Vad vill du spela 2024?

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Vill spela mer av The Troubleshooters, samt den hemmabyggda Wuxia-kampanj min grupp kör.

Ev så kanske det blir lite Scion 2e i år med. Och skulle gärna testa nya Drakar och Demoner. Sedan står ju Good Society på min lista, men det kan vara svårt att få till, dåmin spelgrupp inte riktigt är rätt målgrupp.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Ju mer jag tänker på det, ju mer skulle jag vilja köra en kampanj i Fantasy AGEs Stranger Shores-setting med en hög grad av Lovecraft-inblandning. Det känns som att FAGE2e är hyfsat snabbt och regellätt i spel, men med en mera omfattande, intressant mekanisk karaktärsutveckling.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,317
Jag är köpsugen, så säg till om det är bra!
Jag har läst Brindlewood Bay-pdfen nu och gillade den inte alls. Älskar premissen och bilderna men blir ändå helt opepp på grund av hur det är skrivet. Samma problem som jag har med Dungeon World eller Blades in the dark. Det är ett sanslöst pladder, 200 sidor, med bara direktiv om hur SL och spelare ska bete sig, tänka och känna i varje given situation. Inte någonstans blir jag inspirerad till att faktiskt spela.
Men det är nog mig det är fel på, andra verkar ju älska alla de där spelen.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Vi kommer spela vidare vår Twilight 2000-kampanj. Blir det tid över skulle jag gärna köra Drakar och Demoner/Ereb Altor. Mer än så är inte rimligt att förvänta sig :)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,566
Men det är nog mig det är fel på, andra verkar ju älska alla de där spelen.
Vi kan bilda en klubb. Jag har i och för sig inte läst något av spelen du nämner men jag har läst och hört saker om dem och inget har lockat mig att spela, undantaget tillbakablicksmekaniken i Blades in the Dark som jag tycker är genial.
 

Ekorren

Warrior
Joined
10 Nov 2009
Messages
297
Location
Gävle
Har börjat en Exalted Essence-kampanj samt spelat Vampire the Masquerade, DnD och Cyberpunk Red redan nu i januari. Nya spel jag vill prova är the Walking Dead, andra och tredje publicerade Alien-scenariona samt mer Machineborn (mitt egna). Har även varit lite snack om Drakar och Demoner samt Changeling the Lost i en av grupperna.
 
Top