Nekromanti Vampyrer

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,611
Location
Uppsala
Re: Okej & Nej

<I>"Vampyrerna i Word of Darkness kan INTE ha sex."</I>

Jo. Det står också beskrivet. De kan nämligen kontrollera sina blodflöden till att stimulera sina genitalier precis som en vanlig dödlig gör med sina instinktiva sexualdrifter. Däremot får de inte ut något av det.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Enbart okej den här gången ...

<I>
"De kan nämligen kontrollera sina blodflöden till att
stimulera sina genitalier " </I>

Detta hade jag antingen förglömt eller inte ens läst och
det låter sannerligen riktigt samt korrekt, så okej; där
håller jag med dig.
<I>
"Däremot får de inte ut något av det."</I>

Kanske känslan av att ha gjort en mäniska tillfreds ?
Men, inte något för direkt egen vinning finns ju så ...

/Alexander Gyhlesten - Våldtäktsvampyr-hatare ;)
Korpiir
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Enbart okej den här gången ...

"De kan nämligen kontrollera sina blodflöden till att
stimulera sina genitalier"

Precis - det går till på samma sätt som att kontrollera blodflödet till att väcka andra mänskliga funktioner som att andas, rosiga kinder, andedräkt etc. Vampyrer med riktigt god kontakt med sin mänskliga sida (Humanity åtta eller över) behöver inte ens spendera blod - vampyrer med riktigt dålig kontakt behöver spendera mycket blod. En spelteknisk detalj som stimulerar det grundläggande temat.

"Däremot får de inte ut något av det."

Pja, någon form av stimulans ingår väl, men inte lika mycket som för en människa och inte lika mycket som Kyssen.

Lockar det då att ha sex? Ja, rent logiskt är det ett bra sätt att maskera födostunden. Dessutom kan jag tro att behovet och lusten fortfarande finns kvar hos några vampyrer som står nära sin mänskliga sida, just därför att det är någonting utmärkande för deras mänsklighet och någonting som är fullständigt onödigt för Besten (som trots sin bestialiska natur inte har något behov att fortplanta sig).

I en Sabbat-kampanj jag deltog i drabbades en av mina medspelare av ett oseriöst ingrepp och bad Sasha Vykos göra hans organ större - "För att glädja barnen."
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Odöda spermier ?

<I>
"inte har något behov att fortplanta sig"</I>

Fortplanta sig genom samlag ? Det går nog inte. Hur mycket
blod du än spenderar så kan du nog aldrig få liv
i "grabbarna" som en gång trängdes i pungen, eller
äggproduktionen för den delen. Enda sättet en vampyr kan
skaffa Childes är genom att sprida sitt blod bland
människor.

<I>
"bad Sasha Vykos göra hans organ större - För att glädja barnen."</I>

Skrattande slog jag näsan i skärmen och fick näsblod.
Fin kommentar. Tacka spelaren ifråga för att han förlängt
mitt liv några nanosekunder ...

/Alexander Gyhlesten
Korpiir
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Odöda spermier ?

<I>Hur mycket blod du än spenderar så kan du nog aldrig få liv i "grabbarna" som en gång trängdes i pungen, eller äggproduktionen för den delen.</I>

Nån mer än jag som får Brain Dead-associationer nu? (-:

--
Åke
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,611
Location
Uppsala
Re: Odöda spermier ?

Mmmmm. Braindead - en av tidernas mest lyckade zombie-filmer. Vad tycker folk om andra underbara rullar som Dawn of the Dead eller Flesheaters 2 ?
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Re: Odöda spermier ?

Braindead är ett mästerverk.

Dawn of the Dead är också väldigt bra, men Zombie-Flesheaters(som många säger är den bästa) är dock inte så jätte bra. Ett annat tips kan vara "Zombie holocaust".

"Soylent Green is people!"
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,611
Location
Uppsala
Re: Odöda spermier ?

Tyckte inte heller om Zombies 2, får kanske skylla på att den är producerad 1980 och de klassiska verken gjorda på 70-talet :)
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Zombierullar

<I>Vad tycker folk om andra underbara rullar som Dawn of the Dead eller Flesheaters 2 ?</I>

Har inte sett Flesheater-filmerna; Dead-trilogin är helt fullständigt klassisk, ju.

En annan favorit för mig är Tom Savinis remake av Night of the Living Dead från, um, '91 eller '92. En utmärkt tribut till originalfilmen, och ett alldeles excellent exempel på hur man kan variera en historia. (Dessutom älskar jag att den till skillnad från originalet <I>inte</I> kommer med nån krystad förklaring på hur de döda plötsligt kan vakna till liv igen; den ger ingen förklaring alls, det bara händer).

--
Åke
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,611
Location
Uppsala
Re: Zombierullar

<I>(Dessutom älskar jag att den till skillnad från originalet inte kommer med nån krystad förklaring på hur de döda plötsligt kan vakna till liv igen; den ger ingen förklaring alls, det bara händer).</I>

Och så undrar folk vad vi splatterfantaster ser i dessa underbara filmer...

Förlåt mig förresten, filmen heter Zombies 2: Flesheaters och inte Flesheaters 2....
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Odöda spermier ?

"Fortplanta sig genom samlag ? Det går nog inte. Hur mycket
blod du än spenderar så kan du nog aldrig få liv
i "grabbarna" som en gång trängdes i pungen, eller
äggproduktionen för den delen. Enda sättet en vampyr kan
skaffa Childes är genom att sprida sitt blod bland
människor."

Var det inte precis det jag sa? Och även om Besten är en instinktsstyrd sak så besitter den inte insinkten att fortplanta sig, eftersom det är fysiskt omöjligt.
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Tycker att vampyrbilden som ges i masqerade är bra mycket bättre, intressantare och läskigare än den klassiska Dracula. Om jag fick råda så skulla alla som gör vampyrfilmer ha med sig vampire regelboken till studion.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Vampyrer och sex

Tja, det finns människor som har bloddrickande med som en del av sexualakten (även om de verkar ganska så vampyrinfluerade)

Steget mellan att suga ut någons blod eller suga ut någon sexuellt är inte så stort. Dessutom beskrivs ju vampyrernas silverkyss i WoD som en rent sexuell upplevelse. (fastän jag måste erkänna att jag inte är så förtjust i WoD)

En vampyr är sexig eftersom den är en symbol för något farligt, förbjudet och traditionellt översexuellt. En chans att ge sig hän åt sexualiteten utan att behöva bry sig om skamlighet och trohet (Det är ju inte ditt fel, eller hur? Vampyren satte tänderna i dig!/images/icons/smile.gif)

Att offret sedan dör av vampyrens törst kan ju ses som en sedelärande berättelse. tappar du kontrollen går det illa. Speciellt om det är med en lång, snygg främling med blek hy och en förtjusning för gotiska kläder...

Och, slutligen, varför dricker Dracula alltid av unga, vackra kvinnor? Eftersom det gör honom till ett monster i våra ögon. Det verkar väcka en hjältemodig ridderlighet i de flesta män att Rädda en Skön Mö från det Otäcka Monstret. *himlar med ögonen*
Hade han tuggat på den elaka gamla gubben bakom kvarnbäcken hade inte bara hela det romantiska skimret, utan också en del av tittarens beskyddarinstinkter försvunnit.

Vavva - Den onda kramerskan
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Re: Det är väl..

»Det är också en anrik vampyrtradition; 'Carmilla' eller vad den där sekelskiftesromanen nu hette (nej, inte 'camarilla'), var en av litteraturens första skildringar av ett uttalat lesbiskt kärleksförhållande. Det fanns ett ex på skolbiblioteket när jag gick på gymnasiet.«

Den boken är toppen, läs den alles!
 
Top