Nekromanti Vad spelar ni?

SiggeX

Veteran
Joined
7 Oct 2016
Messages
44
Hej!

Kanske redan ha gjorts en sån här tråd nyligen och i så fall ber jag om ursäkt.

Jag skulle vilja veta vilket rollspel som ni spelar främst just nu. Sen även vilket rollspel ni önskar att ni spelade (om tex spelgruppen och du inte vill samma).

Själv spelar vi främst D&D5e just nu. Men önskar nog att vi skulle byta till Hjältarnas Tid ett tag.

Tror att anledningen att jag är nyfiken är att man alltid letar efter nya roliga spel samt inspiration.

Tack på förhand :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Just nu är det Western (gamla), men till hösten återvänder vi till Mutant Chronicles (också gamla). Jag är jäkligt nöjd med det för tillfället :)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,177
Jag spelar och spelleder nästan uteslutande Symbaroum. Kommer att bli några utflykter till Äventyr och My Little Pony med dottern. Jag skulle väldigt gärna vilja spela D&D5e.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Just nu spelleder jag Eon IV samt >Human, men skulle vilja spela FateCore, Solar System, Mask RPG samt Blades in the dark.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Spelleder två kampanjer för två olika grupper just nu. Den ena är Mutant: År Noll, och den andra är CoC-kampanjen 'Masks of Nyarlathotep' (fast konverterad till GURPS). År Noll är i köttrymden medan Masks är via Roll20.

Jag skulle gärna vilja spelleda 'Tales from the Loop', och jag kan aldrig få tillräckligt med Savage Worlds eller GURPS i mitt liv.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,585
Jag har sommaruppehåll från Fantasy! OSG och planerar att fylla tomrummet med Rad-Hack.

Skulle gärna testa Blood & Bronze samt Numenéra som båda stått länge och samlat damm i min hylla.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,927
Location
Nordnordost
Jag spelar Vampire the Masquerade 2e (typ, vi har hackat lite).

Jag speltestar Cyber M/77 i en onlinegrupp.

Vi gjorde gubbar till Den Yttersta Domen i veckan. Första spelmötet är planerat till på fredag.

Om jag fick välja helt fritt skulle jag i första hand spela klart grejerna vi har igång. Det är coolt med avslutade kampanjer.

I takt med att saker blir klara skulle jag kunna tänka mig att börja med :

Cyber M/77 i en bordsgrupp.
Åskar Anderssons postapokspel Efter Z.
DeBracy hade kul tankar om Rosor & Törnen, det hade varit kul att testa.
Vuxenhacket Ur Varselkoden.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Just nu: D&D5. Vi bryter av lite då och då med Mutant år Noll.

Inom kort kommer vi nog att pröva på nya versionen av TORG.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,245
Symbaroum och Western IV sedan ett år. Nöjd med det men önskar att jag hade tid över att i varje fall prova ett stort antal spel (främst nya svenska).
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Just nu kör vi följande...

Pathfinder (Strange Aeons)
Mage: The Awakening(? senaste versionen i alla fall)
Star Wars: Force & Destiny
Daring Comics (får se om jag lyckas fixa fler scenarion)

Vi påbörjade en D&D 5e-kampanj, får se när den går vidare..
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,036
Location
Carapalea
Jag har en Pendragonkampanj som pågått i 2 år men just nu har en paus.
I övrigt spelar jag D&D B/X, Barons of Braunstein och GRUPS just nu.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,321
Location
Kullavik
Vi har igång en del olika saker:

* Kampanjen om den Femte Konfluxen (just nu med Svavelvinter RPG, men tidigare med DoD´91 och däremellan med ett WFRP2-hack) som jag SL:at sedan våren 2008 (har faktiskt just idag spelat klart Kristalltjuren så jag hoppas vi går i mål lagom till 10-års jubileumet.
* Vilddjurets Märke/Kopparkronan (Symbaroum)
* Tsarens Röst (Oktoberlandet)
* Mutant År Noll
* Mutant UA (men den kampanjen kommer vi antagligen reboota)
* Upsalasviten
* Fiasco (så ofta vi hinner mellan de övriga spelen)

Är också spelare i en Mask of Nyarlathorep-kampanj (Call of Cthulhu) sedan några år tillbaka.

Vad jag skulle vilja spela/spelleda är såklart tonvis med saker, men det som ligger närmast är antagligen:
* Anden i Maskinen / Mutant Maskinarium
* Katastrofens Väktare / Mutant Elysium
* Vetenskapens Vidunder / Ur Varselklotet
* Mutants zonkompendium
* Lady Blackbird
* A taste for murder
* Enemy Within (med Streets of Marienburg-hacket)
* The Things We Leave Behind (Call of Cthulhu, men gärna med Kutulu-reglerna)
* Törnetronen (Symbaroum)
* He who laughs last (Cthulhu Dark)
* Screams of the children (Cthulhu Dark)
* Döende Skeppet (Coriolis)
* Generation
* A flower for Mara
* Okult
* The Quiet Year
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Spelar: Apocalypse World.
https://www.rollspel.nu/threads/721...cka upp gamla kampanjer som dog i uppstarten.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Just nu är det "sommarlov" och det spelas ingenting alls, men i höst kommer det fortsätta:
* DnD5 (irl)
* DnD3 (skype)
* Serenity (skype, jag är SL)

Vad jag skulle vilja spela? Jag är nog mest i läget ATT jag vill spela. Inget spel jag kan säga att jag längtar efter, men det finns väl någon lista av typen "skulle ha varit kul att prova någon gång", men det handlar nog mer om scenariotyper än som faktiska spel. Skulle jag själv hålla i ett spel nu så skulle det nog bli CoC med detektivfokus (egentligen är väl CoC inte helt klockrent, men jag är för lat/bekväm/trött för att skaffa ett nytt spel/regelsystem och köra med).
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Spelar just nu:

- DnD5e
- The One Ring
?- Ur Varselklotet
?- Whatever Sussy Wants (hemmabygge av LordMarlowe, och ett bra sådant!)


Kommer snart att spela:

- Night's Black Agents


Vill spela:

- Svärd & Svartkonst
- Kutulu
- Rotsystem
- Nerver av Stål
- Svart av Kval, Vit av Lust
- Epoch
- Uppsalasviten
- Övrig OSR
?- KULT: Divinity Lost (när det kommer)
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)
(Grupp 1) The Quiet Year följt av en kort Dungeon World-kampanj. När den är klar blir det Blades In the Dark/Scum and Villainy med delar av Coriolis-settingen. (Grupp 2) Ska precis starta The Veil.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Just nu är det sommarlov men annars spelleder jag en kampanj i Tatters of the King CoC men andra regler, samt testspel av kampanjen till Flodskörden, uppföljaren till Varselklotet. Jag skulle vilja att min och Simons textbaserade-över-nätet kampanj i AW drog igång och jag skulle vilja spela mer, alltså vara spelare, i nästan vilket spel som helst.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,368
Avslutade Symbaroums Väktarens Vrede för några månader sen. Haft uppehåll sedan dess pga nybliven förälder i vår lilla grupp. Ska dock köra något kortare till LotFP med början nu i veckan och efter det påbörja en Corioliskampanj.

Önskar att det fanns tid och möjlighet att testa massor av de spel som står i hyllan, såsom Western 4, Järn, DnD5, SW D6, MÅ0 och Icons.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nässe;n253483 said:
Just nu är det sommarlov men annars spelleder jag en kampanj i Tatters of the King CoC men andra regler, samt testspel av kampanjen till Flodskörden, uppföljaren till Varselklotet. Jag skulle vilja att min och Simons textbaserade-över-nätet kampanj i AW drog igång och jag skulle vilja spela mer, alltså vara spelare, i nästan vilket spel som helst.
Spelar ni vanilla-AW?
 
Top