Nekromanti Vampire the Masquerade - igen!

Jag fick också länken nu. Var in och löste in koden, så jag inte skall glömma bort det. Jag väntar med att faktiskt ladda ner tills jag känner behovet.
 
Vill bara påpeka till alla, ladda ner ifrån länken ni får i mejlet, inte på deras hemsida. Det går mycket bättre så ^^

Boken är tokawesome!


/Poseur
 
Poseur said:
Men verkar inte hjälpa så mycket då drivethru's servrar svettas sönder. Har suttit och försökt ladda ner sen jag fick beskedet, men icke än.

Fick länken igår. Fick strömavbrott?! Började försöka ladda ner i morse innan jobbet utan resultat.

Skall fortsätta försöka ladda ner den när jag kommer hem i eftermiddag/kväll.

Cog.
 
I dag hade spelet kommit med posten.

Tusan vilken tung bok. Den är i nivå med A Game of Thrones Deluxe RPG. Tjockt papper och en aning svårbläddrad, definitivt inget man ligger och slöläser i sängen. Får ha rejäla studiepass med boken på bordet om/när jag skall plugga in den.
 
Jag väntar fortfarande på min. Funderar tom på att göra en unboxing-video.
 
Jochman said:
Jag väntar fortfarande på min.

Jag också. Jag trodde att jag skulle få hämta ut min, men avin visade sig bara ge mig ett paket med ett wii-pistolgrepp. Stor besvikelse.
 
Väntar otåligt på min med :gremfrown:






/Poseur precis spelat lite V:tR istället.
 
Fråga:

Är grundreglerna uppdaterade efter nWoD/VtR eller i alla fall reviderade?
 
Schtajner said:
Fråga:

Är grundreglerna uppdaterade efter nWoD/VtR eller i alla fall reviderade?
Jag minns jag läst något om uppdaterade, men kan inte svära på det.
 
Schtajner said:
Fråga:

Är grundreglerna uppdaterade efter nWoD/VtR eller i alla fall reviderade?

Jag har inte hunnit kolla igenom min PDF_regelbok, men vad jag förstått ska det vara gamla VtM-regler med lite buggfixar.
 
µnvlll said:
Tyvärr är det bara en lite fixad version av gamla story teller systemet. :gremfrown:

Jag tror i och för sig att det var precis så de som är målgruppen för utgåvan ville ha det. Det system de gillat och som funkat för dem, liksom. det ska ju vara den definitiva versionen av spelet folk gillade, inte ett helt nytt spel.

Själv gillar jag att de inte joxat om. Vill man konvertera själv finns inget som hindrar en.

//Krank, som känner sig mer bekväm i och van vid det gamla, och dessutom föredrar hur det sköter vissa saker - som nackdelar...
 
Schtajner said:
Fråga:

Är grundreglerna uppdaterade efter nWoD/VtR eller i alla fall reviderade?

Ja, de är reviderade. Men inte från grunden. Det är ganska små förändringar där många är influerade av fansen efter någon månad av s.k. "open development process" (dvs. de lade ut arbetskopior på google-docs, vi kunde läsa dem och kommentera).

Det jag kan komma på så här på rak arm är:
- Dodge är borta och ersatts av Athletics (finns tydligen redan i Orpheus).
- Celerity och Potence har förändrats en del.
- Klan-nackdelarna för Gangrel och Tremere har förändrats något (Gangrel är mycket mer upp till SL och ger inte permanenta grundegenskaps-minus och Tremere blir blood bound efter att ha druckit vitae 2 ggr istället för 3).

Men det är INTE nWoD utan jag skulle säga att det är till 90% gamla hederliga Vampire: the Masquerade på gott och på ont. Se det som Vampire: the Masquerade 3.5 typ...

Cog.
 
krank said:
...och dessutom föredrar hur det sköter vissa saker - som nackdelar...

Verkligen? Just nackdelar och hur det hanteras i oWoD är just det jag är gladast över att de ändrat i nWoD. Maken till min-max upplägg med Freebies och frontlastning av poäng via Flaws har jag sällan skådat. Jag såg mycket få spelare i V:tM/oWoD som tog en nackdel som man inte ganska enkelt kunde komma undan. Faktum är att det fanns flera spelare som ganska medvetet maxxxade upp med 7 extra poäng Flaws men de var alla sådana som SL var tvungen att hålla reda på och med 4-6 spelare som alla hade Flaws att hålla reda på var det svårt för SL att ta alla Flaws i beaktande.

Flaws som endast genererar en fördel när de faktiskt ger en reell nackdel i spelet är överlägset tycker jag OCH ger även en morot att faktiskt spela ut dem. Till skillnad från oWoD där spelaren faktiskt vann på att obfuskera sin nackdel i spelet så mycket som möjligt då han redan fått sina poäng för den :gremsmile:

Cog.
 
Cogitare said:
Verkligen? Just nackdelar och hur det hanteras i oWoD är just det jag är gladast över att de ändrat i nWoD. Maken till min-max upplägg med Freebies och frontlastning av poäng via Flaws har jag sällan skådat. Jag såg mycket få spelare i V:tM/oWoD som tog en nackdel som man inte ganska enkelt kunde komma undan. Faktum är att det fanns flera spelare som ganska medvetet maxxxade upp med 7 extra poäng Flaws men de var alla sådana som SL var tvungen att hålla reda på och med 4-6 spelare som alla hade Flaws att hålla reda på var det svårt för SL att ta alla Flaws i beaktande.

Flaws som endast genererar en fördel när de faktiskt ger en reell nackdel i spelet är överlägset tycker jag OCH ger även en morot att faktiskt spela ut dem. Till skillnad från oWoD där spelaren faktiskt vann på att obfuskera sin nackdel i spelet så mycket som möjligt då han redan fått sina poäng för den :gremsmile:

Tja, jag spelar generellt inte rollspel med minmaxare. Och jag upplever att det nya systemet innebär för mycket meta för min smak; jag vill inte att spelarna ska tänka "nu ska jag spela ut min nackdel". Jag vill att de ska spela rollpersonsnära och inte tänka på sig som spelare.

Sedan har jag noll problem med att som SL säga "nej" om det blir för mycket att hålla reda på eller så. I slutänden bestämmer SL, inte systemet.

Så; för mig innebär nWoD-sättet att lösa det på att man tar bort fördelar och lägger till nackdelar... Sen finns det nackdelar med det gamla systemet, men de var inga som riktigt påverkade mig...
 
Back
Top