Vad skulle ett Orchspel heta?

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,530
Location
Maastricht
Borta bra, men grotta bäst är ju i all välmening ett superbt namnförslag, men det är för humoristiskt för min målsättning. Tänkte göra något till Hjältarnas tid. En liten modul sådär. Kanske till D&D2023?! Vi får se. Om någon mer vill bidra är jag öppen för ett samarbete, men det är jag som är Castro. Du/ni kan få vara Che Guevara med följe ;) Kanske 50 sidor eller sådär? Vi får se vad det blir.

Idéer på namn är:

Plundra!
Bränn & Plundra!
Plundra & Bränn!
Orcher!
Orch!
Under häxmästarens piska
Vid min yxa!
Orcher -XXXXXX (fylll i dvs)

Det är inte enkelt med 4 timmars sömn i ryggen, så hoppades på er övriga forumiter´s hjälp.
Försök håll det seriöst, tack!
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,242
Ska det vara superklassiska orcher eller ska de ha något som skiljer sig från hur de vanligtvis porträtteras? I så fall tycker jag att titeln ska anspela på den grejen.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,530
Location
Maastricht
Ska det vara superklassiska orcher eller ska de ha något som skiljer sig från hur de vanligtvis porträtteras? I så fall tycker jag att titeln ska anspela på den grejen.
Hade tänkt mig en Melkor grej av det hela, men bortsett från att det är förvridna alver, de är enbart skapade för krig av någon häxmästare och framavlade med svart magi, men sedan när just den häxmästren kastades ned av de högfärdiga alverna så splittrades orcherna och spred sig ut över världen. De har krig och erövring i sitt DNA men är inte födda onda, men måste kämpa för att hålla sin inre best lugn, annars blir det WAAAAAHG! ;) Har inte tänkt djupare än så än så länge.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,530
Location
Maastricht
Orcs - the children of Melkor ...

om du vill ha det Tolkien och på engelska
Nej, jag vill inte göra exakta Tolkien orcher, men det är svårt att gå ifrån orginalet helt. Det var mest att deras ursprung skulle vara liknande så som Melkor skapade orcherna. Men det är bara en idé för närvarande.
 
Top