Har funderat lite där. Det är ju ett hög risk-hög utbetalning-play av en ulv att claima rollen först och vi har ju konstaterat att ulvarna har råd att spela så i det här spelet.
Hade jag varit ulv med det i bakhuvudet hade jag propsat för att en ulv skulle vara svagt positiv till planen och en mot den, för att hålla plausible deniability till när det uppdagas. Att helt ställa sig bakom Impe i ett sånt läge är superfarligt för en ulv.
Sen har vi ju även wild cardet Fjodde som ännu inte kommit in i spel.
Mitt förslag är nog att i nuläget är det bäst att behålla båda siarclaimen i liv till nästa runda. Vi kommer inte ifrån osäkerheten i vem som är den riktiga oavsett. Blir en av dem nattmördad vet vi att den andre är falsk (eller så är ulven sruntmördad, men oavsett så blir vi av med ulven på bekostnad av siaren vilket vi ändå alltid har legat i). Behåller vi båda till nästa runda får vi två sianden att förhålla oss till.
Och då kan vi spendera resten av rundan med att jaga en ulv istället, eller ta ut Fjodde som lågflygaren. Och då får varken Xyas eller Impe lägga första rösten, för de ska hållas isolerade snarare.