Re: Tänk på det som att laga mat...
Han verkade osäker. Jag gav honom två riktlinjer. Läs hans första inlägg och se vad han skrev en gång till.
Okej, han skrev lite luddigt så jag kan förstå ifall man missuppfattade det hela.
Den Ghul som beskrivs i boken är förmodligen inte den optimala, men den normala. Alltså skulle spelledaren mycket väl kunna säga att en ghul baserad på växtfett blir tåligare men dummare. Eller tvärtom.
Jag är nöjd, det är sånt här jag vill se. Förslag, idéer, åsikter, saker som man kan spåna vidare på, allt blandat i en salig röra för att sedan bakas ihop till något gott!
Om nu någon vill ha en lista över varje ämnes egenskaper så blir det jobbigt.
Vill, vill jag ju alltid men jag
förväntar mig ingen sådan lista. Då jag läser om olika vandöda i V&N så godtar jag inte bara sådär alla ingredienser till en vandöd utan jag funderar lite över vad som är bra till vad. Så gör jag själv* då jag skapar egna vandöda (har blivit en del sådana, både högre och lägre).
*Till en viss gräns dock. Vissa ämnen lägger jag till i skapelseprocessen för att jag tycker det saknas något men vet egentligen inte vad. Så inte ens alla ingredienser till mina egna vandöda är överanalyserade och långt ifrån alla till vandöda i V&N, någon måtta får det allt vara
Spelledarens ord gäller! Kör på, vad är så svårt? Improvisera.
Frågeställningarna som jag skrev i mitt förra inlägg var mest till för att visa vad
Gylf draken menade med
trådstarten. Jag förväntade mig inte svaren serverade på ett silverfat precis
För det är ingen som sitter inne på alla svaren utan allt är hursomhelst åsikter (om nu inte skaparna kommer in och berättar hur det är ställt, vilket jag betvivlar att det kommer att inträffa). Fast däremot så vill jag gärna höra andras åsikter om hur de ser på saken.