Varulv Vampyrernas maskerad - R2

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
De maskerade vampyrerna gaddar ihop sig kring Xyas. "Jag känner inte igen ditt ansikte, är du verkligen en av Camillas vänner?", säger någon. "Klart som fan du inte känner igen det; jag är ju maskerad!", svarar Xyas, men ingen lyssnar på det. Camilla har STRÄNGT förbjudit dem alla, under dödshot, att ta av sig maskerna (eller någon annans mask), då det skulle förstöra HELA POÄNGEN med en maskerad. Xyas kastas snart i finkan, medan vampyrerna dryftar om vem som sak få äran att suga honom torr. Det avgörs att det blir Octagonal som får äran, och han sörplar i sig Xyas. När denne är död så gäller inte längre Camillas regler, och hans mask kan avlägsnas. "Vänta lite!" ropar någon. "Den där nunan känner jag igen, ändå!"

@Xyas röstas ut. Han var en av Camillas vänner.
@Vimes nattmördas.

De får i enighet med traditionerna skriva ett onomatopoetiskt uttryck för hur det låter när de dör, men får inte försöka säga något spelrelevant.

Kvar i spel är:
  1. @Basenanji
  2. @Anthrox
  3. @Hägerstrand
  4. @Impetigo
  5. @Sidd
  6. @Andersson
  7. @Waterhouse
  8. @Octagonal
  9. @fjodorsenuba
  10. @Brynolf
  11. @Sodmikail
Denna runda slutar lördag 21:00.

Länk till röstverktyg
 
Last edited:

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
OK @Impetigo du ska ut.

Men hur gör vi med röstningen? Borde vi inte ha en diskussion om vem som ska ligga med förstarösten innan vi börjar rösta? Särskilt med tanke på Impes snajpmove på slutet kanske vi borde tänka efter lite?

(Hade dock älskat om @fjodorsenuba dundrat in med ett tredje siarclaim sista timmen - tror tävlingen årets brusare 2024 redan hade avgjorts i så fall).
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
(mamma mu-röst:) Vem har du siat, Impe?

Röst: @Impetigo

Ok, jag vill ju tro att det var mitt fantastiska case mot Xyas som gjorde att rösterna började röra på sig. Vimes var först att börja vingla, sen kom Häger och nåt. Det här måste kollas upp imorgon.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
Förlåt för att jag misstänkte dig @Vimes, tack för spel.

Vilket jävla powermove från @Impetigo . Nu måste vi alltså ta ställning till om @Octagonal är en annan ulv som fick ta över BP eller en bybo som går att tömma senare. Jättejättejobbigt gjort av dig, annars hade det här kunnat vara en lite lite lugnare runda. Noterade att förra rundan hade fler poster än någon enskild runda 2023, inkluderat R1 MU5.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Helvete. Så jävla lurad…
Första gången jag och Genesis håller med varandra och inte vill få ut varandra åsså blir jag sviken på detta sätt.

Röst: @Impetigo
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag har ju extra BP men är god. Ett dåligt bete av Impetigo där han vill dra ner mig i fallet.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,365
Nu är det personligt att byn vinner. Rätt sur på mig själv som lät mig övertalas, skulle gått på magen och matematiken.

Men vi borde ha en guldgruva att analysera nu, impe var på väg ut ett tag, ska försöka inatt.

Vem ser vi som grönast? Viktigt att inte en ulv får första rösten.

@Hägerstrand vad var rösten på xyas efter stängning om?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Fattar att ni inte kommer gilla det här förslaget men vår chans nu är att samla poäng på undertecknad som blir skyddad av väktaren.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
(mamma mu-röst:) Vem har du siat, Impe?

Röst: @Impetigo

Ok, jag vill ju tro att det var mitt fantastiska case mot Xyas som gjorde att rösterna började röra på sig. Vimes var först att börja vingla, sen kom Häger och nåt. Det här måste kollas upp imorgon.
Ja, du behöver ju göra något i denna rundan för att gottgöra att du såg till att vår siare precis blev utröstad. Hur har du tänkt gröna dig själv?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tack för spel Xyas också! Du gjorde en bra insats trots att jag röstade ut dig. Fyfan inte kul nu
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
@Hägerstrand vad var rösten på xyas efter stängning om?
Eftersom det stod 7-5 med röst på Impe som först lagda var det snajpläge om ulvarna ville ha ut honom, så jag satt med färdigskriven countersnipe och uppdaterade frenetiskt. När det kom upp en röstpost i sista minuten tryckte jag på post innan jag insett vad det stod och att countersnipen inte spelade någon roll..
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Tackar @Xyas för spel: det var ju synd att vi inte fick mer hjälp av Siaren då. Skönt att jag i alla fall när jag gick in å kollade till slut läste av dina poster korrekt.
@Waterhouse : du tummade 👍upp min post där jag landade i att Xyas var bybo MEN sen så klev du över å röstade på Siaren ändå? Svagt tycker jag.

Tackar @Vimes för spel: varför nattmördades denne då? Ulvarna måste tänkt att det var Väktaren. Hoppas de var fel ute då.

Jobbig start för byn.

Sann makt kan inte förstöras
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Vi behöver förstås ha koll på poängen och räkna på möjliga scenarior/antal rundor osv.

Jag har 1 blodpoäng.

11 spelare kvar.
Beroende på Octas fraktion så borde det bli:
3 ulvar med 4-5 BP.
8 bybor med 7-8 BP.

Räknar jag rätt?
 
Top