Nekromanti Vad spelar ni?

Decaius

Veteran
Joined
19 Jun 2017
Messages
22
Spelledde en DoD91-kampanj under våren. Härnäst blir det ceruleanfive's VARG som spelare och senare i höst som SL i en Fantasy! -kampanj.
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,012
Location
Smålands golvbrunn
Jag spelar King Arthur Pendragon och spelleder Dungeons and Dragons Red Box. Det är allt jag verkligen önskar mig just nu. Det enda jag kan klaga på är att ett spelmöte i månaden per kampanj är för lite. Om jag hade mer tid hade jag nog bara spelat de här två spelen mer. Och skrivit på mina otaliga egna rollspel.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Just nu spelar jag ingenting, för jag sitter och skriver det här inlägget... =)

Det jag spelar hyfsat kontinuerligt är Kutulu, där jag spelleder en mycket trevlig grupp genom min favvokampanj Tatters of the King. Planen är att vi ska komma igång med del 2 i kampanjen efter vårt sommaruppehåll (som nog får hålla i sig åtminstone till nån vecka efter terminsstarten).

Men mest nyligen spelade och spelledde jag Ödesväktarna, då jag och mina två medskapare satte ihop varsitt kort äventyr till spelet och helt sonika spelledde varandra i somras. Det var hemskt trevligt - en av mina absolut första gånger som spelledare för ett fantasyspel som inte var D&D Essentials.


Jag tror egentligen inte att jag skulle ha supersvårt att hitta spelare till nästan vilket spel som helst (sade han kaxigt...) men jag har framför allt inte tid - och flera av de spel jag vill spela vill jag ju inte vara spelledare för, för jag har inte en jäkla aning om hur jag skulle göra. Men here goes:

Eclipse Phase, Nobilis, Mutant Chronicles, Symbaroum, D&D Essentials, Coriolis, Aberrant, More than Human, Rotsystem.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Vi ska påbörja en ny kampanj - imorgon. Eon IV, vilket vi ska lira över roll20 och Discord. Fokuset blir Jargisk handelsstad, stora intriger och maktstrider.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Spelar just nu:
- Pathfinder-megadungeonen The Emerald Spire, med D&D 5e (roll20)
- The Enemy Within, WFRP 2e (roll20 och irl)
- Har nyligen spelat oneshots med The Black Hack, Lamentations of the Flame Princess, Dungeon Crawl Classics och Ur Varselklotet (samtliga spelade runt bordet)

Vill spela (eller snarare spelleda)
- Svärd och Svartkonst
- Maze of the Blue Medusa, Red and Pleasant land, Veins of the Earth och Deep Carbon Observatory, gärna i samma kampanj
- Mer Ur Varselklotet
- Symbaroum
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Khan;n253771 said:
Carcassonne - the RPG
Säg gärna några ord till om vad du tänker om det här! Spelar man bönderna? Eller beslutsfattare som pysslar med riken? Eller både och, omväxlande?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,287
Khan;n253835 said:
Carcassonne - the RPG
DeBracy said:
Säg gärna några ord till om vad du tänker om det här! Spelar man bönderna? Eller beslutsfattare som pysslar med riken? Eller både och, omväxlande?
Jag har egentligen ingen plan för det spelet, mest att de gjort brädspel, kortspel, långversioner, barnversioner, rymdversioner, datorspel, mobilspel och tusen andra saker redan så det känns inte som en så långsökt idé att göra ett rollspel av det också. :)

Men om de gjorde ett spel där man spelar fredliga, men konkurrerande, länsherrar i södra Frankrikes medeltid som försöker utöka sin makt genom att manipulera livegna bönder, vägarbetare, kyrkan och stadstullar skulle jag vara helt inne på det.
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Jag spelar Apocalypse World och Dungeon World. Och så har vi ett Dulce et Decorum planerat till senare i månaden.

Jag vill spela Apocalypse World. Jag är lite sugen på en näve andra PbtA också (Monsterhearts 2 damp ned för några dagar sen, Urban Shadows, A Storm Eternal och Night Withes bla). Skulle vilja känna lite på Burning Wheel och Sorcerer. Och Den Yttersta Domen. Och My Life With Master. Och Fall of Magic igen. Och Damn the Man, Save the Music... osv
 

kaptendral

Warrior
Joined
30 Dec 2016
Messages
264
Apocalypse World. Det är det bästa jag nånsin spelat.

Snart blir det Monsterhearts och the Sprawl.

Skulle vilja testa Fiasco. Plus ett gäng andra PbtA-spel. Är även sugen på DoD-87 men gissar att det skulle bli en stor besvikelse.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag spelleder Shadowrun och TORG just nu. Jag tror vi ska spela Corvus Belli strax igen. Alternity/Star*Drive och D&D 5 ingår egentligen i vad som spelas nu men de ligger i vila i väntan på att hitta speltillfällen som passar alla.
 
Top