wilper
Fast i vinkelvolten.
Jag fick också länken nu. Var in och löste in koden, så jag inte skall glömma bort det. Jag väntar med att faktiskt ladda ner tills jag känner behovet.
Poseur said:Men verkar inte hjälpa så mycket då drivethru's servrar svettas sönder. Har suttit och försökt ladda ner sen jag fick beskedet, men icke än.
Jochman said:Jag väntar fortfarande på min.
Jag minns jag läst något om uppdaterade, men kan inte svära på det.Schtajner said:Fråga:
Är grundreglerna uppdaterade efter nWoD/VtR eller i alla fall reviderade?
Schtajner said:Fråga:
Är grundreglerna uppdaterade efter nWoD/VtR eller i alla fall reviderade?
µnvlll said:Tyvärr är det bara en lite fixad version av gamla story teller systemet.![]()
Schtajner said:Fråga:
Är grundreglerna uppdaterade efter nWoD/VtR eller i alla fall reviderade?
krank said:...och dessutom föredrar hur det sköter vissa saker - som nackdelar...
Cogitare said:Verkligen? Just nackdelar och hur det hanteras i oWoD är just det jag är gladast över att de ändrat i nWoD. Maken till min-max upplägg med Freebies och frontlastning av poäng via Flaws har jag sällan skådat. Jag såg mycket få spelare i V:tM/oWoD som tog en nackdel som man inte ganska enkelt kunde komma undan. Faktum är att det fanns flera spelare som ganska medvetet maxxxade upp med 7 extra poäng Flaws men de var alla sådana som SL var tvungen att hålla reda på och med 4-6 spelare som alla hade Flaws att hålla reda på var det svårt för SL att ta alla Flaws i beaktande.
Flaws som endast genererar en fördel när de faktiskt ger en reell nackdel i spelet är överlägset tycker jag OCH ger även en morot att faktiskt spela ut dem. Till skillnad från oWoD där spelaren faktiskt vann på att obfuskera sin nackdel i spelet så mycket som möjligt då han redan fått sina poäng för den![]()