Nekromanti Vad studerar du?

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Har utbildat mig till systemutvecklare. Där ingick även en del ekonomi, och har sedan för skojs skull läst en del juridk, retorik, design och engelska. Även utbildad som nätverkstekniker.

Just nu läser jag projektledning och ledning av förändringsarbeten

/Ulfgeir
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Jag är en sån där teknolog. Läser Molekylär Bioteknik i Uppsala i avsikt att bli civilingenjör. Parallellt med det läser jag Lingvistik för mitt eget höga nöjes skull, med siktet inställt på en Fil Kand.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Ingenting …

"Sovjetisk utrikes- och säkerhetspolitik"...jag trodde jag läst meningslösa kurser. Alltså, missförstå mig rätt - kändes det inte jävligt bortkastat den 26:e December 1991? :gremsmirk:

- Ymir, bara undrar
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,151
Location
Lund
För tiotalet år sedan (huh, jag börjar bli gammal!) läste jag Systemvetarprogrammet vid Lunds universitet.

Jag blev utvecklare och teknisk projektledare. Förändrar knappast världen men stundtals ett väldigt roligt yrke :gremsmile:

C.
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Mad Scientisting, men inte så länge till.

Ehm... jag är snart färdig på Bioteknikprogrammet på KTH. Efter det tänkte jag ta och jobba som datamupp på Svenska Miljöinstitutet parallellt med studier i Risings klass för att bli diplomerad Boob Inspector. Givetvis siktar jag på högsta betyg där. Praktikterminen tänkte jag göra med Worlds Best Bikinitour ifall någon undrar.

Ehm, jag har två saker kvar på min nuvarande utbildning. Jag ska redovisa ett programmeringsprojekt som jag gjort klart (men läraren svarar aldrig på mina mail!) och göra klart mitt examensarbete (mars ut ungefär). I april börjar jag jobba.

Med alla miljonerna jag tjänar (jagmenar, det är ju inte csn) ska jag köpa rollspel, god whiskey och ett större hem. :gremcool:
 

Petri

Veteran
Joined
22 Jul 2003
Messages
159
Location
Göteborg
Jisses! Här känner man sig unik när man läser alla inlägg.

Studerar till Driftstekniker inom fastighetsbranschen. Vilket innebär att jag lär mig om Värme, ventilation och sanitet och fastighetsautomation. Elkunskap (teoretiska kunskaper för BB2 behörighet behöver 2 års av praktik för att faktiskt få den behörigheten).
 
Top