Nekromanti Vampyrer

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Re: Vampyrer och Medeltid

<I>Fast det är klart personligen så tycker jag att de ändå borde tas med i Vandöda boken eftersom det ju tycks vara en efterfrågan bland spelarna att ha med dem. </I>

Krille struntar i efterfrågan, han har attityds-problem. (ja, han har erkänt det själv!) =)
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Re: Litet förtydligande

Tolkiens vampyrer är inte riktigt som de klassiska vampyrerna..
Jag skulle gärna se att vampyrerna höll sig ifrån Mundana och om de inte gör det, så hoppas jag att de passar in i Tolkien-modellen.

Föresten så finns det lite information om vampyrer i "Religioner - gudarnas kamp".

Ezping Orm
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Vampyrer och Medeltid

"Krille struntar i efterfrågan"

...å det märker du först nu? /images/icons/wink.gif

Får jag inte betalt så visar jag ingen pardon för efterfrågan, och även om jag får betalt så ska jag få mycket betalt för att komma över usel smak. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Ähum

<I>Bibliotek 1800-talsföreteelse? Vad hade de i klostren då? Kanske inte hyllkilometer med böcker, men väl ett rum med lite grann att läsa...</I>

<I>Termen</I> är en sak - innan Gutenberg hade en adelsman ett eget "bibliotek" om han hade fem böcker hemma - men det är ju just hyllkilometrarna som man hittar i parti och minut i standardfantasy.

--
Åke
 

Exterus

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
126
Location
Sundsvall
Re: Litet förtydligande

Vad är fantasy? Måste det hålla sig strikt till verkliga livets medeltid med en dos drakar och orcher?

Tokstolle där.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Litet förtydligande

<I>Vad är fantasy? Måste det hålla sig strikt till verkliga livets medeltid med en dos drakar och orcher?</I>

På inga vis, men standardinvändningen 1A från folk när de tycker att nåt inte är <I>riktig</I> fantasy brukar vara "det där är ju inte medeltid!"

--
Åke
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: Litet förtydligande

Tolkiens vampyrer är inte riktigt som de klassiska vampyrerna.

Nej. Det visar att man inte behöver ha de klassiska med men ändå ha vampyrer med... /images/icons/smile.gif

Jag tycker dock att klassiska vampyrer är en av de varelser som skulle passa bäst i Eon. Speciellt mycket mer än "bollar med massa ögon och stor mun"-varelser som finns i monstermodulen...

C
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Vafalls! Får du inga pengar alls??

<I>Får jag inte betalt så visar jag ingen pardon för efterfrågan</I>

Menar du att du inte får betalt! Herregud, vi måste fixa till en insamling här på forumet. =)
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Re: Vafalls! Får du inga pengar alls??

I så fall skänker jag en imaginär tiokrona/images/icons/tongue.gif

Jag KAN inte göra en signatur som inte är politisk. Så därför har jag den här =)
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Re: Vafalls! Får du inga pengar alls??

<I>Då kan inga muppar komma och kalla honom kapitalistisk profitör i alla fall. (-:</I>

Jag tror han far med osanning. Nåt betalt har han säkert! =)
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Jag citerrar den förövrigt exellenta(fel stavning jag vet)
boken "Bra Böckers Hexikon"
Lamia, antik grekisk vampyr som kan upptäda i gestalt av en vacker flicka, ett djur, en blomma eller en vacker sten ovh alltid är ute efter att suga blod ur unga män. I sin rätta gestalt är en lamia fyrfota och fjällig, har hovar på bakfötterna och klor på framfötterna, kvinno ansikte och kvinno bröst men också en manslem. Hennes ansikte brinner och hela kroppen är röd."
DETTA VILL JAG INTE HA!!!!!*ler*
Ge mig world of Darkness vampyrer. dom e ju tuffa iaf detta låter inte så bra så Neogames ha inte Lamia ha Ventru, Brujah, Nosferatu och Gangrel (och alla dom andra också) elelr iaf den typen av vampyrer.

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,209
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Jiangshi (hoppande vampyr)

Varför inte? Låter ju som ett monster som skulle passa stilen i monsterboken, ju. :)

Nej, jag skall säga vilka vampyrerna i Eon skall vara. Låt mig presentera det främsta och mest berömda Hongkongfilm-monstret av dem alla:
Jiangshi, "Hoppande vampyr":

Jiangshi ser ut som spensliga, undernärda människor med asiatiskt utseende, lätt blåaktig hy, röda, lysande ögon och långa klor på fingrarna. De går klädda i trasiga gamla kinesiska drakrockar. Det speciella med Jiangshi är att de bara kan förflytta sig hoppandes jämnfota. (Därav namnet, "Hoppande vampyr". Vidare är de helt ointelligenta (Typ Psyke=1 i Eontermer), och bara ute efter att döda. De suger heller inte blod i egentlig mening, utan vill snarare äta sina offer, eller bara bita dem, vilket i sinom tid kommer att resultera i att den bitne också förvandlas till en hoppande vampyr.
Enda sättet att sätta stopp för en Jiangshi är att fästa en liten papperslapp med små kinesiska visdomsord på den, helst i pannan. (Klister rekommenderas). Jiangshin försvinner då efter en stund i en liten rökpuff (eller på annat spektakulärt sätt). Ett annat sätt att stoppa den temporärt är att kasta ris av god kvalitet framför dess fötter- den måste då stanna och räkna det innan den kan fortsätta hoppa efter en. Att äta just ris i oerhörda mängder är för övrigt enda sättet att bli botad om du blivit biten av en Jiangshi och håller på att förvandlas till en.

Dessa monster skulle passa jäääääättebra i Eon, tycker jag... :)

- Ymir, har sett aaaaalldeles för mycket Hongkong-film...
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Man kan ju spela Dark Ages...

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Re: Jiangshi (hoppande vampyr)

Hongkong regerar på film scenen...
säger inget om din ras då själva beskrivningen säger allt

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Förhandlingsrunda ett

"Menar du att du inte får betalt! "

Jo, men inte tillräckligt för att jag ska visa efterfrågan för vampyrer någon som helst pardon. Skulle du vinna på Lotto så är frågan förhandlingsbar. Innan dess tänker jag inte skriva ett seriöst tecken om vampyrer i Eon.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Tearlach

Warrior
Joined
16 Jun 2000
Messages
231
Location
Västerhaninnge (stockholm)
erbjudande ett [ot]

om du skriver bra & användningsbara vampyrer som passar in i mundana
så bjuder varje eonspelare som träffar på dig i en bar dig på en öl?/images/icons/wink.gif


Tearlach: inte seriöst men kul.
 
Top