Nekromanti vampyrböcker

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Bra förslag...

ja, det var ju ett par bra förslag.... får jag ju hoppas i vart fall :gremsmirk:

Det som lär mest intressant var ju Carmilla, så den skall jag nog ta mig en titt på, och kanske gamla hederliga Dracula med... tackar så mycket för tipsen, har ni fler som kom gärna med dem med
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
de använder någon form av högfrekvent ljud mot vampyren va? och spelar in film på ett övergivet mentalsjukhus eller nått sånt?

Det kan hända att du minns rätt, men då minns du nog inte rätt bok, tror jag :gremwink:

Gästspel av vampyr är en betydligt mer lågmäld bok. Helt klart värd att läsas, hur som helst.

JPS
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
ah... då var det den andra boken som låg i hyllan, men vad den hette har jag inte den blekaste aning om. Skulle läst båda två, men varför det inte blev av har jag ingen aning om, nåja, får väl se om jag kan få tag på den igen...
litar nog på ditt omdöme för att åtminstone testa den :gremsmirk:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Har bara läst fåtralet andra vampyböcketr, finns det fler som är bra?
Testa Burying the shadow av Storm Constantine, det är en underbart uppfriskande och nyskapande variant av vampyrmyten.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Lambach Rutven

Som ren kuriosa kan ju nämnas att Polidoris huvudperson i 'Vampyre', Lambach, har fått låna sitt namn (och sin person?) till en viss Tzimisce-methuselah i WoD.

- Ymir, påpekar
 
Top