PROMOTION NY RELEASE: The Red Star (Odd Soot)

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,507
Location
Göteborg
Nu finns kampanjen The Red Star äntligen att köpa! Det här är alltså den första kampanjen till Odd Soot, skriven av @Nässe och @Bifur - alltså Nils Hintze och Erik Hylander. The Red Star är första boken av tre i A Falling Mind med målet är att släppa bok två och tre under 2023.

Email cover 1.jpg

The End is Near

It is October 1922 and a meteor is heading towards Eorthe.
Hysteria and despair spreads like wildfire.
Is this the end of Doggerland?


An unearthly madness strikes the citizens of Glimminge. At the observatory, an ageing astronomer is murdered as the meteor’s red glow intensifies by the hour. Amid doomsday heralds and a frantic population, the investigators must find the murderer before it strikes again. But what if it is already too late?

The Red Star is a standalone scenario for the Odd Soot roleplaying game, based on Mythras. It also forms the first part of the longer campaign A Falling Mind.

Boken finns på DriveThruRPG:
https://www.drivethrurpg.com/product/416718/The-Red-Star

observatory email 1.jpg
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,507
Location
Göteborg
Ja, det går utmärkt! Comae Engine och Mythras Imperative är väldigt lätta att konvertera mellan. Jag gör det löpande under spel, så inga extra förberedelser.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,507
Location
Göteborg
Nu börjar det komma lite kommentarer på The Red Star! Mina favoriter hittills är de här:

“I’m absolutely in awe! The story set against the approaching meteor is a pressure cooker slowly turned to max. And then some.” Evan J.​

“The Red Star is like the missing link between Vaesen RPG and Tales from the Loop. Nils Hintze and Erik Hylander has brought their wonderfully low-key weirdness to Odd Soot.” Lily A.​

(De två vanligaste frågorna är annars "Kan jag spela The Red Star med Call of Cthulhu?" och "Kan jag spela äventyret med Comae Engine?")

Vi fortsätter med 15% rea under första veckan. Här är länken igen:

The Red Star
Print $16 $13.60
PDF $8.95 $7.60

fraction email 1.jpg
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,507
Location
Göteborg
Sista chansen i natt att köpa The Red Star och Comae Engine till lanseringspriset! Imorgon återgår de till normalpriser.

Böckerna har blivit väldigt väl mottagna och jag har fått fler beställningar den här veckan än någon gång tidigare. Superkul! Stort tack till alla som har köpt. Det kommer också en intervju med @Nässe och @Bifur på EN World den närmaste tiden, där de bland annat pratar om bakgrunden till kampanjen. Rekommenderad läsning!

Här är länkarna igen:

The Red Star
Print $16 $13.60
PDF $8.95 $7.60

The Comae Engine
PDF $2.50 $2.00
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,289
Det har inte ens hunnit bli 2023 och jag måste redan revidera listan på spel jag vill spela under 2023.

Edit: och grattis till att det går så bra på Drivethrough, ser att Comae ligger bland de 100 bäst säljande!
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,507
Location
Göteborg
Jag har kontaktat SF-bokhandeln, men inte fått något svar tyvärr. De tog in Odd Soot, trots allt. Jag ska göra ett nytt försök när alla extrahelger har passerat.

Annars är det DriveThruRPG som gäller även för den tryckta boken

https://www.drivethrurpg.com/product/416718

Deras print-on-demand prickar in en lyckad kombination av bra pris, billig internationell frakt och god kvalitet.
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,401
Location
Nirvana
Jag har kontaktat SF-bokhandeln, men inte fått något svar tyvärr. De tog in Odd Soot, trots allt. Jag ska göra ett nytt försök när alla extrahelger har passerat.

Annars är det DriveThruRPG som gäller även för den tryckta boken

https://www.drivethrurpg.com/product/416718

Deras print-on-demand prickar in en lyckad kombination av bra pris, billig internationell frakt och god kvalitet.
Jag skriver till SF-bokhandeln och frågar. Det kanske får dem att vakna.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,031
Jag har kontaktat SF-bokhandeln, men inte fått något svar tyvärr. De tog in Odd Soot, trots allt. Jag ska göra ett nytt försök när alla extrahelger har passerat.

Annars är det DriveThruRPG som gäller även för den tryckta boken

https://www.drivethrurpg.com/product/416718

Deras print-on-demand prickar in en lyckad kombination av bra pris, billig internationell frakt och god kvalitet.
Trycker DriveThru i USA? Hur blir det då med straffavgifter?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Trycker DriveThru i USA? Hur blir det då med straffavgifter?
Bara vissa prylar, såsom spelkort.
Vanliga böcker trycks för oss européer i Storbritannien. Vilket numera betyder att vi måste betala moms, men DTRPG räknar ut och drar den i sin ända, vilket skall betyda att de seglar igenom den svenska tullen utan problem.

Jag har ju vid ett par tillfällen fått betala tullavgift ändå, eftersom det är lönlöst att försöka förklara för PostNord att någon praktikant eller nyanställd hos dem gjort fel. De erkänner aldrig fel, oavsett vad du säger. ... Så påminn mig igen, vad är egentligen deras fördel jämfört med gamla Posten? ;)
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,507
Location
Göteborg
Trycket är faktiskt riktigt fint, bättre än vad jag hade trott.
Ja, tryckkvaliteten är inte alls dum! Jag tycker den blir lite, lite bättre för varje år. Men jag hoppas att vi så småningom kan publicera hela kampanjen i en hårdpärm med DriveThru:s premium-tryck.
Jag skriver till SF-bokhandeln och frågar. Det kanske får dem att vakna.
Toppen! Tack för hjälpen.
Trycker DriveThru i USA? Hur blir det då med straffavgifter?
Som Bolongo skriver, så trycks europeiska beställningar i England. I Milton Keynes närmare bestämt (den tråkigaste staden jag någonsin har besökt). Nu när den värsta förvirringen kring Brexit har lagt sig, så har mina beställningar kommit fram ganska snabbt. Utan extra avgifter.
 
Top