Nekromanti Vampyrer

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Nu är väl jag väldigt sen med att upptäcka detta hemska faktum...
Varför är inte vampyrer med i Vandöda modulen?
är inte dom tuffare än skellet och alla andra dumma och tråkiga odöda...?

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Nu är väl jag väldigt sen med att upptäcka detta hemska faktum...
Varför är inte vampyrer med i Vandöda modulen?
är inte dom tuffare än skellet och alla andra dumma och tråkiga odöda...?<p><hr></blockquote><p>Vandöda? Har det att göra med att de är vana att vara döda?

/Honken - Som inte kunde hålla sig. /images/icons/smile.gif
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nä. Det är (fniss fniss) DU som är skittrist!


/Arvidos, Evig Tarvlig Beskyddare av Vampyrer
puahAHHAHAHAHAAA!
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
carpe jugulem

Välgjorda vampyrer som skiljer sig från WoDs urvattnade bild skulle vara rätt kul... oh well... man kan väl alltid sno dem från DoDs monsterbok och ändra litet värden :)
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: I´m A legend

Vampyrerna i boken I am a legend är inte tråkiga.. ( Jag är en legend )
Handlar om en stackars kille som lever i en värd där en sjukdom löper amok Vampyrism som visar sig vara en vanlig sjukdom som normalt bara ska smitta genom blod nu har muterat och smittar genom luft...
Till sist är det HAN och hans granne kvar ( grannen avskyr han ) sen är det bara han kvar.. ( han är naturligt immun mot sjukdommen )
Så vad gör vår hjälta tillbringar dagarna med att söka efter sin Granne ( som han vill döda ) och nätterna i sitt hus som är förtsärkt med vitlöks odlingar utanför kors ( de funkar ej ) och annat gott.. Han har jooobigt och det finns gott om vampyrer som vill sätta tänderna i honom.....
Hur konstigt det än kommer låta så är slutet överaskande..
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
vad är det du säger pojk???? Man skall ej häda eller vad det nu heter det r dumt, vampyrer är dom tuffaste som finns (och jag gillar WoD's vampyrer dom e ap tuffa)

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Tearlach

Warrior
Joined
16 Jun 2000
Messages
231
Location
Västerhaninnge (stockholm)
tveksamt

vampyrer är ett ganska urvattnat ämne.
det kan nog vara ganska svårt att hitta på något originellt som passar eon.

dom kanske inte behöver blod för näring,
utan suger i sig lite för att kunna utöva nån sorts sympatetisk magi.
typ livnära sig på offrets psyke,
dom närmaste dagarna efter bettet räknas dit psyke som halverat och du har svårt att tänka klart.
dina anfall av plötslig yrsel kommer som en reaktion av att vampyren
använder sin länk till ditt blod för att snutta i sig av ditt sinne.

Tearlach: snart så är det Halloween.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: tveksamt

vampyrer är ett ganska urvattnat ämne.

Bara om man gör dem lika WoDs tråkiga vampyrer. Det finns många andra varianter. Kanske är vampyrer helt annat en annan art såsom alver som dricker blod av religiösa skäl. Kanske är de wannabe-vampyrer som _tror_ att de behöver blod. Kanske är de traditionella monstervampyrer som i Buffy the vampire slayer osv... Vad som helst som inte är WoD lär vara en kul omväxling. Det är synd att slänga bort så mycket invand skräck och mysiga legender.
 

Tearlach

Warrior
Joined
16 Jun 2000
Messages
231
Location
Västerhaninnge (stockholm)
medhåll

jag håller med du
vad jag menade var att jag hoppas att eons vampyrer inte är av formatat standard 1.1.

vad är WoD när det är hemma?


Tearlach: moss på de vindis.
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
<I>Nä. Vampyrer är skittrista.</I>

Visst är det eran (Neogames) kreativa frihet vad ni vill inkludera eller inte, men ibland börjar jag undra om ni inte har lite attitydsproblem?
Hmmm, stort dilemma huruvida jag ska sätta en smiley efter det här inlägget men nej, det tänker jag faktiskt inte göra! =) fan...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"men ibland börjar jag undra om ni inte har lite attitydsproblem?"

Självklart har jag attitydsproblem. Jag tycker ju inte om vampyrer.

I vilket fall så är det min åsikter om vampyrers existensberättigande i Vandöda (dvs de har inget), inte Neogames åsikt.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Litet förtydligande

Ett: åsikten 'vampyrer är skittrista' är (c) 1992-2000 Krister Sundelin, alla rättigheter förbehållna. Åsikten är shareware och kan delas fritt i trettio dagar, varefter en användare bör registrera sitt användande av åsikten. Registreringsavgiften är US$15. Om man registrerar sig kommer Krister Sundelin att underhålla åsikten och skicka över framtida versioner av åsikten.

Eller, nja... det är i alla fall min åsikt, inte Neogames.

Två: Nåt är allvarligt fel med åsikten om vad som är fantasy eller inte, när medeltida företeelser som miljonstäder, eldkastare och krutvapen inte är fantasy, men när artonhundratalsföreteelser som bibliotek och vampyrer är det.

Låt vampyrerna hålla hus där de hör hemma: i skräckromantiska rollspel med dubbel överdos goth. De hör IMHO inte hemma i standardfantasyn.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Vampyrer och Medeltid

Jag tycker att Vampyrer kan passa bra in i medeltida kampanjer.. Medeltida.. Low fantasy.. Däremot så känns de något malplacerade i Mundana. Att ha med Vampyrer i Gemini skulle kännas mycket mer rätt än ha dem struttandes runt i Eon.
Fast det är klart personligen så tycker jag att de ändå borde tas med i Vandöda boken eftersom det ju tycks vara en efterfrågan bland spelarna att ha med dem. Visst man skall inte alltid följa efterfrågan och så skall man ju försöka behålla världen som man vill ha den. Men.... den är redan så fylld av allt annat så lite vampyrer gör nog inte så stor skada.
Förresten så tror jag att Vampyrer omnäms i något exempel eller under en besvärjelsebeskrivning i regelboken.

Men som sagt.. för mig personligen kvittar det eftersom jag med största säkerhet inte kommer att köra med dessa vandöda varelser i Mundanas värld.



Profeten från Norr..
Är övertygad om Tolkiensällskapets skuld.
 

skildran

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
71
Location
Stockholm
All efterfrågan på vampyrer kommer att mättas [nt]

[color:white]Skildran</font color=white>
[color:white]www.offplanet.net/skildran</font color=white>
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: Litet förtydligande

'vampyrer är skittrista'

Jag respekterar självklart din åsikt men jag tycker personligen de har enormt mycket mer att tillföra än skelett och zombies. (bara antar att de är med...)

De hör IMHO inte hemma i standardfantasyn

Det kanske är korrekt men det finns vampyrer i Tolkiens värld... Dessutom tycker jag vampyrer lätt kan bli den klassiska fantaskurken. Den mäktige motståndaren med sina härliga personlighetsbyggande svagheter. Detta är IMHO.

C
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Re: Litet förtydligande

det är IMHO också...*ler*

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 
Top