Vad vill du spela 2024?

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Jag kommer ju få fortsätta spela Symbaroum och Warhammer i två av mina grupper, så det är redan klart. Kanske att vi tar upp Cy_borg som mellanspel i Symbaroumgruppen (eller det ska jag nog se till att vi gör).

Sen har jag ju väntat på att få SLa The One Ring sedan 2a utgåvan kom ut och nu på torsdag blir första ritkiga passet, så det är bok i kanten. Och så hoppas jag samma grupp kan sticka in Blade Runner (Fiery Angels) emellan. Och så ska jag få prova Night Witches över i alla fall två pass snart, vilket ska bli superkul.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Jag vill spela en massa nya spel! Jag är oxå grymt sugen på att lira omkring Kopparhavet i DoD23 på nåt sätt. Ö-kräl? Men först ut är Dimmornas Dal.

Jag hade oxå velat fortsätta gräva i forntidens spel, Gamma World gav mig mersmak!

Och kanske blir det här året när jag lyckas köra Gorkamorka eller Necromunda som rollspelskampanj. Just nu tror jag nog mest på ett öken-hexkrälande Gorkamorka. Men den som lever får se..
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Det är dagsform på det där men jag har i alla fall tänkt mycket på följande:

Jag vill sätta punkt för DoD23-äventyret som vi spelar nu så att rollpersonerna inte lämnas vind fär våg,
Jag vill spelleda The U-Boat Mystery.
Jag vill spela The Daughters of Verona och skratta massor.
Det börjar locka att spela Kuf igen nu när det gått ett tag sedan sist.
Nu när jag gjort min första Hex24-hex så känner jag att jag vill spela Wilhelms Drakar, men det krävs en del spelmakande innan det kan bli av.
 

chaosweaver

Veteran
Joined
5 Feb 2001
Messages
36
Location
Högdalen (Stockholm)
Som spelare har jag nog 2024 uppbokat och klart, med spel en kväll i veckan (växlande mellan egenskriven värld/kampanj med Fate ena veckan, och ”Ghosts of Saltmarsh” med 5e andra veckan).

Som spelledare kan jag i höst förhoppningsvis dra igång en stor ”fisktank/sandlåda” i Coriolis, med Fate Condensed som motor. (Behöver även fila vidare på min ”Fateling: The Lost”-kampanj; kan kanske börja fundera på att leda den igen mot slutet av året…)
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Känns som jag har allt mindre tid för rollspel numera, men jag vill gärna fortsätta vår kampanj i Delta Green.
Spelvärldarna Coriolis eller Symbaroum skulle vara intressanta att dyka ner i, men regelsystemen ligger inte spelgruppen i fatet så att säga. I de fallen måste spelen anpassas till vårt egna regelsystem.
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,039
Location
Stockholm
Skulle väldigt gärna vilja hitta en spelgrupp som kör väldigt långa pass kanske varann eller var tredje vecka. Har länge funderat på att lägga upp en annons här på wrnu angående det, kanske hör det detta år.
Vad innebär "väldigt långa pass"? Hos Groblus spelar vi oftast söndagar från ~14:00 till 18:00, eller ibland senare om vi äter middag. Just nu två parallella kampanjer, men nya startas upp några gånger om året, plus lite kortare spel.

Jag skulle vilja spela Svärdets sång. Helst någon av de officiella kampanjerna som släppts, Korpens klagan, Bittermarken eller Blodslandet.
Svärdets Sång är kul! :) Kan starkt rekommendera att rita upp spelgruppens resor med tusch på den medföljande kartan. Blir väldigt kul att titta på efteråt, nostalgiskt!
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,953
Location
Örebro
Jag vill spela mer Blade Runner.
Jag vill spela Shadowrun.
Jag kommer att spelleda king maker, PF2.

Det är nog det, sen finns det säkert en massa mindre lättviktiga rollspel jag vill spela. Men det beror på hur det ligger till med tid, plugga och jobba samtidigt kommer nog kräva större delen av min tid det här året.
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,039
Location
Stockholm
Som alltid vill jag spela Tenra Bansho Zero, och nu har jag till och med hittat på ett par koncept på äventyr (plus att jag har ChatGPT i min arsenal när jag får idétorka). Det var länge sedan, så det börjar bli dags att se om spelet lever upp till min nostalgi.

Trots att jag börjar bli lite trött på Eons regler på sina ställen får jag fortfarande en sån massa idéer för äventyr i Jargien, så jag har en tre-fyra scenarion jag skulle ha kul att spelleda. Oftast bara grundade på att jag vill besöka en viss plats som bakgrund. Behöver dock komma på en schysst pitch, röd tråd, och vettig avskärningspunkt så det går att bli klar på två-tre spelmöten max per idé.

DETECT OR DIE skulle göra mig stolt om jag kunde spelleda. Jag aldrig konstruerat ett mysterium förut, så med detta under bältet kan jag för evigt kalla mig intelegent. Plus att jag älskar Disco Elysium och dess knasiga språk. Förmodligen skulle det vara väldigt inspirerat av Bo Baldersson och hans deckare "Stadsrådet", som jag börjat läsa.

Sist men inte minst, lite crunchy spel i form av Vindsjäl och Blades in the Dark, som jag i stort sett lovat en kompis att spelleda för honom. Passande nog är båda väldigt lika i regler! Vindsjäl passar som hand i handske på en gammal kampanjpitch vi utvecklade för länge sedan, så det vore kul att återbesöka. Djungelaction, yeah!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Vad innebär "väldigt långa pass"? Hos Groblus spelar vi oftast söndagar från ~14:00 till 18:00, eller ibland senare om vi äter middag. Just nu två parallella kampanjer, men nya startas upp några gånger om året, plus lite kortare spel.
14:00-18:00 är absolut inom ramen för vad som funkar vad gäller längd på pass 🙂 Behöver ni en till spelare så skicka gärna PM 🙂
 

Mikl

Veteran
Joined
11 May 2023
Messages
198
De spel jag ser fram mot att spela är de jag redan vet: Lex Arcana spellett av en kompis som faktiskt tänkt på romarriket en hel del. Uppstart av en ny D&D5-kampanj. Shadowrun via Foundry.

Eget spelledande blir fortsättning på en kampanj med G.I. Joe RPG med en egen setting - ut med Joes, Cobra, Dreadnoks och allt det där och istället in med mystiska fiender till mänskligheten. Det är lite Xcom över det fast utan bokstavliga UFOn.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,153
På grund av hälsan har jag inte haft orken att spelleda på 20 år, men hoppas att jag ska få till att spelleda Fantasy World under året. Det verkar ju vara ett riktigt low prep spel.
Ja, jag har aldrig preppat så lite som under vår FW-kampanj. Förutom att jag tog fram en lista med namnförslag inför första passet, har jag lagt några minuter per gång på att planera hur kommande spelpass ska inledas.
 

Fnord

Veteran
Joined
14 Sep 2010
Messages
136
Jag är inte så petig med vad som skall spelas, jag är öppen för nästan allt, bara det inte är något som resulterar i massa regeltjafs.

Med det sagt, skulle gärna göra igenom Mutant: Genlab Alpha.
Är även sugen på att spela en kortare kampanj Dark Heresy.
Tror inte det blir så mycket tid över för något annat än de två spelen. Men om det finns tid så skulle jag gärna testa Wicked Ones
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Enda som står på mitt kort för det kommande året är att fortsätta med det jag redan spelar (spelleder Traveller, och spelare i en D&D5 kampanj) och återuppliva den Star Wars kampanj som varit it träda i ett och ett halvt år.

Dock har jag börjat peta på hur brädspelet Vietnam 1965-1975 skulle kunna användas i kombination med rollspel för att rollspela soldater i Vietnam-kriget, där det är resultatet från brädspelet istället för de verkliga händelserna som styr vad som händer i stort.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
563
Location
Uppsala
Efter att ha sett vad folk spelade under förra året blev jag avundsjuk och vill framförallt bara spela mer grejer. Jag skulle vilja göra nåt med ett wuxiaspel, det vore kul med omtag på Gloranthaspel och få det kul, och med tanke på att nyutgåvan av Talislanta borde trilla in så skulle jag vilja spela det. Vi får se om det blir av nåt av det där. Först ut är Dragons at Dawn dungeoncrawl till helgen.

Vad som jag tycker är intressant är hur mycket av det som nämnts i tråden som är svenskproducerat.
 
Top