Nekromanti Vad studerar du?

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Fick denna ide av en tråd i Eon forumet där en medlem frågade vad en framstående rollspelsförfattare studerar. Så jag tänkte höra med resten av er vad ni studerar. Vad hade ni tänkt att utbilda er till, vad läser ni för program/kurser nu eller vad har ni utbildat er till?

Själv hade jag tänkt att utbilda mig till gymnasielärare inom svenska och psykologi. Sen, om allt vill sig väl så hade jag tänkt att åka till england och undervisa i svenska på universitetsnivå.

- Jocke, är nyfiken.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,982
Location
Linköping
Jag pluggar (väldigt inaktivt) på D-linjen i Linköping. Har exjobbet (som i princip inte rör sig i nuläget, men är påbörjat) och en gammal C++tenta som jag inte ens skrivit ännu kvar mellan mig och en examen.

I nuläget jobbar jag på två projekt (på två olika småföretag): Vikariebanken som består av xml/xsl-kodande mot Roxen-plattformen och säljstödssystemet inom Mothership som är javaprogrammering. Eftersom databaser är lösningen på alla problem så dräller det av mysql i båda fallen. Framtidsplaner har jag inte direkt några... fortsätta med de här båda grejerna.

Nån rollspelsförfattare (eller vanlig författare) lär jag aldrig bli sålänge jag är såhär klichébesatt som jag är. Att hålla i en serie som uppdateras 2 ggr i veckan räcker gott och väl. :gremgrin:
 
G

Guest

Guest
Ingeting för tillfället, jag har läst kemiteknik på chalmers men matten på den linjen är totalt -ssr-p-, det var någon doktorand från matte sektionen som skulle vicka lite där så kollade han i boken och förstod den inte överhuvudtaget, sedan är pedagogiken bland lärarna allmänt väldigt låg och programmeringen som tillhör matten bestod av att kopiera kod.
Ska förhoppningsvis börja plugga på GU till hösten, då blir det filosofi som gäller antagligen modeller för mänskligt tänkande.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000