Varulv Vampyrernas maskerad - R5

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
800
…blind fläck för lågflygeri” - vad menar du?👍

Octa ligger på Brynolf, jag har hela spelet tyckt Brynolf är scum och nu du?
Basse?
Lågflygeriblindhet:
Till viss del är det ju också att jag helt enkelt inte fattar lågflygeri som ulvtaktik psykologiskt, även om jag fattar att det är vinnande i ett sånt här spel med potentiellt snabbt avslut. Om jag själv får välja mellan att spela ett spel och förlora eller att låta bli att spela det och vinna så väljer jag det första alternativet varje dag i vekckan.
Addera till det att jag tycker att en förlust mot en lågflygare är mycket mindre jobbig än att förlora mot en aktiv spelare medans man är upptagen med att rösta ut lågflygare.


Brynolf (ja, jättegammalt citat, jag vet):
Äh, vi kan lika gärna köra på Brynolf samtidigt. Eftersom vi redan har utspridda 2 BP-bybor (så länge Octa är bybo, vilket jag tror) så kan vi köra lite vanligt jävla varulvsspel och lite olika drev. Brynolf har sluppit undan skiten för xyasdrevet med att "ulvar gör inte så", men det kan de absolut göra. Det de inte vill fastna i är ju en lång argumentation där de måste cementera sin åsikt, och Brynolf kunde inte i förväg veta att drevet skulle vara tillräckligt för att övertala flera spelare. När han får frågan om xyascaset på slutet är han mycket mer försiktig.

Skådespelerimisstankarna för tobleronefyllan får stå för mig - jag vet att jag har en tendens att se ulverier i ärliga misstag - men jag tycker verkligen inte att det går att läsa som ett ärligt misstag. Då är den alternativa förklaringen "skådespelar för att kunna ta på sig dumstrut" mycket mer rimlig.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Va med ordentligt nu fjodde!
Varför röstade du inte i R1?
Jag var inte inne på forumet. Tycker jag har svarat på det. Men fråga och brusa om det igen Sidd...
Jag har också sagt hur jag skulle röstat i R1 men det har jag också påpekat att det är snömos försvar från egen del.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Du läste inte alls vad jag skrev när det begav sig? Jag hojtade ju om att det kunde vara en fälla. En bybo måste ju tänka på varför Sod outade sig, och en fälla var det enda rimliga tyckte jag.
Nu skriver du klart och tydligt ”en fälla var det enda rimliga tyckte jag”.
???
Jag tyckte det enda rimliga var att tro på Soddes ord att han tröttnat på att försöka ljuga som ulv och därför gav upp.
Gissar att andra tänkte som jag gjorde.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Ja detta gör jag i självbevarelsedrift för jag har inte fått napp i mitt letande i Brynolfs inlägg (än).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,596
Okej, är det Brynolf som gäller? Jag kan ju tycka att det som rödar honom är hans ranzinerlika tröghet när det gällde att rösta ut Andersson. Och kanske att hans ”snillrika planer” 😘 saknar en del edge om man jämför med Octas och Hägerns resonemang kring cirkelröstande mm.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Min post R3:132

Jag skrev:
Skummar igenom @Brynolf s poster nu:
- finns inget som grönar denne egentligen
-verkar ha insyn i ulvtråden:
R1:499 posten (stämmer) OCH ger sken av att sitta i en ulvtråd där det inte skrivs så mycket (1 lågflygande frånvarande ulv+Impetigo som tar egenvådligt beslut om att Outa)
- stödjer Impe i diskussionerna mot Xyas : ja jag vet att detta har påpekats av er andra
- R1:605 argumenterar att det är lugnt och avgjort för att få alla att sitta still i båten å fortsatt rösta ut Xyas, vilket det inte alls var
- försöker stoppa ankskit-grälet mellan Impe/Anth: Vet Brynolf här att Impe är bränd till slut ändå?
- överlag väldigt snällt och försiktigt INGA påhopp på oss med försök att hitta bus andra egentligen
- tobleron—skandalen är ju konstig : kolla Brynolfs allra första post i spelet.

Han spelar som en klassisk glidarulv, delaktig i tråden och saklig utan att försöka sticka ut.

Jag vet att jag kan få skygglappar och typ fastna på nån spelare men vad tycker ni?
Läser jag av Brynte för hårt med ulvglasögonen påklistrade?

Vi vill inte snubbla nu på mållinjen, bedöm de här punkterna🙏
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Och råkade nyss skriva att det enda rimliga är att vänta med att rösta ut en som gett upp som ulv.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Som Basse lyfter stöttade en ulv.
Jag vet att det kunde ju inte en bybo veta då att Andersson var ulv men nu i efterhand så är det ju inte ett så bra litet tecken till det större pusslet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,596
Som jag ser det kan vi tänka att Anderssons kollega vill rädda Andersson i R4. Då är Brynolf ganska röd.

Eller så tänker vi oss att Fjodor är en chill-ulv som ligger lågt.
Hm.

Hursomhelst följer jag majoriteten nu, vill inte se många kandidater mindre än en timme av rundan!

@Brynolf kasta in handduken redan nu, du ser ju vartåt det barkar! Bra ulveri, särskilt jobbet med att ta ut Xyas i R1, men nu är matchen över!

Hur gick snacket i ulvchatten? Var Andersson verkligen helt nedsupen? 😀😉
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Påminnelse: Rundan slutar idag klockan 21:00. Roller med specialförmågor har till 21:15 på sig att skicka in sina order.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Och råkade nyss skriva att det enda rimliga är att vänta med att rösta ut en som gett upp som ulv.
Nej det var inget jag nyss råkade skriva. Det var vad jag tyckte var det enda rimliga i den situationen om du läser vad jag skrev då. Och jag skulle tänka likadant om samma sak hände igen. Att Sod kunde vara bybo var inget som ens föresvävade mig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Fan vilken galen runda. Plötsligt litar ingen på någon längre. Trist om det ska sluta med att ni hänger just mig menmen.

Vi får hoppas att väktaren är kvar och väktar Sidd. Och att Sidd inte är skurkos muchos själv. I så fall klarar vi oss en runda till. Och betänk då pöjkar att Sidd är garanterad bybo om det blir en runda till.

Tyvärr har jag inga klockrena ulvspår på nån av er. Men kolla min röd/grön-lista för lite het kvällslektyr.

Jag är INTE så nöjd med att Octa ska bita mig i halsen. Bättre då att Sidd får göra det, så blir det lite väktad svällkropp i slutänden ändå. Kan @Octagonal vara så god att hoppa bak i ledet?
 
Top