Vad skulle ett Orchspel heta?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,586
Location
Stockholm
Under häxmästarens piska
Har inga egna förslag, men vill säga att jag verkligen gillar den där titeln. Det finns en hel berättelse i den som de andra inte riktigt har, med en potentiell utveckling till frigörelse från häxmästaren. Men den behöver nog en undertitel, typ "Orcher i XXXXX".
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,816
Location
Helsingborg
Finns det någon sorts större backstory till orcherna? Att de vill hämnas sin döda gud, bränna landet under sig eller fly från sin värld?
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,530
Location
Maastricht
Finns det någon sorts större backstory till orcherna? Att de vill hämnas sin döda gud, bränna landet under sig eller fly från sin värld?
Det är en tanke jag ruvar på!
Som jag skrev tidigare; jag tänker mig att Orcher inte är onda per se, enbart skapade med ett ont syfte och att den "häxmästare" som skapat dem omkullkastats för X antal århundraden sedan och att orcherna sedan dess spritts för vinden.
Nu kallar dock X antal andra häxmästare på dem.....eller kanske enbart Y? Jag tänker mig att den ondskan ligger i deras DNA och att de är skapta för ETT ändamål, och det är krig, vilket gör att de är som de är, vilket gör det svårt att INTE plundra och bränna.
Vart kom goblinen ifrån dock?
 
Last edited:
Top