Varulv Vampyrernas maskerad - R2

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
878
Rödlista med ordets mest basala bemärkelse (det vill säga om ulvar inte vill undvika att göra ulviga saker)
@Octagonal krattar för Impes outning, får BP av Impe
@Brynolf presenterar ett gräv som leder till att Xyas faller
@Waterhouse katastrofal röstförflyttning

Det här är ju i så fall grönande av samtliga ovanför. Ulvar vill inte hjälpa ulvlaget på så uppenbara sätt.
@Anthrox är ju den som FÖRST börjar kratta för blodfylld siarkung, i #95 - men när Octa sen föreslår det några poster senare är han emot. Jag kan ha fel, men jag läser det som någon som vill undvika att ha krattat för BSK när det blåser upp i vårt ansikte.

Jag tror ju att någon eller två av @Sidd @Brynolf och @Basenanji är röda från aktiviteten vid 18 igår. Jag skrev om hur jag efter att ha ätit middag hade mängder av poster att besvara, som jag redan tidigare besvarat. Brynolf startade det, Basenanji och Sidd hoppade på. Basenanji är den som gjort sig mest skyldig till "fylla tråden"-beteende, när han i 282 efter att han sett att jag var tillbaka i tråden och höll på att han besvarade posterna tyckte att han behövde fylla upp tråden med påminnelser till mig att han ville ha ett svar.

@Andersson och @Sodmikail : Jag.. bryr mig inte? Om dessa två är röda och vinner på lågflygeri så får det väl vara så, och då kommer jag inte tycka att den förlusten är särskilt jobbig alls. De får såklart fira vinsten hur mycket det vill, men det kommer inte svida. Det här var jag inne på i MU5, när jag tyckte det var slöseri att lägga spel på någon som hävdar wifi-problem. Jag ska starta en tråd om det här när spelet är slut, om hur mycket man borde ta höjd för lågflygare i speldesignen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,689
Location
Oktoberlandet
Ja, men har inte tåget redan gått då?
Det var väl en situation där dreven mellan dessa svajjade fram å tillbaka, beroende på vem av dessa som skrev aktivt.
Impetigo jobbade på vilket fick flertalet med sig på sitt tänk.
(Och förstås nån ulv-kompis där å då)

Xyas hade väl flest röster på sig när jag bytte röst till Impetigo.
Mitt minne var att jag gick igenom Xyas startposter och läste av denne då som grön - ergo: Imp är den som ljuger.


Här har vi ett gräv att göra för hugad bybo:
Vem bytte till röst på Xyas i samma veva som Impetigo kämpade med poster?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,389
En sökning på "Andersson" skrovet av Impetigo genererar totalt en post i spelet:
Jag har skrivit i dag om detta: Jag tror att Anthrox är ulv med Xyas. Jag var inne och trevade på Hägerstrand som ulv tre pga att jag inte såg hur hans resonemang ledde till slutsatsen att jag är ulv men nu har han ju flyttat röst så jag har inte nåt rött kvar på honom. Jag ser @Sidd och @Basenanji som ligger med röster på mig. Basse har motiverat varför, hans slutsatser om Xyas stämmer inte med mina egna och som det verkar även många andras men det finns ju en tråd att fälja där. Hos Sidd ser jag ingen röd tråd och min känsla är att Sidd ghotde en märklig helomvändning från att ge mig glada hejarop till att plötsligt ligganed röst på mig. Jag har bett Sidd att förklara sig men inte fått båt svar än. Sidd är en av mina ulvkandidtaee. Samtidigt lär ulvarna knappast vila ligga ihopklumpade i ett drev så det borde finnas nån som ligger med röst på Xyas också. @Andersson hakar på sent när det kändes som att det redan tippat över till Xyas nackdel så han är nog en av mina kandidater också. @Waterhouse och @Brynolf ger mig en känsla av att de ”växeldrar” en del, hakar på varandras resonemang och bygger vidare på dem. Det ger mig en misstanke om att en av dem kan vara ulv som grönar sig genom att bunta ihop sig med en bybo och låna byboiga åsikter. @Vimes tycker jag för sunda resonemang men det är sparsamt med inlägg från honom. Han tar ställning i X/I och inte så mycket mer. Så Xyas är röd, Anthrox orange, Sidd, Andersson är gula, en av Waterhouse/Brynolf får också gulfärg men svårt att säga vem av de två som är ulv i så fall. Jag vill se mer av Vimes. Sen är det ju @fjodorsenuba som lågflyger eller är MIA. Det hjälper oss juinte att jag annonserar mitt siande men Fjodor ligger förstås högt på siarlistan. Är han grön och fortsatt AFK vore det ingen stor förlust att han mördas i r2. Är det en lågflygande ulv gör vi oss kvitt honom. Nu känns det som att vi pratar i cirklar. Det stod skrivet i stjärnorna att det skulle bli en ulv mot siare-situation, ulvarna MÅSTE chansa på ett motclaim. Att vänta till r2 innebär 10% risk ALLT ANNAT LIKA att jag blir nattmördad. Jag ser det som högst osannolikt att byn inte skulle ge ulvarna en hel del att gå på i form av negativclaim och sättet vi resonerar om siaren. Att vänta till r2 eller till nån slags ”konsensus” i siarkungsplanens detaljer som du verkar mena vore d ett rimliga draget hade inte varit vettigt.
Noterar att första gången Impe nämner Andersson är han en ulvkandidat, men ändå långt ner på Impes lista som "gul" och en person som han inte nämner över huvud taget sen under spelet.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
878
Jag skulle gärna se att vi alla länkar den enskilda post under R1 som tydligast visar vår grönhet med det facit vi nu har. Vi vet ju alla vad vi själva sagt mycket bättre än vad andra sagt?

Min post blir i så fall 614, där jag är på Vimes efterom han verkar dela min syn på Brynolfs case från 604 och i så fall ligger i fel drev. Eftersom Vimes är bekräftad grön vore det hål i huvudet att som ulv försöka få honom att omvärdera sin position.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,389
Jag skulle gärna se att vi alla länkar den enskilda post under R1 som tydligast visar vår grönhet med det facit vi nu har. Vi vet ju alla vad vi själva sagt mycket bättre än vad andra sagt?

Min post blir i så fall 614, där jag är på Vimes efterom han verkar dela min syn på Brynolfs case från 604 och i så fall ligger i fel drev. Eftersom Vimes är bekräftad grön vore det hål i huvudet att som ulv försöka få honom att omvärdera sin position.
Måste jag ge en specifik post? Kan tycka att min konsekventa linje mot Impe borde räcka.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag skulle gärna se att vi alla länkar den enskilda post under R1 som tydligast visar vår grönhet med det facit vi nu har. Vi vet ju alla vad vi själva sagt mycket bättre än vad andra sagt?

Min post blir i så fall 614, där jag är på Vimes efterom han verkar dela min syn på Brynolfs case från 604 och i så fall ligger i fel drev. Eftersom Vimes är bekräftad grön vore det hål i huvudet att som ulv försöka få honom att omvärdera sin position.
Ok! Jag läste och läser den där posten som att du vill rädda din ulvkompis Impetigo, men jag kan ha fel!

@Hägerstrand hur ser du på Octagonal? Han och jag har pratat lite nu på morgonen och då menar Octa (om jag förstår rätt) han blivit ”typ utvald” av Impetigo och att ulvarna tidigt bestämt dig för att brunsmeta honom. Håller du med om det?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,389
Alltså, om ulvplanen var att Impe skulle snajpa bort blodet till Octa så är de klärvojanta. Det krävdes två röstflyttningar för att bollen skulle kunna hamna på Octa. Jag tror att Impes agerande var genomtänkt, men stt målet kunde vara vem som helst som han ville ge problem.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Sedan som jag sagt förut är jag mallig över att jag fattade att en Impetigo som bybo-siare knappast hade skrivit ”läser ikapp tråden”, eftersom Impetigo tidigt borde ha förstått konsekvenserna av att han blev siare tidigt och då borde agerat annorlunda. Man behöver inte läsa ikapp en trådman är siare i det här spelet, man behöver claima siarrollen förnuftigt.

(Ja, jag hade kunnat agera mera, men hann inte)

((Det här kommer jag tjata om efter spel, känn er varnade 🥳😃))
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,389
Jag skulle gärna se att vi alla länkar den enskilda post under R1 som tydligast visar vår grönhet med det facit vi nu har. Vi vet ju alla vad vi själva sagt mycket bättre än vad andra sagt?

Min post blir i så fall 614, där jag är på Vimes efterom han verkar dela min syn på Brynolfs case från 604 och i så fall ligger i fel drev. Eftersom Vimes är bekräftad grön vore det hål i huvudet att som ulv försöka få honom att omvärdera sin position.
Jag förstår fortfarande inte hur du menar att det bråket var ett sätt att skapa en öppning för mig att byta drev :)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag tror att Impes agerande var genomtänkt, men stt målet kunde vara vem som helst som han ville ge problem.
Det här är viktigt för jag kan ha gjort ett fatalt misstag! Hjälp mig nu!

Menar du att ulvarna inte visste vem som skulle räknas som ”första röst” på Xyas om Impetigo flyttade sin röst?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Inte nödvändigtvis bara mig.
Om ulvar:
Jag tror vi har en ulv bland @Octagonal och @Brynolf men inte två. Båda hade stabila röster på Xyas och propagerat för att ta ut honom. Båda röstar när det börjar se ruttet ut för Impe och framförallt Brynolf lyckas övertyga många att byta.
Håller på att läsa igenom och det går tyvärr inte så snabbt som ni ser. Men men här är en intressant post Waterhouse har. Jag tycker @Brynolf behöver stå till svars mycket mer. Jag köper i grunden Waterhouse resonemang som talar för att jag eller Brynolf ser ut att vara ulvar. Till skillnad från undertecknad som har pudlat och förklarat att det blev helt snett i R1 har jag inte sett detta från Brynolf som ju övertygade många att byta så det blev fel.
Brynolf har jag därför som en ulvkandidat. Som sagt många gjorde fel i R1 och att inte vilja äga eller kännas vid det är undvikande och rödande.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,389
Det här är viktigt för jag kan ha gjort ett fatalt misstag! Hjälp mig nu!

Menar du att ulvarna inte visste vem som skulle räknas som ”första röst” på Xyas om Impetigo flyttade sin röst?
Inte när den planen började ta fart nä. Men jag tror snarare det handlat om det inte spelade någon roll. Impe ville ge bort blodet för att det skulle skapa tveksamheter i byn, oavsett vem som fick det. Nu råkade det bli Octa.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
878
Ok! Jag läste och läser den där posten som att du vill rädda din ulvkompis Impetigo, men jag kan ha fel!

@Hägerstrand hur ser du på Octagonal? Han och jag har pratat lite nu på morgonen och då menar Octa (om jag förstår rätt) han blivit ”typ utvald” av Impetigo och att ulvarna tidigt bestämt dig för att brunsmeta honom. Håller du med om det?
Hur skulle det rädda @Impetigo ?

Octagonal-blodet är ju vinmugg från början, det skrev jag i min andra post i tråden. Jag lutade senare över till att det är mer rimligt att Impe gör så mot en bybo än ulv, särskilt om han kommit fram till att Octa är nyttig att brunsmeta efter BSK-argumentationen innan Impes outning. Se nedan:

Om Octa är bybo är det ett nollsummespel i BP för ulvarna. Efter R2 sitter byn på lika många BP som om Impe behöll dem. Dock större chans för ulvarna att nattmörda Octa för att få tillbaka de poängen än att behöva nattmörda den bybo som plockar Impe. Extra bonus att röda bybo.

Om Octa är ulv är det BP fördel ulv, på bekostnad av att han rödas.

"Varför?" är inte en så svår fråga. Den enda egentliga ulvnackdelen finns om Octa är ulv. Då är vi tillbaka på vinproblem, men när jag skriver det här börjar jag luta åt att movet faktiskt grönar Octa. Synd att jag inte tycker att så mycket annat gör det. @Octagonal ?
Måste jag ge en specifik post? Kan tycka att min konsekventa linje mot Impe borde räcka.
Ja, alltså, det beror ju på hur mycket du vill underlätta för byn. Svårt för mig att säga vad du måste, men det är ju lättare att du länkar till relevanta poster än att du uppmanar alla att scrolla genom alla hyllmeter poster vi nu är uppe i.

Nu blir det en något försenad skogsutflykt för mig.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
878
Inte nödvändigtvis bara mig.


Håller på att läsa igenom och det går tyvärr inte så snabbt som ni ser. Men men här är en intressant post Waterhouse har. Jag tycker @Brynolf behöver stå till svars mycket mer. Jag köper i grunden Waterhouse resonemang som talar för att jag eller Brynolf ser ut att vara ulvar. Till skillnad från undertecknad som har pudlat och förklarat att det blev helt snett i R1 har jag inte sett detta från Brynolf som ju övertygade många att byta så det blev fel.
Brynolf har jag därför som en ulvkandidat. Som sagt många gjorde fel i R1 och att inte vilja äga eller kännas vid det är undvikande och rödande.
Jag håller med, och tycker att 342 är mer rimligt som "bry er inte så mycket om mig, jag säger så mycket dumt när jag fått i mig en toblerone för mycket"-skådespeleri än ett ärligt misstag.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Inte nödvändigtvis bara mig.


Håller på att läsa igenom och det går tyvärr inte så snabbt som ni ser. Men men här är en intressant post Waterhouse har. Jag tycker @Brynolf behöver stå till svars mycket mer. Jag köper i grunden Waterhouse resonemang som talar för att jag eller Brynolf ser ut att vara ulvar. Till skillnad från undertecknad som har pudlat och förklarat att det blev helt snett i R1 har jag inte sett detta från Brynolf som ju övertygade många att byta så det blev fel.
Brynolf har jag därför som en ulvkandidat. Som sagt många gjorde fel i R1 och att inte vilja äga eller kännas vid det är undvikande och rödande.
Jag har sagt att jag ångrar att jag inte tog till mig Hägers (och Vimes, även om han sen ändrade sig igen) kritik mot mitt Xyas-case. Jag tycker det var ett bra och byboigt case som visserligen (bevisligen) hade brister.

Jag tycker alltså inte att det är jag som rödas av detta utan vi ska försöka läsa ut hur folk reagerade på det. Absolut var det caset ett bra tillfälle för ulvar att haka på Xyas-drevet. Som sagt var det Häger, Sidd och Andersson som snabbt hoppade på. Men att Häger och Sidd sedan bytte igen tycker jag hedrar dem (även om jag inte gått tillbaka och kollat supernoga hur läget såg ut då).

Andersson låg däremot kvar. Även jag låg förstås kvar resten av rundan. Och Octa också (även om han redan låg där innan jag lade fram caset).
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,389
Två timmar innan rundans slut står röstningen 7-5 fördel Xyas. Vimes rösthoppar till 6-6, och Waterhouse avgör 19.39 med sin röst på Xyas. Det var mycket jämnare än jag mindes det.
Det talar för att Sidd och Hägers röster är så gröna som de kan bli, för det var en riktigt hög risk att de hade lett till att Impe skulle åkt. Dvs inget ulvspel alls. Vimes röstflytt är suspekt, men han är bevisat grön så han ville väl kanske kolla läget med vad som händer där. Och det är då WH byter röst till att rädda Impe.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,689
Location
Oktoberlandet
Impetigo höll ju med mig när denne kom in i spel vilket var skönt för omväxlingens skull. Det var nästan övertydligt vilket fick mig att tvivla och tänka att det här stämmer nog inte. Bland annat likeade Impe många av mina poster och Impetigo likear ju aldrig i vanliga fall. Tänkte för en sekund att han gör det för att smöra.
Sen gjorde Xyas det bra men jag ville nog att Impetigo skulle vara god då denne höll med mig på ett överdrivet sätt. Därav blev det som det blev.
Vi andra har ju jäkligt svårt att bedöma om Impe gjorde 1-0 på dig i R1 eller om du är dennes målis (på samma lag).
Du fattar att vi inte vågar ge dig mer BP👍

Ge oss din syn på vad Impetigos (i din synvinkel) brunsmetnig får för påföljder ang ditt vidare spel, hur ska vi göra med dina BP, hur ska du rösta i R3 osv🙏
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,389

Den här posten är också något som grönar Octa. Den kom när Impe var på väg att åka ut, dvs Octa ville förstärka röstläget för att Impe skulle åka ut för att förhindra att ulvarna offrar en av de sina för en röstsnajp i slutet.
 
Top