Nekromanti Vampire Knappast skräckrollspel

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
HAHAHAHAHA
*läser igen*
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
"plågsamma gangrelförsök"

HAHAHAHAHA

"Mest skrämmande är då snarare klan Tremeres attityd"

Kunde inte hålla med mer..

Men.. Vampire blir lätt ett sckräckspel.. pröva att spelleda ett gäng som aldrig spelat det förut.. och släng in dem som människor.. säg att ni spelar World of Darkness och nämn inte vampyrer..
Invig dem.
Skräm dem som fan.

Inte så svårt.. det blir dock jobbigt att hitta nya grupper hela tiden.. :o)

chrull


.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Re: Näe...

Du missförstod mig kanske, men jag tycker alltså INTE att det är roligt med övermäktiga karaktärer, men det verkar vara svårt att få dåliga karaktärer i Hunter...

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Du snackar skit...

Det finns 12 klaner (Ravnos räknas inte längre) och sedan finns det ett gäng med bloodlines. De är alla löjligt få till antalet och finns där mest för att ge lite extra krydda åt spelet.

Man kan spela Vampire som ett actionspel, ett intrigspel eller ett skräckspel. Allt handlar om vad man är intresserad av att spela och hur väl man kan realisera sin vision.

Jag gillar RoboRally, räknas det? /images/icons/laugh.gif

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Ironi går förlorad i text...

Du är dryg.../images/icons/wink.gif

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Du snackar skit...

"Man kan spela Vampire som ett actionspel, ett intrigspel eller ett skräckspel. Allt handlar om vad man är intresserad av att spela och hur väl man kan realisera sin vision."

Jo, det går att skrämma spelarna i Star Wars också. Allt handlar om vad man är intresserad av att spela och hur väl man kan realisera sin vision... /images/icons/wink.gif

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Dåså!

Alltså handlar det bara om vilket spel man ska välja, för man kan i princip spela hur fan som helst.

Isåfall förstår jag inte vad problemet är? Bara jag får spela Vampire ifred, så får du tycka att det suger i 180, OK?

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Dåså!

"Alltså handlar det bara om vilket spel man ska välja, för man kan i princip spela hur fan som helst."

Jopp, men en viktig del av det är faktiskt de vibbar som rollspelet ifråga ger av sig. Ett dussin klaner inbjuder till konspiration. Ett ondskefullt imperium som piskar rebeller gör det inte. En kasse döingar som inte har vett att ligga still är i alla fall en antydan till skräck (även om jag tycker bra mycket bättre om de mobila döingarna i All Flesh Must Be Eaten än de i Vampire), medan en grön mupp i ett träsk inte är det. Att man sedan bygger om det till oigenkännlighet och kastar in ljusvärjedueller och jaktskepp i Vampire, eller halsgnagare i Star Wars, är helt upp till en själv. Det är dessutom totalt omöjligt att diskutera, eftersom det i så fall är hur du kör, inte vad som står i tegel... eh, regelboken, och hur du kör kan jag omöjligt veta och därför inte diskutera.

Så ska vi diskutera spel och hur de spelas så bör vi nog utgå från den gemensamma grunden = regelboken, eller hur?

"Bara jag får spela Vampire ifred, så får du tycka att det suger i 180, OK?"

Visst, så länge som du låter mig tycka illa om det i fred och låter bli att blåsa rök i ansiktet på mig (se ovanstående tråd). /images/icons/wink.gif

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Dåså!

<I>En kasse döingar som inte har vett att ligga still är i alla fall en antydan till skräck</I> (...) <I>medan en grön mupp i ett träsk inte är det.</I>

Nån mer än jag som nu får visioner om en crossover mellan Star Wars och Night of the Living Dead? (-:

--
Åke
 
Top