Vad vill du spela 2023?

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Vad är du sugen på att köra under kommande år? Kan vara ett kommande spel som du hoppas ska dimpa ner eller något från din bokhylla.

OBS: Inga nyårslöften alltså! OBS
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Oraklets Fyra Ögon (pågående)
Har kört i 18 månader och haffat 2/4 orakel. Så börjar bli en episk långkörare.

CoC Sverige
Något kort som kanske äventyret från Väktarens Handbok.

Mythras och/eller Hjältarnas Tid och/eller Kopparhavets Hjältar
Är sjukt sugen på klassisk BRP av någon anledning. Läste precis OSR-äventyret Winters Daughter och tänker mig att det borde vara perfekt att konvertera till något av ovanstående spel.

Drakar och Demoner
Givetvis...

Askhem: Skyarna Tjockna
Snart dags att speltesta!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
Vete fan, alltså. Nästa del i Plommonkrönikan, såklart. Måste bara skriva klart den först. Annars är det ont om nya grejer att spela. Vore ju ruskigt kul att få ork nog att läsa igenom och lira Démiurges, Bois dormant eller Héros d'argile. Men att läsa spel är så jobbigt, så det blir aldrig av.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,180
Heart of Darkness vore kul. Och gärna Blade Runner eller The One Ring. Eller båda! Och så den där specforce-idén jag fick för WW2.

Sen så klart fortsätta med Warhammer och Tjurmannen. Symbaroum tror jag att jag behöver en kortare paus från även om det nog blir spelat senare under 2023 ändå, så där ska in något.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Har faktiskt främst egenknåpad skit på gång inför 2023. Onda människor behöver speltestas inför GothCon-arr. Gunplay behöver testas. Har ett antal one-shots att spelleda, skrivna till allt från Mekton II till Star Wars d6, men är tveksam att det spelas i någon snar framtid.

Vi kommer också fortsätta spela Starship Troopers så länge vi orkar. Kan nog bli 25-30 spelmöten, allt som allt. Efter den kampanjen kommer det spelas rymdspionkampanj i The Expanse.

Utöver det så har jag fortfarande inte lyckats få Tenra Bansho Zero till spelbordet. Trots att jag preppat scenario för det. Men det är åtminstone löst planerat till helgen 6:e/7e januari.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Jag är aspepp på att spela Dune! Har en idé i huvudet som jag tror ska fungera bra, ska bara få ihop en grupp som funkar också.
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
Törnetronen med Mythras 🙏

Köpt allt material och riktigt sugen på att få dyka ned i en sammanhållen kampanj
(om jag bara kunde få spelarna att ledsna på sina karaktärer i klubba ereb klassiker..)

M-Space!
Elevation eller junkyard blues

Sirenens klagan, med ett förenklat Mythras hack

Mest realistiskt...(pågående)..
Få till något acceptabelt avslut kopplat till Oktagonen med Monturerna och Krilloan
( o släng in Härskarserien och Nidländska reningen om spelarna får som dom vill. Helst med minnesförlust på en av spelarna så de kan köra konfluxsviten som lök på laxen)

/C
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Räknar med att hålla på ett tag med BECMI som bara hållit på i fem möten. Planerar ett ambitiöst hexkräl till 1DnD, men spelet kommer ju troligen först till sommaren -24, så jag behöver något däremellan. Har grunnat på TOR2 (en anspråkslös hobkampanj), DnD5 (The Wild Beyond the Witchlight) eller ett SW-planetkräl (kanske med Edge, men hellre D6-versionen).

Spela? Förutom något Mouse Guard-möte har jag inget i sikte. Får se om jag har tid/ork och får en öppning i någon grupp.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Jag är sugen på att testa mitt Kulthack Illusionen rämnar. Det är rätt annorlunda regler så de behöver verkligen speltestas.

Jag ser fram emot att vår snart tre år långa kampanj i Terone avslutas och att vi kanske börjar på något nytt där (eller så är det omöjligt att följa upp Den sista kampanjen).

Det skulle vara kul att testa Frontier Scum, kanske spela eller spela något mer än bara en oneshot i Cy_Borg, och jag vill alltid spela mer Ultraviolet Grasslands.

Sedan blir det säkert lite DoD av olika slag också. Och skulle lätt kunna tänka mig att spela eller spelleda Into the Odd, Electric Bastionland, Holy Mountain Shaker, Haragada 2 och det där rymdspelet jag pysslar lite med ibland. Men riktigt så långt är nog inte året. Först ska vi spela lite mer Death in Space med. Och någon kommer säkert att erbjuda något spel jag inte ens övervägt.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,512
Jag ser fram emot att fortsätta spela Warhammer Fantasy - The Enemy Within, samt att spela Upsalasviten som vi ska påbörja inom kort. Jag klurar på att spelleda Askhem för min lokala grupp. Världen lär dom gilla men År noll-motorn skulle eventuellt kunna orsaka visst missnöje. Dagens nyhet om The Red Star gjorde mig även sugen på att testa Odd Soot. Kanske spelleder jag det efter Askhem. Dessutom är jag peppad på att spelleda De fördömda. Har ett nytt äventyr som jag vill testspela mer, samt en spännande äventyrsidé i huvudet.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,059
  • Fantasy World RPG-kampanj - Om inget oförutsett inträffar (som det ju tyvärr ofta gör) kör vi session 0 på lördag.
  • Call of Cthulhu Sverige - Osäker på om Gunillas, Mickes och Gabbys nya kampanj hinner komma ut under 2023, men den är helt klart på min radar.
  • Drakar och Demoner - Inte superpepp, men det kommer att få några chanser till.
  • Delta Green - Sambon har planer på att spelleda något äventyr
  • Monster of the Week - Kul att slänga in ett MotW-mysterium lite då och då.
  • Sagospelet Skräck - Har hört att det medföljande äventyret ska vara bra. Blir sambon som spelleder det.
  • Symbaroum - Jag skulle gärna vilja spelleda resten av Törnetronen-kampanjen, men det lär nog inte hända...
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,928
Location
Örebro
Shadow of the demon lord.
Jag har det stående i hyllan och skulle vilja köra igenom tio äventyr i det för att kört en full kampanj.

Castle and crusaders.
Har kört det några gånger, gillar det för sin enkelhet, men det blir mest stående i hyllan. Så skulle vilja plocka upp det och spela det lite mer.

DCC
Har det i hyllan, vill mest spela för att uppleva hur spelet fungerar i praktiken.

Zweihänder
Har stått i min hylla väldigt länge, har bläddrat i det och är tillsammans med WH 4th editon ett av få rollspel som jag läst från pärm till pärm. Få spel lyckas med det konststycket nu för tiden.

Det är väl min lista över rollspel som hägrar i bokhyllan.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Jag vill nog spelleda Mothership, eller åtminstone Gradient Descent.

Det vore roligt att spelleda lite Rotsystem också. och Agency. Jag är absolut inte redo att göra något av det, men jag är lite sugen.


Spela… Jag vet inte, faktist. Jag är ju så sällan spelare, jag har nästan glömt hur man gör. Jag skulle inte vara emot en fortsättning av Flodskörden-grejen jag fick vara spelare i. Jag hoppas få vara spelare i Ödesväktarna RYMD-kampanjen (arbetsnamn), men det beror på ifall och när vi lyckas träffas.

Jag skulle gärna vara spelare i typ Delta Green, tror jag, eller något liknande. Aberrant eller något annat superhjältigt skulle inte heller sitta fel. Lite Mutant Chronicles för nostalgin, kanske.

Sen vore det ju najs att bli spelledd i nåt av mina egna spel också. Kutulu, kanske, eller Rotsystem.


Realistiskt tänker jag väl att det blir typ… Kanske lite Kutulu och Ödesväktarna på Gothcon. Och that's about it.
 
Last edited:

Parzewall

Indierockare
Joined
12 Apr 2020
Messages
35
Location
Gävle
Ser extremt mycket fram emot att få spelleda min sambo, min bäste vän och hans sambo i Call of Cthulhu Sverige (blir nog både ett eget scenario och pamflettäventyren, sen får vi se om vi hinner med En seans i Stockholm).

Sen är jag sjukt sugen på The Troubleshooters, Vindsjäl, Blades in the dark och Skjut dom i huvudet. Får se vad vi hinner med innan Drakar och demoner släpps. Har en känsla av att det kommer bli det som tar över i min spelcirkel när det väl släpps (peppen är hög från hela gruppen)
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Saker jag är rätt säkra på att vi kommer fortsätta spela under 2023:
* Den Wuxia-kampanj som vi kör som startade som FATE-Baserade Tianxia: Blood, Silk & Jade, men som konverteras till vår hemmabyggda PbtA-variant. Mycket kul kampanj med flera olika grupper av karaktärer.

* GURPS 4e med den weird stempunk-kampanjen där vi alla är Reality Deviants...

Saker som jag hoppas vi kör:
* The Troubleshooters. Jag måste ta mig samman och skriva färdigt lite mer äventyr och dra igång kampanjen

* Scion 2e. Hoppas vi fortsätter den kampanjen som legat på is ett tag. Samma spelledare dock som Wuxia-kampanjen, så beror på hur långt vi kommer i den.

Saker jag vill köra eller testa:
* Call of Cthulhu Sverige. Jag tycker det är ett väldigt bra spel och vill köra Tjurmannen-kampanjen. Tyvärr vet jag att 2 av spelarna i gruppen inte gillar CoC.

* Good Society: A Jane Austen RPG. Min spelgrupp är nog inte rätt grupp, men jag vill verkligen testa.
 
Last edited:

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
På schemat i min irl spelgrupp

Flodskörden där vi kommer köra den minikampanj som följer med i grundboken

Dresden files accelerated där jag håller på att snickra ihop en egen kampanj som kommer utspela sig i staden där vi bor

Det är det som står på schemat hitills inför kommande år .
 
Top