Nekromanti Vad tycker vi om varandras spel, egentligen?

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
I detta inlägg delger Krille sin syn på Daimionon, Targons rollspelsprojekt. Eller snarare, egentligen, om sättet som spelet blivit framfört på. Eller inte. Eller whatever.

Oavsett hur det är med ovanstående så ploppade en idé upp i huvudet när jag läste just "Min spontana tanke kring Daimonion har alltid varit...". Det slog mig att kommentarer kring detta alltid dyker upp i samband med konceptuella spåneritrådar, men nästan aldrig annars. Det är lite synd, för jag, som den lilla marknadsföringsfreak jag kan vara ibland, inser ju att det skulle vara väldigt bra för spelskaparna att veta vad folk har för bild av spelet.

Lissom: Jag vill ju självklart veta vad folk fått för bild av Sisu. Särskilt nu när jag håller på med Sisu Light, och ska försöka få ut något därur. Då är det ju bra att veta vad folk har för förutfattade meningar, så man kan använda sig av den kunskapen.

Så, jag tycker vi använder den här tråden till att ge varandra lite feedback på intryck av de rollspel som är under produktion. Det är förbjudet att beskriva sitt eget rollspel, om inte något frågar om det. De som alltså inte blir omnämna i den här tråden får då ta det som en pik att antingen försöka intressera fler eller bli färdiga, så vi andra får stå med skägget i postbilen en stund.

Så här är mina spontana tankar om spel som jag vet är på g och som jag kommer på just nu:

Skymmningshem - Andra Imperiet
Mysigt, i allmänhet, även om jag nog aldrig riktigt kommer kunna smälta Krilles förkärlek för Manga/Anime-stil på sina teckningar. För mig får det spelet att förefalla smalt på ett sätt som jag inte tror att SAI ska vara. Annars gillar jag Space opera, och är oerhört imponerad över hur produktiv Krille verkar vara, utåt. Även om jag inte fördjupat mig i spelet gillar jag även inställningen till rymdfajterna, vapnen, och så vidare. Overall ett gott betyg, alltså.

Staden
Älskar settingen, 1890-tal, mysiga hattar, värjor, det är allt mumfilibabba för mig, vilket inte borde vara så förvånande. Som projekt förefaller Staden oerhört brokigt och svåröverskådlig, och ifall något kommer och säger "ahmen, det är ju meeeningeeen" så är det troligen Feliath eller Arvid, och då är väl förolämpningar överflödiga(Bara skojar, grabbar, jag älskar er bägge :gremwink: ). Överhuvudtaget tror jag att Staden skulle vinna väldigt mycket som rollspel om Staden Norm-tankegången blev av, för så som Staden är strukturerad nu så orkar inte ens jag, som ändå redan är tänd på settingen och ganska insatt, fördjupa mig i det. Sorry, boys.

Terone
Terone är typiskt ett såntdär projekt som växt sig fast på mig med tiden. Iom första tråden så var mitt intryck ungefär "Korvtårta", eller att Dimfrost helt enkelt hade tagit allt konstigt som var på tapeten just då och rört ihop det för att dra nytta av alla trender. Sen dess har Terone gått och blivit något helt annat i mina ögon, och idag tycker jag konceptet är riktigt mysigt. Bortglömd tech, magi, älvor och sådant. Myspys!

Flux
Risings lilla skapelse. Härligt kramamellfantasy-lir, verkar det som, och Duellito-idéerna får mig att undra varför jag någonsins skulle bry mig om att skriva ett regelsystem för settingen. Du Rising, jag hoppas du gör Duellitosystemet åtminstone litegranna som ett universalkaramellsystem, så vi andra som vill skriva lite Karamellfantasy slipper skriva halvdana kopior. Mitt intryck av Flux, som jag ser det, är alltså precis lgom sockersött.

Så, vad har ni för intryck av era medrollspelskapares projekt?

/Mask - som själv, såklart, skrev det här inlägget med en viss baktanke att få reda på vad folk tycker och tänker om hans egna projekt...
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Aight!

Västmark: "bra hantverk". Det är vad jag tycker om Västmark. "Bra hantverk". Världen känns på intet sätt attraktiv för mig och jag har inget till övers för regelsystemet (men det gäller typ alla regelsystem), men man kan fan inte förneka det faktum att det är ett bra hantverk.

Staden: "Inte ett bra hantverk" :gremgrin:. Okej, jag ska inte vara elak här; jag gillar idén till Staden, även om jag inte älskar den med den passionerade glöd som dess skapare tycks göra. Även om zeppelinare och pseudoartonhundratal är något av en pet peeve för mig så känns det inte som att det är dessa högst dussinartade företeelser som utgör spelets själ; denna själ består istället av de mer originella aspekterna av spelkonceptet som den ändlösa staden och den "ordnade anarkin" eller vad tusan nu Stadens statsskick skall beskrivas som. Det är kul. Jag skulle kunna tänka mig att spelleda Staden, fast jag skulle naturligtvis ge det en Dnalor-prägel (vad nu det innebär).

Millenium: När jag läste Millenium tänkte jag "wow". Nu är jag inte riktigt lika säker på min sak. Jag beundrar det mått av arbete och påhittighet som Gurgeh lagt ned i sitt spel - liksom Västmark sorterar det helt klart i "bra hantverk"-facket - men jag kan inte komma ifrån känslan av att världen är rätt... trist. Den saknar ju liksom dynamik. Dess övernaturliga värld är ett enormt cocktailparty där övernaturliga väsen går omkring och fraterniserar utan att konflikter nånsin antar någon allvarligare natur. Cocktailpartyn kan nog vara kul, men jag föredrar världar med mer sting i.

Terone: Terone är ju inte klart i någon mening, men jag vill ändå uttrycka min åsikt om det. Jag gillar inte fantasy särskilt mycket, men när jag läser Dimfrosts Terone-spån så upplever jag en "sense of wonder" som får mig att känna att "fantasygenren har inte dragit sin sista suck än". Jag är kraftigt positiv, med andra ord.

Sisu för att humor-a trådstartaren så tänkte jag dra mina åsikter om hans eget lilla projekt också. Teckningarna är sköna, men, tja... konceptet är väl helt enkelt en smula för smalt för att kunna matcha min smak. Dessutom bekänner jag mig till Rising-skolan för hur man avgör om en spelbar ras är cool: man ska kunna föreställa sig att ha samlag med den. Av den anledningen förpassas ju automatiskt alla Sisus raser till "ocool"-facket. :gremsmirk:
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Haha![ant]

"Dessutom bekänner jag mig till Rising-skolan för hur man avgör om en spelbar ras är cool: man ska kunna föreställa sig att ha samlag med den. "

:gremlaugh:
Var lugn, jag kör med samma definition. :gremwink:

/Mask
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Eh...

okej, tråden handlade kanske om spel som var PÅ GÅNG, så ni kan stenigga mina kommentarer om Västmark och Millenium. :gremsmirk:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hemm, de spel som jag har mer eller mindre koll koll på iaf...

Shymningshem - Andra imperiet:
Även om jag kanske inte är så mycket inne på manga så kan jag inte låta bli att vänta på det här spelet.. Vem vet, man kanske får lite nya inblickar i manga-kulturen... :gremwink:

Daimionon:
Spelet har man ju lite mer koll på...
& ja, jag gllar det här seplet. Det är lite lagom skönt 1700-talsspel med skräckinfluenser. Ska bli skoj att se hur det slutprodukten kommer att bli.

/ Joha K, som snart slutar för dagen.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Höstdimma

jag har ju lirat Wilpers höstdimma några gånger så det vore väl lite förmätet att inte säga NÅGOT om det åtminstone.

Jag gillar regelsystemet. Det är minimalistiskt och nyskapande. Det är inte ett regelsystem som JAG skulle ha gjort, men det är kul ändå. Speciellt gillar jag Wilpers designfilosofi, "att fråga sig hur NeoGames skulle ha gjort och sedan göra precis tvärtom". Spelvärlden, däremot, är precis som många andra fantasyvärldar egentligen inte min grej. Konceptet avviker helt enkelt inte tillräckligt mycket från Mundana, eller Ereb Altor, eller Västmark, för att det ska hugga tag i min fantasi.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,648
Location
Uppsala
Ärligt talat?

Jag vet inte ett jota om vad folk gör. För det har jag inte varit tillräckligt aktiv egentligen någonsin. Sporadisk närvaro innebär liksom inte att man blir expert på amatörspel, tyvärr.

De jag däremot kikat på är jag väl oftast rätt impad av. Framförallt för att jag vet hur lång tid det oftast tar att skriva någonting.

Gurgehs Millenium är nog det jag har mest respekt för, faktiskt. Det är schysst, snyggt och ett såpass egenhändigt skapat spel att man inte får reflektioner av något annat i sin blick när man bläddrar i det.

Annars tror jag mest att jag är besviken på folks hemmasnickrade verk, precis som på mina egna (som det nog är få som kommer ihåg/har sett eftersom de aldrig blir så färdiga som jag vill ha dem; och NEJ, TheTournament är inte representativt för mina idéer...).

Hur som helst gillar jag att folk skapar saker, för det kan bara leda till bra saker. Men inte ens det som folk här verkar avdyrka har jag egentligen fattat tycke för. Kanske helt enkelt är för kräsen? Så om det är en dödssynd är jag "free game", gott folk...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
...när jag tänkte efter så upptäckte jag att jag egentligen inte har några goda tankar alls om mina kollegor. Riotminds har för sörjiga regler för att jag ska vilja spela Trudvang och Neogames har för mycket regler för Mundanas bästa. Western är ett bra spel, men westerngenren är inte riktigt min kakbit. Och Gondica ser trist ut och har ett torrt språk, så det har jag aldrig haft lust att spela. Och Mutant är ju coolt, men ingen här som vill spela det har tid att spela det.

Det bådar ju inte gott om amatörerna som jag älskar så. Hemskt, eller?

Men för att... tja, börja:

Millennium: Imponerande jobb, men jag tycker inte att illustrationsstilen passar spelet. För att vara inspirerat av Harry Potter och Sandman så ger illusarna lite väl lite Harry Potter och Sandman-känsla.

In The Dark: Det är ett bra spel, väl jobbat, men två saker ligger det till last: 1) det är skräck, och 2) det har en engelsk titel. Det sista låter skitfånigt, jag vet, men det är faktiskt en sak som avtänder mig stenhårt. Om namnet är ett skumt utomjordiskt namn ("aepigon", "daimonion" eller något annat konstigt) eller på engelska så får spelet automagiskt 1000 axe-minuspoäng av mig. Nonsensnamnen är för mig höjden av fantasilöshet och engelska namn är... tja, värre, eftersom det är nedvärderande av ärans och hjältarnas språk* och de flesta svenskar ändå inte är tillräckligt bra på att hantera utrikiska.

Quadrantes grej: ...har det ett namn? Jag gillar idén, jag gillar tankarna, men kan inte karln bara bli klar? Samtidigt tycker jag uppriktigt talat synd om honom: han skriver inlägg på inlägg om sina fäktrabalder, men ingen svarar utom Quadrante själv. Det uppsplittrade intrycket har gjort att jag just nu önskar att Quadrante-mannen kunde sätta sig ner, samla ihop alla sina inlägg till ett dokument, speltesta dem hårt, sätta ihop ett manus, skicka till en redaktör och sedan ge ut skiten. Bli klar nån gång, pôjk!

Terra Draconis: Jag är inte en antiknörd. Jag är inte förtjust i antiken. Romare är mest killar som Obelix snor hjälmar av. Inte riktigt kloka är de heller. Därmed ligger Terra Draconis rätt pyrt till som start - det är inte en miljö som jag vill spela i. Och det är synd, för Illern har lagt ner tokmycket jobb på sitt spel

Och efter den här tiraden så känner jag mig skitelak. Inte nog med att jag snudd på sågar alla andras projekt, jag förväntar mig dessutom att de ska älska mina egna projekt. Eller... tja, riktigt så illa är det inte, men det är inte långt ifrån.

* Ja, jag menar svenska. Och ja, jag är medveten om petimetrarna kring det.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,648
Location
Uppsala
Tillägg!

Glömde nästan. Förutom att jag inte har en aning om vad amatörer gör så fullkomligt avskyr jag 99 procent av vad prettoamatören Krille gör.

Faktum är att jag fortfarande inte uppskattat något av det jag bläddrat i som han gjort, och detta kvalar mig för KSHK (Klubben Som Hatar Krille), som består av mig och två-tre polare som uppenbarligen inte har bättre saker för oss än att ogilla folk vi inte ens känner.

Fånigt? Helt klart. Men i alla fall... Och näe, det är inte bitterheten över att någon annan har lyckats, som annars är väldigt vanlig i vårt lilla hemland, utan det är faktiskt ren och skär inkompatibilitet.

Däremot har jag all respekt för, som någon annan skrev, "hantverket" bakom verk som Västmark eller de EON-alster där objektet för KSHKs ogillan medverkat.

Och så för att klargöra att jag egentligen bara är en oseriös person med för lite att göra - jag menar inte att varken jag eller mina polare gentligen hatar någon. Det är bara ett överkontrasterat sätt att hävda sig.

Over and out.
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Om vad Daimonion betyder

skumt utomjordiskt namn ("aepigon", "daimonion" eller något annat konstigt)
Bara för att klargöra något som jag misstänker kommer att få klargöras många gånger: Daimonion är i själva verket ett grekiskt substantiv. Låt mig citera H. G. Liddell och R. Scotts stora grekisk-engelska lexikon (jag har transkriberat grekiskan):

daimónion, tó, divine Power, Divinity ... II. inferior divine being ... 2. evil spirit
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Latin och grekiska

...som det heter. Även om det är grekiskt och därmed ett klassiskt och fint språk så är det fortfarande ett obegripligt utomjordiskt ord. "Aepigon" betyder förmodligen också något. Faen vet vad.

"Bara för att klargöra något som jag misstänker kommer att få klargöras många gånger:"

Bara det faktum att du tror dig behöva klargöra vad det betyder gör att du borde välja en annan titel. Så fort du är tvungen att klargöra vad en titel betyder så har du valt fel titel. Undantaget är väl om titeln är kort, snärtig, går lätt att uttala och ser snygg ut som logga. Det är inte en slump att bilar heter saker som Vectra, Primera, 9-3 och annat om än nonsens så kort, snärtigt och uttalbart. Men hur många bilar hittar du som heter Daimonion?
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Krille kan möjligen avgöra...

Bara det faktum att du tror dig behöva klargöra vad det betyder gör att du borde välja en annan titel. Så fort du är tvungen att klargöra vad en titel betyder så har du valt fel titel.
...vilka titlar och namn han själv inte gillar, men frågan är om han kan avgöra, så där utan vidare, vilka titlar och namn som är direkt fel. Jag är högst medveten om att jag har valt en titel som kan framkalla frågor, men jag tar också gladeligen på mig besväret att förklara titelns innebörd för de som är nyfikna (och för de som hävdar att namnet är utomjordiskt). Så jag ser inga problem.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Latin och grekiska

OK, som en som tagit sig vissa friheter med språket i spelnamn så får jag väl stötta lite här.

Det är inte en slump att bilar heter saker som Vectra, Primera, 9-3 och annat om än nonsens så kort, snärtigt och uttalbart. Men hur många bilar hittar du som heter Daimonion?
Hur många stavar och uttalar Countach rätt? Hur många fuckar upp namn som de Tomaso Pantera eller Delorean? Och vilken idiot gjorde översättningen av Honda Fitta till Honda Jazz på svenska? El Camino, snacka om att låta som en järnspis. För att inte snacka om överdrivet långa benämningar, tex Pontiac Firebird Formula, Chevrolet Corvette Mako Shark. Osv.

Ibland är coolt viktigare än lätt.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Eftersom jag lurkat under lång, lång tid och inte sedan i september haft någon reguljär vistelse på forumet så är mycket av projekten här blanka för min hjärna :gremfrown: Men jag tänkte ju att jag kan säga något om de som slår upp i mitt sinne ändå :gremsmile:

Millennium: Ett av de spelen som känns mest intressanta överhuvudtaget för min del. Idéerna är intressanta och världen öppnar för äventyr som för mig skulle kunna vara av intresse. Nackdelen är, precis som för Krille, illustrationerna. De sticker tyvärr mig i ögonen :gremfrown:

Sisu: Har jag typ noll koll på, annat än att Mask sysslar med det och därmed borde se vackert ut i slutänden. :gremtongue: (Kunde inte låta bli att nämna det och hoppas att någon ger mig en uppdatering? :gremwink: ).

Terra Draconis: Annorlunda era än vanliga fantasyspel och skulle vara intressant för min del om jag fortfarande har svårt för fantasy :gremfrown:

Daimonion: Sett det lite smått på forumet emellanåt men fick inte reda på vad det var för något förrän under Götterdämmerung-tråden. Verkar intressant och kommer nog få mitt intresse då det kommer "ut".

Krilles samlade utgivning: Krille ger ut spel i samma tempo som jag byter sockor... (eller nästan i alla fall, och då menar jag i rasande tempo, inte att jag är ohygienisk :gremtongue: ) Måhända att spelen i sig ofta hamnar utanför min intressesfär (Västmarks miljö är inte direkt min bit kaka), men jag tycker ofta att hantverket är bra. Personlig favorit är helt klart Ereb '98 - älskar det lilla guldkornet! :gremsmile:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Fel titel? [OT]

"...vilka titlar och namn han själv inte gillar, men frågan är om han kan avgöra, så där utan vidare, vilka titlar och namn som är direkt fel."

Det tror jag faktiskt är Risings grej, reklamare som han är. Men jag tror nog att han ärligt kan säga att han aldrig någonsin har fått en enda fråga om vad Flux betyder, och jag undrar hur många här som kan ärligt säga att de nånsin funderat över vad det betyder.

Men jag läste faktiskt en avhandling om språkuppfattning på högskolan i en kurs människa-maskininteraktion. Det hela har en hel del med språkuppfattning att göra. Av någon underlig anledning så uppfattas det som att långa ord har en betydelse, medan korta ord inte nödvändigtvis har det, utan tvärtom uppfattas som egennamn (passus: förkortningar är ännu värre). Folk blir tydligen oftare irriterade över långa obegripliga ord som de inte begriper än korta ord som de inte begriper. Därav kommer en massa korta, snärtiga varumärken som Pepsi, Primera, Vectra, Valio et cetera: de kan betyda något, men det är inte nödvändigt att de gör det, för de uppfattas som egennamn.

Som test, har du någonsin funderat över varifrån Arla har fått sitt varumärke?

PS: Jag hatar fortfarande inlägg som börjar redan i rubriken. Rubrik är rubrik, inlägg är inlägg, och ve de puckon som förenar dem! :gremgrin:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Arla?

"Arla morgonstund" har jag alltid trott var ursprunget. Och mjölk är gott på morgonen, och korna mjölkas på morgonen och allt sånt.

M,
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Men...

In The Dark: Det är ett bra spel, väl jobbat, men två saker ligger det till last: 1) det är skräck, och 2) det har en engelsk titel. Det sista låter skitfånigt, jag vet, men det är faktiskt en sak som avtänder mig stenhårt.
Ah! Krille dissar mitt spel! :gremlaugh:

Jag har inga problem att folk dissar In the Dark p.g.a. det engelska namnet. Det är en helt personlig preferens. Själv gillar jag ju namn som inte är på svenska - och även skumma namn. :gremsmile:

Men jag kan ändå inte låta bli att undra en sak här, Krille. Aki? Det är väl inte "ärans och hjältarnas språk"? :gremwink:
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,234
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Re: Vad mitt spel, egentligen heter?

Problemet är att det är tre spel som jag pendlar mellan, så jag kan förstå att undrar...

Men grunden är desamma i dem alla tre.
Samlingsnamnet för alla tre är (och då går Krille i taket?) La Commedia Guerra, men man kan se det mer som en varumärkesbeteckning.. eller nåt. Själva spelen heter -

Vingar över Haga - vilket allra minst knyts till konceptet.
Comatolito - vilket är spelet/duell-/stridssystemet.
Touche RPCG - vilket är ett kortspel med samma tema som Combatolito.

Quadrantes grej: ...har det ett namn? Jag gillar idén, jag gillar tankarna, men kan inte karln bara bli klar?[...] Bli klar nån gång, pôjk!
Är väl ett gott betyg om något.
Jag tror att jag ska försöka bli klar, eller så dumpar jag skiten.
Mycket på grund av att jag mest verkar jobba för mig själv och åt mig själv.

Samtidigt tycker jag uppriktigt talat synd om honom: han skriver inlägg på inlägg om sina fäktrabalder, men ingen svarar utom Quadrante själv. Det uppsplittrade intrycket har gjort att jag just nu önskar att Quadrante-mannen kunde sätta sig ner, samla ihop alla sina inlägg till ett dokument, speltesta dem hårt, sätta ihop ett manus, skicka till en redaktör och sedan ge ut skiten.
Fast några riktigt bra kommentarer har jag dock fått, vilka har hållit lågan uppe hitentills. Om jag bara skulle välja att fullborda ett spel, skulle det nog bli Vingar över Haga. Även om det är det spel som antagligen bara tilltalas av några få...

-
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
OT?

"Sisu: Har jag typ noll koll på, annat än att Mask sysslar med det och därmed borde se vackert ut i slutänden. "

Yay! :gremtongue: I've got reputation!

"(Kunde inte låta bli att nämna det och hoppas att någon ger mig en uppdatering? )."

Tja, för att kolla efter uppdateringar kan du ta och klicka i min signatur. Den länkar till ett inlägg i mitt aldeles egna forum här på rollspel-nu(alla borde göra det till sitt favoritforum, tycker jag! :gremtongue:) och där skriver jag inte lite uppdateringar då och då, och brukar slänga med mutor som bilder. Första gången man kollar på forumet bör man ställa in så att det inte bara är nyligen aktiva trådar som visas, utan alla. Detta gör man längst ner.

Hursom: Uppdatering i kort: Jag har lovat att skriva Sisu Light på 30 timmar, så att Sisu Light inte blir mycket mer än just en lightversion. För tillfället är jag på timme 20, och har precis kommit igång efter ett långt uppehåll pga skrivkramp, upptagenhet och resa. Sisu kan bäst definieras som Mysticistisk Industriell Fantasy, och utspelar sig i min egentolkning av underjorden, med Troll, vättar och allt vad det heter.

/Mask - slutar Otea nu.
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Re: Höstdimma

Hmm... eftersom jag faktiskt råkade läsa previewen på Höstdimma slänger jag ur mig ett inlägg.

Spelvärlden, däremot, är precis som många andra fantasyvärldar egentligen inte min grej. Konceptet avviker helt enkelt inte tillräckligt mycket från Mundana, eller Ereb Altor, eller Västmark, för att det ska hugga tag i min fantasi.

Öh... 1700-tal, postapokalyps, uråldrig teknik, klansamhälle... jo, jag förstår att det känns som ännu en Svavelvinter-remake. :gremsmile:
 
Top