären. En munk kanske har en stav (om ens det) medan en manisk vapensamlare har 2- 3 fullpackade vagnar. /images/icons/smile.gif

3. Båge har helt klart en viss stil och är lätt att ha med sig. Ett armborst är tungt och klumpigt, men är mycket mer användarvänligt.

Målet för en nybakad armborstskytt har en pil i ögat, målet för en nybakad bågskytt har en pil på sex fots avstånd! /images/icons/tonguea.gif

Trukher har inga armborst. De är dessutom inte sofistikerade. Sabrier, thalasker och jargier har armborst. De är sofistikerade (eller åtminstone mer sofistikerade än trukher). Märks ett mönster?

1. Beror på gubbens stil, "typ 1" förser sig med en lätt sabel eller ett lelldorin, "typ 2" förser sig med stridsgissel, zhandyxa och stor rundsköld.

2. Typ 1 bär kanske på några kastdolkar i ärmen, typ 2 har en golfbag /images/icons/cool.gif

3. Typ 1 slungar kanske iväg någon kastdolk men föredrar närstrid, typ 2 är försedd med ett rekorderligt, pålitligt armborst.

Back