Nekromanti Valkyria: Västmark 1940

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Riktiga djur

Japanerna funderade i alla fall på praktisk bakteriologisk krigföring mot USA, genom att bomba USA med smittkoppssmittade fladdermöss. Det snöt sig eftersom man upptäckte att fladdermöss inte tålde 8 000 meters höjd.
Mängden freakade försök till hemliga vapen från verkligheten får en att häpna. Stridsvagnar så stora att de sjunker ned efter hundra meter och inte kan röra sig, försök att utnyttja att jorden är ihålig och vi bor på insidan vid radiospaning, kameler som kavalleri i USA's öknar...

Intelligenta SS-gorillor borde egentligen inte förvåna rollpersonerna! :gremlaugh:

Erik
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Riktiga djur

kameler som kavalleri i USA's öknar
Vad är konstigt med den? Tacka vet jag de svenska experimenten med älgkavalleri!

De moderna experimenten med stinkbomber av hittills aldrig skådad styrka går inte heller av för hackor.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Riktiga djur

Tacka vet jag de svenska experimenten med älgkavalleri!
De genomfördes aldrig praktiskt, myten till trots.

Skulle det gått i stil med en del tyska experiment under andra världskriget skulle dock varit kameler i Sverige och älgar i Nevadaöknen. En del av dem byggde i princip på den där vitsen från 'emliga armén om hur nå´n känner en älskarinna till Goebbels, så de måste göra som han säger. Kommentaren är 'Vilken av dem? 'Hon med den röda korsetten.' 'Åh fan. OK; jag ger mig' eller words to that effect.

Å andra sidan ansåg nazisterna att rationalitet och analytiskt tänkande var överskattat, så de får väl skylla sig själva.

Erik
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Allo Allo (OT)

den där vitsen från 'emliga armén om hur nå´n känner en älskarinna till Goebbels, så de måste göra som han säger. Kommentaren är 'Vilken av dem? 'Hon med den röda korsetten.' 'Åh fan. OK; jag ger mig' eller words to that effect.
Nästan rätt. :)

Herr Flick från Gestapo, under pistolhot från General von Klinckerhofen, varnar för att han må vara i underläge för stunden, men han är minsann gudson till Heinrich Himmler. Klinckerhofen kontrar med att hans frus syster är Görings älskarinna. "Göring har många älskarinnor." "Ja, men min frus syster är hon med underkläder i sämsk-skinn." "Okej, du vinner."
Detta i säsong 2, avsnitt 6: Torture.

(Jag ursäktar mig med att jag såg om det igår...)
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Riktiga djur

Du får inte glömma det amerikanska försöket att bygga kamouflerade flygplanshangarer inuti isberg. Man hade fått till en hyfsat formbar och stark blandning av trämassa och is innan man gav upp och började konstruera hangarfartyg i stället.
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Re: Nazistiska ockultister (OT)

Det fanns de som sysslade med ockultism och likande, främst Himmlers kompiser inom "Deutche Ahnenerbe Forschnungs - und Lehrgemeinschaft" (Sällskapet för Studier av det Förhistoriska Tyska Arvet, egen övrs) som även sysslade med Arkeologi, rasforsking och likande.
Organisationen kallades i folkmun för "das Ahnenerbe (Sällskapet).

//Kalle
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
WFK?

"Finns det inte inre splittring även på Lyonia?"

Inte mer än vad det finns inre splittring i Storbritannien.
Så då kommer Waffen SS skapa en Westmark Free Korps runt 1943-44 av de stackars satar som var POW? Ledda av de puckon som var facister?
Precis som de gjorde med Brittiska POWs när de skapade Leigion of St Gorge som senare bytte namn till Brittish Free Korps. Dessa blev under kriget lovade att de endast skulle slåss mot Ryssarna och aldrig mot sina egna landsmän.
WFK kanske snarare blir en egen krupp eller pluton innom BFK.

//Kalle
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: Nazistiska ockultister (OT!)

du kan din nazism ser jag :gremsmile:
nån hobby du har eller?

ooh.. nazister kan vara så söta ibland. små bulliga och sådär småkorkade :) hoho!
 
Top